Hitachi Energy przyspiesza rozwój zrównoważonej mobilności w Berlinie
Inteligentne rozwiązanie ładowania Grid-eMotion™ Fleet pomoże Berlinowi w stworzeniu do 2030 r. bezemisyjnej floty autobusów.
Firma Hitachi Energy otrzymała zamówienie od Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), największego przedsiębiorstwa transportu publicznego w Niemczech, na dostawę inteligentnej infrastruktury ładowania Grid-eMotionTM Fleet, która pomoże BVG przejść na zrównoważoną mobilność w stolicy kraju, Berlinie.
Hitachi Energy dostarczy kompletne rozwiązanie infrastruktury ładowania Grid-eMotion Fleet typu grid-to-plug dla kolejnych dwóch zajezdni, które zostaną przebudowane w ramach programu elektryfikacji autobusów. Rozwiązanie Hitachi Energy cechuje się najmniejszą powierzchnią potrzebną do podłączenia, a także niską emisją hałasu i wysoką niezawodnością - są to trzy kluczowe wymagania stawiane zajezdniom w gęsto zaludnionych obszarach miejskich, gdzie przestrzeń jest ograniczona, a niezawodne ładowanie ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia punktualności autobusów.
Rozwiązanie obejmuje przyłączenie do sieci dystrybucyjnej, dystrybucję energii oraz infrastrukturę ładowania prądem stałym z punktami ładowania i inteligentnymi systemami ładowania. Hitachi Energy wykona do niego prace inżynieryjne, a także je zintegruje, zainstaluje i będzie odpowiadać za serwis. Rozwiązanie ma kompaktową i solidną konstrukcję, która wymaga mniejszej liczby wyposażenia niż konkurencyjna infrastruktura, co przekłada się na niewielką zajmowaną powierzchnię, niższe koszty eksploatacji i konserwacji oraz większą niezawodność. Na ogół Grid-eMotion Fleet zajmuje o 60 procent mniej miejsca i wymaga o 40 procent mniej okablowania niż alternatywne systemy ładowania, a także zapewnia wyższą ogólną niezawodność systemu.
– Cieszymy się, że możemy pomóc Berlinowi w przejściu na cichy i bezemisyjny transport oraz zadbać o zrównoważoną przyszłość energetyczną dla mieszkańców tej słynnej stolicy – powiedział Niklas Persson, dyrektor biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych w Hitachi Energy. – Czujemy, jak ważne jest to zadanie i oferujemy pionierską technologię oraz zaangażowanie w rozwój zrównoważonej mobilności, poprawiając tym samym jakość życia milionów ludzi.
BVG zarządza największą w Niemczech flotą autobusów miejskich, składającą się z około 1500 pojazdów, które zamierza całkowicie przekształcić w pojazdy elektryczne i bezemisyjne do 2030 roku. Wymaga to zainstalowania infrastruktury ładowania w dużej sieci zajezdni.
O Grid-eMotion
Grid-eMotion obejmuje dwa unikalne, innowacyjne rozwiązania - Fleet i Flash. Grid-eMotion Fleet to zgodne z instrukcjami sieciowymi kompaktowe rozwiązanie ładowania typu grid-to-plug, przeznaczone do instalacji w nowych i istniejących zajezdniach autobusowych. Można je elastycznie skalować w miarę powiększania się floty i zwiększania jej ekologiczności. Obejmuje ono solidne i kompaktowe przyłącze sieciowe oraz punkty ładowania i jest dostępne także dla flot pojazdów użytkowych, w tym pojazdów dostawczych i ciężarowych, które wymagają ładowania o dużej mocy kilku megawatów. Grid-eMotionTM Flash umożliwia operatorom błyskawiczne ładowanie autobusów w ciągu kilku sekund na przystankach dla pasażerów i pełne ładowanie w kilka minut na końcu trasy, bez zakłócenia rozkładu jazdy.
Oba rozwiązania są wyposażone w konfigurowalne platformy cyfrowe inteligentnego ładowania, które można zintegrować z większymi systemami zarządzania flotą i energią. Dodatkowa oferta Hitachi Energy w zakresie systemów ładowania pojazdów elektrycznych obejmuje rozwiązania e-meshTM do zarządzania energią i optymalizacji oraz rozwiązania Lumada APM, EAM i FSM, które pomagają operatorom transportu w podejmowaniu świadomych decyzji maksymalizujących czas pracy i zwiększających wydajność.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma Hitachi Energy zdobyła zamówienia na swoją ofertę inteligentnego ładowania od klientów i partnerów z całego świata - to znak, że Grid-eMotion wpływa na zmianę krajobrazu elektromobilności dla elektrycznych autobusów i pojazdów użytkowych. Rozwiązania Grid-eMotion działają już lub są w trakcie wdrażania w Australii, Kanadzie, Chinach, Indiach, na Bliskim Wschodzie, w Stanach Zjednoczonych i kilku krajach Europy.
O Hitachi Energy
Hitachi Energy jest światowym liderem technologicznym, który dąży do zapewnienia zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich. Obsługujemy klientów z sektorów użyteczności publicznej, przemysłu i infrastruktury, oferując innowacyjne rozwiązania i usługi w całym łańcuchu wartości. Wspólnie z klientami i partnerami tworzymy pionierskie technologie i umożliwiamy cyfryzację niezbędną do przyspieszenia procesu transformacji energetycznej w kierunku neutralnej węglowo przyszłości. Udoskonalamy światowy system energetyczny tak, aby stał się bardziej zrównoważony, odporny i bezpieczny, równoważąc jednocześnie korzyści społeczne, środowiskowe i ekonomiczne. Hitachi Energy może poszczycić się udokumentowanym doświadczeniem i niezrównaną bazą zainstalowanych rozwiązań w ponad 140 krajach. Nasza siedziba główna znajduje się w Szwajcarii, a w 90 krajach zatrudniamy około 38 000 osób, generując obroty o wartości około 10 mld USD.
https://www.hitachienergy.com
https://www.linkedin.com/company/hitachienergy
https://twitter.com/HitachiEnergy
O Hitachi Ltd.
Hitachi, Ltd. (TSE: 6501), z siedzibą główną w Tokio, w Japonii, działa na rzecz zrównoważonego społeczeństwa o wyższej jakości życia, wprowadzając innowacje za pomocą danych i technologii jako firma specjalizująca się w innowacjach społecznych. Hitachi koncentruje się na zwiększaniu swojego wkładu w ochronę środowiska, odporności infrastruktury biznesowej i społecznej, a także na kompleksowych programach zwiększających bezpieczeństwo i ochronę. Za pomocą autorskich rozwiązań Lumada, Hitachi rozwiązuje problemy, z którymi borykają się klienci i społeczeństwo w sześciu dziedzinach: IT, Energia, Mobilność, Przemysł, Smart Life i Systemy Motoryzacyjne. Skonsolidowane przychody firmy za rok fiskalny 2020 (zakończony 31 marca 2021 r.) wyniosły 8 729,1 mld jenów (78,6 mld dolarów), przy 871 skonsolidowanych spółkach zależnych i około 350 000 pracowników na całym świecie. Więcej informacji na temat Hitachi można znaleźć na stronie internetowej https://www.hitachi.com.
Fala uderzeniowa – rewolucja w oczyszczaniu kotłów
Filtry wodne – ekologiczne rozwiązanie dla wyzwań nowych norm emisji pyłów
AkzoNobel inwestuje w nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.