Energooszczędna Dolina Szwajcarska w Warszawie
E.ON Polska w ramach Zielonego Funduszu dla Warszawy już po raz kolejny wspiera inicjatywę miejską. Wspólnie z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy zmodernizował latarnie w jednym z warszawskich parków – Dolinie Szwajcarskiej. Nowe oświetlenie pozwoli nawet 3-krotnie zmniejszyć zużycie energii w tej zabytkowej przestrzeni.
Miasto z dobrą energią
W ramach wspólnego projektu E.ON Polska i Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, zmodernizowane zostały 42 latarnie rozmieszczone na terenie parku w Dolinie Szwajcarskiej. Prace polegały głównie na wymianie starych i zniszczonych opraw na LED-owe, które są bardziej energooszczędne i efektywne. Pozwolą zaoszczędzić około 7000 kilowatogodzin energii w skali roku. Oznacza to, że oświetlenie parku będzie zużywać 3 razy mniej prądu niż dotychczas.
Już teraz mieszkańcy miast konsumują nawet do 80% całej produkowanej energii, a za 20 lat ta konsumpcja może wzrosnąć dwukrotnie. Dlatego w aglomeracjach miejskich, takich jak np. Warszawa, niezwykle istotne jest zoptymalizowanie sposobu wykorzystywania energii elektrycznej. Wiąże się to z analizą potrzeb, a także ustaleniem, jakie wyzwania wynikają z życia w dużym mieście.
– Oszczędzanie energii i jej efektywne wykorzystywanie jest bardzo ważne zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów. To wyzwanie, przed którym stoi nie tylko każdy z nas, ale również całe społeczności, czy miasta. Wierzymy we wspólne działanie i chcemy przyczynić się do zmian na lepsze, dlatego chętnie angażujemy się w inicjatywy w tym zakresie. Cieszymy się, że dzięki naszej inwestycji warszawska Dolina Szwajcarska będzie od teraz bardziej energooszczędna – mówi Piotr Bonecki, szef rynku masowego w E.ON Polska.
Niższe zużycie prądu i korzyści dla mieszkańców
Nowe oprawy nie tylko znacznie zmniejszą zużycie prądu w parku Dolina Szwajcarska, ale również zmniejszą zanieczyszczenie światłem w okolicy, co poprawi komfort życia okolicznych mieszkańców. Skierują one strumień świetlny tam, gdzie jest to potrzebne i dzięki temu rośliny oraz zwierzęta parku będą mogły wrócić do naturalnego rytmu dobowego. Projekt wymiany oświetlenia w parku przyniesie korzyści miastu, warszawiakom oraz parkowej florze i faunie.
– Cieszy nas, że dzięki współpracy z przedsiębiorstwami w stolicy mamy jeszcze więcej zieleni czy małej architektury, a także możemy modernizować zabytkowe parki. Od 2021 r. w ramach Zielonego Funduszu dla Warszawy zawarliśmy 29 umów, posadziliśmy ponad 2 tys. m2 zieleni niskiej i urządziliśmy park kieszonkowy. To nie pierwszy raz, gdy współpracujemy z E.ON Polska - w 2022 r. rozpłytowaliśmy 250 m2 powierzchni betonowych.– mówi Magda Młochowska, dyrektorka koordynatorka ds. zielonej Warszawy.
Fala uderzeniowa – rewolucja w oczyszczaniu kotłów
Filtry wodne – ekologiczne rozwiązanie dla wyzwań nowych norm emisji pyłów
AkzoNobel inwestuje w nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.