EDP i Amal Clooney rozmawiają o przyszłości naszej planety
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
"Wybieramy Ziemię" to hasło międzynarodowej konferencji, podczas której znani na całym świecie naukowcy, aktywiści społeczni i klimatyczni, a także artyści i przedstawiciele biznesu dyskutować będą o przyszłości naszej planety, zrównoważonym rozwoju oraz znaczeniu energii odnawialnej. Głos w debacie zabiorą między innymi Amal Clooney, Céline Cousteau, Adam Grant i Peter Frankopan. Organizatorem wydarzenia jest EDP, światowy lider zielonej transformacji.
Już 22 czerwca br. czołowi światowi eksperci oraz największe sławy zaangażowane w obronę praw człowieka i ochronę środowiska spotkają się w Madrycie na globalnej konferencji organizowanej przez EDP. W wydarzeniu udział wezmą m.in. Amal Clooney, znana prawniczka i filantropka, Céline Cousteau, francuska podróżniczka, badaczka mórz i filmowiec (wnuczka światowej sławy podróżnika i pioniera eksploracji oceanów Jacques'a Cousteau), Adam Grant, jeden z najpopularniejszych obecnie amerykańskich pisarzy oraz Peter Frankopan, brytyjski historyk. Konferencja „Wybieramy Ziemię” transmitowana będzie na żywo w internecie.
Wydarzenie jest elementem strategii grupy EDP, światowego lidera w dziedzinie zielonej transformacji, zgodnie z którą firma do 2030 roku stanie się w 100% neutralna ekologicznie oraz będzie walczyć ze zmianami klimatu m.in. poprzez promocję działań na rzecz ochrony planety. Celem EDP jest angażowanie liderów opinii, organizacji oraz opinii publicznej oraz inicjowanie dyskusji i zachęcanie do dzielenia się refleksjami na temat przyszłości planety, kluczowych wyzwań energetycznych i środowiskowych, a przede wszystkim możliwych rozwiązań.
Podczas konferencji, która będzie pierwszą tego typu okazją do wymiany myśli przedstawicieli tak różnych środowisk, odbędą się liczne debaty i prezentacje. Dyskusje poświęcone będą m.in. takim kwestiom jak harmonia między człowiekiem a przyrodą, znaczenie równowagi społecznej i środowiskowej, walka z zanieczyszczeniem oceanów czy wyzwania i możliwości, jakie stoją dzisiaj przed firmami w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Ambicją grupy EDP jest sprawiedliwa transformacja energetyczna, która służy wszystkim grupom społecznym. Dlatego cały dochód ze sprzedaży biletów zostanie przekazany organizacjom związanym z ochroną środowiska, transformacją energetyczną oraz podnoszeniem świadomości społecznej: ECODES, La España Azul i Ecomar.
Szczegóły dotyczące konferencji i zaproszonych gości, a także bilety dostępne są na stronie: e.3cket.com/we-choose-earth-tour
***
Poznaj EDP i EDP Energia Polska
EDP jest międzynarodowym koncernem energetycznym, który od czterech dekad dynamicznie rozwija swoją działalność na globalnym rynku energetycznym. Grupa EDP jest obecna na 29 rynkach na trzech kontynentach i zatrudnia ponad 13 000 pracowników. Do 2022 roku EDP zakontraktowało ponad 670 MWp mocy solarnej w Europie, czyli niemal 2 razy niż w 2021 roku.
EDP jest czwartym największym producentem energii wiatrowej, słonecznej na świecie. Marka EDP rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 2007 roku właśnie w obszarze energetyki wiatrowej poprzez spółkę EDP Renewables. W 2020 roku grupa EDP rozszerzyła swoje portfolio na polskim rynku powołując spółkę EDP Energia Polska, odpowiedzialną za usługi w zakresie rozwiązań fotowoltaicznych dla biznesu. W 2022 roku EDP umocniło swoją pozycję na rynku poprzez akwizycje spółek Soon Energy oraz Zielona-Energia.com
Połączenie międzynarodowego doświadczenia grupy EDP, jej stabilnej pozycji finansowej z doświadczeniem polskiej kadry menadżerskiej i jej doskonałą znajomością rodzimego rynku, przekłada się kompleksowe wsparcie dla firm, które szukają oszczędności w rachunku za energię elektryczną i chcą uczestniczyć w procesie transformacji energetycznej.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Transport
Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia

W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.