Energooszczędna Dolina Szwajcarska w Warszawie
E.ON Polska w ramach Zielonego Funduszu dla Warszawy już po raz kolejny wspiera inicjatywę miejską. Wspólnie z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy zmodernizował latarnie w jednym z warszawskich parków – Dolinie Szwajcarskiej. Nowe oświetlenie pozwoli nawet 3-krotnie zmniejszyć zużycie energii w tej zabytkowej przestrzeni.
Miasto z dobrą energią
W ramach wspólnego projektu E.ON Polska i Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, zmodernizowane zostały 42 latarnie rozmieszczone na terenie parku w Dolinie Szwajcarskiej. Prace polegały głównie na wymianie starych i zniszczonych opraw na LED-owe, które są bardziej energooszczędne i efektywne. Pozwolą zaoszczędzić około 7000 kilowatogodzin energii w skali roku. Oznacza to, że oświetlenie parku będzie zużywać 3 razy mniej prądu niż dotychczas.
Już teraz mieszkańcy miast konsumują nawet do 80% całej produkowanej energii, a za 20 lat ta konsumpcja może wzrosnąć dwukrotnie. Dlatego w aglomeracjach miejskich, takich jak np. Warszawa, niezwykle istotne jest zoptymalizowanie sposobu wykorzystywania energii elektrycznej. Wiąże się to z analizą potrzeb, a także ustaleniem, jakie wyzwania wynikają z życia w dużym mieście.
– Oszczędzanie energii i jej efektywne wykorzystywanie jest bardzo ważne zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów. To wyzwanie, przed którym stoi nie tylko każdy z nas, ale również całe społeczności, czy miasta. Wierzymy we wspólne działanie i chcemy przyczynić się do zmian na lepsze, dlatego chętnie angażujemy się w inicjatywy w tym zakresie. Cieszymy się, że dzięki naszej inwestycji warszawska Dolina Szwajcarska będzie od teraz bardziej energooszczędna – mówi Piotr Bonecki, szef rynku masowego w E.ON Polska.
Niższe zużycie prądu i korzyści dla mieszkańców
Nowe oprawy nie tylko znacznie zmniejszą zużycie prądu w parku Dolina Szwajcarska, ale również zmniejszą zanieczyszczenie światłem w okolicy, co poprawi komfort życia okolicznych mieszkańców. Skierują one strumień świetlny tam, gdzie jest to potrzebne i dzięki temu rośliny oraz zwierzęta parku będą mogły wrócić do naturalnego rytmu dobowego. Projekt wymiany oświetlenia w parku przyniesie korzyści miastu, warszawiakom oraz parkowej florze i faunie.
– Cieszy nas, że dzięki współpracy z przedsiębiorstwami w stolicy mamy jeszcze więcej zieleni czy małej architektury, a także możemy modernizować zabytkowe parki. Od 2021 r. w ramach Zielonego Funduszu dla Warszawy zawarliśmy 29 umów, posadziliśmy ponad 2 tys. m2 zieleni niskiej i urządziliśmy park kieszonkowy. To nie pierwszy raz, gdy współpracujemy z E.ON Polska - w 2022 r. rozpłytowaliśmy 250 m2 powierzchni betonowych.– mówi Magda Młochowska, dyrektorka koordynatorka ds. zielonej Warszawy.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.