Hitachi Energy przyspiesza rozwój zrównoważonej mobilności w Berlinie
Inteligentne rozwiązanie ładowania Grid-eMotion™ Fleet pomoże Berlinowi w stworzeniu do 2030 r. bezemisyjnej floty autobusów.
Firma Hitachi Energy otrzymała zamówienie od Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), największego przedsiębiorstwa transportu publicznego w Niemczech, na dostawę inteligentnej infrastruktury ładowania Grid-eMotionTM Fleet, która pomoże BVG przejść na zrównoważoną mobilność w stolicy kraju, Berlinie.
Hitachi Energy dostarczy kompletne rozwiązanie infrastruktury ładowania Grid-eMotion Fleet typu grid-to-plug dla kolejnych dwóch zajezdni, które zostaną przebudowane w ramach programu elektryfikacji autobusów. Rozwiązanie Hitachi Energy cechuje się najmniejszą powierzchnią potrzebną do podłączenia, a także niską emisją hałasu i wysoką niezawodnością - są to trzy kluczowe wymagania stawiane zajezdniom w gęsto zaludnionych obszarach miejskich, gdzie przestrzeń jest ograniczona, a niezawodne ładowanie ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia punktualności autobusów.
Rozwiązanie obejmuje przyłączenie do sieci dystrybucyjnej, dystrybucję energii oraz infrastrukturę ładowania prądem stałym z punktami ładowania i inteligentnymi systemami ładowania. Hitachi Energy wykona do niego prace inżynieryjne, a także je zintegruje, zainstaluje i będzie odpowiadać za serwis. Rozwiązanie ma kompaktową i solidną konstrukcję, która wymaga mniejszej liczby wyposażenia niż konkurencyjna infrastruktura, co przekłada się na niewielką zajmowaną powierzchnię, niższe koszty eksploatacji i konserwacji oraz większą niezawodność. Na ogół Grid-eMotion Fleet zajmuje o 60 procent mniej miejsca i wymaga o 40 procent mniej okablowania niż alternatywne systemy ładowania, a także zapewnia wyższą ogólną niezawodność systemu.
– Cieszymy się, że możemy pomóc Berlinowi w przejściu na cichy i bezemisyjny transport oraz zadbać o zrównoważoną przyszłość energetyczną dla mieszkańców tej słynnej stolicy – powiedział Niklas Persson, dyrektor biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych w Hitachi Energy. – Czujemy, jak ważne jest to zadanie i oferujemy pionierską technologię oraz zaangażowanie w rozwój zrównoważonej mobilności, poprawiając tym samym jakość życia milionów ludzi.
BVG zarządza największą w Niemczech flotą autobusów miejskich, składającą się z około 1500 pojazdów, które zamierza całkowicie przekształcić w pojazdy elektryczne i bezemisyjne do 2030 roku. Wymaga to zainstalowania infrastruktury ładowania w dużej sieci zajezdni.
O Grid-eMotion
Grid-eMotion obejmuje dwa unikalne, innowacyjne rozwiązania - Fleet i Flash. Grid-eMotion Fleet to zgodne z instrukcjami sieciowymi kompaktowe rozwiązanie ładowania typu grid-to-plug, przeznaczone do instalacji w nowych i istniejących zajezdniach autobusowych. Można je elastycznie skalować w miarę powiększania się floty i zwiększania jej ekologiczności. Obejmuje ono solidne i kompaktowe przyłącze sieciowe oraz punkty ładowania i jest dostępne także dla flot pojazdów użytkowych, w tym pojazdów dostawczych i ciężarowych, które wymagają ładowania o dużej mocy kilku megawatów. Grid-eMotionTM Flash umożliwia operatorom błyskawiczne ładowanie autobusów w ciągu kilku sekund na przystankach dla pasażerów i pełne ładowanie w kilka minut na końcu trasy, bez zakłócenia rozkładu jazdy.
Oba rozwiązania są wyposażone w konfigurowalne platformy cyfrowe inteligentnego ładowania, które można zintegrować z większymi systemami zarządzania flotą i energią. Dodatkowa oferta Hitachi Energy w zakresie systemów ładowania pojazdów elektrycznych obejmuje rozwiązania e-meshTM do zarządzania energią i optymalizacji oraz rozwiązania Lumada APM, EAM i FSM, które pomagają operatorom transportu w podejmowaniu świadomych decyzji maksymalizujących czas pracy i zwiększających wydajność.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma Hitachi Energy zdobyła zamówienia na swoją ofertę inteligentnego ładowania od klientów i partnerów z całego świata - to znak, że Grid-eMotion wpływa na zmianę krajobrazu elektromobilności dla elektrycznych autobusów i pojazdów użytkowych. Rozwiązania Grid-eMotion działają już lub są w trakcie wdrażania w Australii, Kanadzie, Chinach, Indiach, na Bliskim Wschodzie, w Stanach Zjednoczonych i kilku krajach Europy.
O Hitachi Energy
Hitachi Energy jest światowym liderem technologicznym, który dąży do zapewnienia zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich. Obsługujemy klientów z sektorów użyteczności publicznej, przemysłu i infrastruktury, oferując innowacyjne rozwiązania i usługi w całym łańcuchu wartości. Wspólnie z klientami i partnerami tworzymy pionierskie technologie i umożliwiamy cyfryzację niezbędną do przyspieszenia procesu transformacji energetycznej w kierunku neutralnej węglowo przyszłości. Udoskonalamy światowy system energetyczny tak, aby stał się bardziej zrównoważony, odporny i bezpieczny, równoważąc jednocześnie korzyści społeczne, środowiskowe i ekonomiczne. Hitachi Energy może poszczycić się udokumentowanym doświadczeniem i niezrównaną bazą zainstalowanych rozwiązań w ponad 140 krajach. Nasza siedziba główna znajduje się w Szwajcarii, a w 90 krajach zatrudniamy około 38 000 osób, generując obroty o wartości około 10 mld USD.
https://www.hitachienergy.com
https://www.linkedin.com/company/hitachienergy
https://twitter.com/HitachiEnergy
O Hitachi Ltd.
Hitachi, Ltd. (TSE: 6501), z siedzibą główną w Tokio, w Japonii, działa na rzecz zrównoważonego społeczeństwa o wyższej jakości życia, wprowadzając innowacje za pomocą danych i technologii jako firma specjalizująca się w innowacjach społecznych. Hitachi koncentruje się na zwiększaniu swojego wkładu w ochronę środowiska, odporności infrastruktury biznesowej i społecznej, a także na kompleksowych programach zwiększających bezpieczeństwo i ochronę. Za pomocą autorskich rozwiązań Lumada, Hitachi rozwiązuje problemy, z którymi borykają się klienci i społeczeństwo w sześciu dziedzinach: IT, Energia, Mobilność, Przemysł, Smart Life i Systemy Motoryzacyjne. Skonsolidowane przychody firmy za rok fiskalny 2020 (zakończony 31 marca 2021 r.) wyniosły 8 729,1 mld jenów (78,6 mld dolarów), przy 871 skonsolidowanych spółkach zależnych i około 350 000 pracowników na całym świecie. Więcej informacji na temat Hitachi można znaleźć na stronie internetowej https://www.hitachi.com.
Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Przyszłość energii elektrycznej w Polsce: wyzwania i perspektywy
SPIE wdraża w Polsce system sterowania dedykowany dla instalacji OZE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.