Columbus wprowadza usługę do synchronizacji urządzeń energetycznych

Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Columbus Intelligence – innowacyjna usługa od Columbus, oparta na inteligentnych algorytmach, wchodzi na polski rynek. Rozwiązanie przyspieszy o 20-40% zwrot z inwestycji w domowe magazyny energii.
Pakiet usług, o nazwie Columbus Intelligence, służy do kompleksowego zarządzania przepływem energii w gospodarstwach domowych. Zastosowane w niej zaawansowane algorytmy i modele, które synchronizują ze sobą urządzenia energetyczne: fotowoltaikę, pompę ciepła, magazyn energii, magazyn ciepła, ładowarkę do EV i rynek dynamicznych cen energii tak, aby zużycie energii było jak najbardziej efektywne. Rozwiązanie jest unikalne na rynku, bowiem łączy pracę wszystkich urządzeń – niezależnie od ich producenta – pozwalając zarządzać i energią, i jej ceną.
– Columbus od ponad 2 lat przygotowywał się do wdrożenia rozwiązania, które byłoby odpowiedzią na światowy trend zarządzania energią. Już wtedy zdaliśmy sobie sprawę z tego, że funkcjonowanie urządzeń energetycznych bez tego rodzaju systemów będzie po prostu nieopłacalne. Prezentowany dziś Columbus Intelligence to jedyne tak kompleksowe rozwiązanie na rynku. Jest to autorski zestaw pierwszych 7 zaawansowanych algorytmów, dedykowanych dla domów, które synchronizują ceny energii (TGE), optymalizacją jej zużycie, monitorują urządzenia oraz zarządzają energią w oparciu o prognozy i nadwyżki z fotowoltaiki. Ale to dopiero początek naszych propozycji, bo w przygotowaniu są już następne usługi, przeznaczone dla biznesu, spółdzielni mieszkaniowych czy wielkoskalowych magazynów energii – wyjaśnia Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy S.A.
Jaka jest największa korzyść z zastosowania Columbus Intelligence? Dzięki synchronizacji urządzeń poprzez CI za pośrednictwem tej usługi oszczędności na rachunkach są zdecydowanie wyższe, a cały system zwraca się dużo szybciej.
Usługa Columbus Intelligence składa się z:
- algorytmu, który automatycznie synchronizuje się z godzinowymi cenami energii, aby zarządzać magazynowaniem, zużyciem i handlem energią celem maksymalizacji oszczędności,
- algorytmu monitorującego zużycie energii w gospodarstwie domowym,
- inteligentnego asystenta, który proponuje spersonalizowane wskazówki dotyczące zmian w codziennych nawykach, celem oszczędności w rachunkach za energię,
- algorytmu, który inteligentnie wykorzystuje nadwyżki energii z instalacji fotowoltaicznej do podgrzewania wody użytkowej,
- algorytmu zapobiegającego wyłączeniom instalacji fotowoltaicznych spowodowanych przeciążeniem sieci,
- algorytmu do inteligentnego zarządzania ładowaniem samochodu elektrycznego,
- zaawansowanego algorytmu, który przewiduje godzinowe zużycie energii w gospodarstwie domowym na podstawie danych historycznych i prognozy zużycia energii z instalacji fotowoltaicznej, jednocześnie zarządzając systemem magazynowania energii; algorytm ten codziennie generuje strategię maksymalizującą wykorzystanie energii z fotowoltaiki i minimalizuje koszty poboru prądu z sieci; działa z taryfami dynamicznymi i wielostrefowymi.
Columbus Intelligence będzie wdrażany na preferencyjnych warunkach u nowych klientów, którzy nabędą produkty od Columbus wraz z magazynem energii. W kolejnym etapie usługa będzie dostępna w otwartej sprzedaży, zarówno dla klientów posiadających produkty od Columbus, jak też dla posiadaczy urządzeń innych firm.
Szczegółowe informacje o usłudze znajdują się na stronie internetowej Columbus Energy, natomiast aplikację Columbus Intelligence można już pobrać z AppStore oraz GooglePlay.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.