Enefit Green wybuduje elektrownię fotowoltaiczną w Polsce
Enefit Green, spółka zależna Grupy Eesti Energia wytwarzająca energię z odnawialnych źródeł energii, wybuduje farmę fotowoltaiczną w miejscowości Dębnik w Polsce. Dębnik Solar Park będzie miał moc 6 MW, a wartość inwestycji przekroczy 4 mln EUR.
Enefit Green ogłosił w ostatnim czasie dwie decyzje inwestycyjne w odnawialne źródła energii. Oprócz elektrowni fotowoltaicznej w Dębniku spółka wybuduje również farmę wiatrową w Estonii w Purtse, Ida-Virumaa. Wartość obu inwestycji to łącznie ponad 32 mln EUR. Projekty te są częścią długofalowej strategii rozwoju firmy, która zakłada podwojenie produkcji energii z odnawialnych źródeł do 2025 roku.
Moc wytwórcza Dębnik Solar Park wyniesie 6 MW, a przewidywana roczna produkcja energii parku będzie oscylować na poziomie 6,3 GWh. Enefit Green posiada obecnie w Polsce 19 elektrowni słonecznych o łącznej mocy nieco ponad 18 MW i generujących rocznie ok. 19 GWh energii elektrycznej. Aktualnie, w budowie znajduje się kolejna inwestycja – elektrownia fotowoltaiczna o mocy 8,8 MW, a spółka planuje także realizację kolejnego projektu o mocy 40 MW, który znacząco zwiększy moce wytwórcze energii z odnawialnych źródeł w Polsce.
Enefit Green nieustannie obserwuje oraz optymalizuje plany inwestycji w OZE na wszystkich rynkach, na których funkcjonuje. W Polsce spółka stawia głównie na rozwój w kontekście energetyki słonecznej. Zdaniem Aavo Kärmasa, prezesa zarządu Enefit Green, rozwojowi energetyki fotowoltaicznej w Polsce sprzyja szersza możliwość zawierania długoterminowych umów na zakup energii i udziału w aukcjach. – Jako wszechstronny producent energii odnawialnej dostrzegamy w Polsce ogromny potencjał. Popyt na tanią i zieloną energię elektryczną jest tutaj niezwykle wysoki. W kraju znajduje się znacząca liczba dużych odbiorców, którym długoterminowe umowy na zakup energii dają silniejszą pozycję na konkurencyjnym rynku – wyjaśnia.
W 2021 roku Enefit Green podjął także decyzję inwestycyjną o budowie parku fotowoltaicznego w Zambrowie. Jego moc wynosić będzie 8,8 MW, a wartość tej inwestycji to 5,8 mln EUR.
Parki fotowoltaiczne w Zambrowie i Dębniku mają zostać zrealizowane w 2022 roku. Enefit Green w najbliższym czasie planuje rozszerzenie portfolio inwestycji w OZE w Polsce. Z tego względu prowadzimy obecnie intensywną rekrutację do naszych zespołów na stanowiska kierowników projektów do obsługi kwestii zezwoleń i budowy kolejnych parków fotowoltaicznych. – mówi Agnieszka Godycka-Ćwirko, Renewable Energy Project Manager w Enefit Green. – Poszukujemy również kandydatów na stanowiska wspierające zaplecze organizacji, które są bardzo istotne przy nowych projektach – dodaje.
Fala uderzeniowa – rewolucja w oczyszczaniu kotłów
Filtry wodne – ekologiczne rozwiązanie dla wyzwań nowych norm emisji pyłów
AkzoNobel inwestuje w nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.