Columbus wprowadza usługę do synchronizacji urządzeń energetycznych
Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Columbus Intelligence – innowacyjna usługa od Columbus, oparta na inteligentnych algorytmach, wchodzi na polski rynek. Rozwiązanie przyspieszy o 20-40% zwrot z inwestycji w domowe magazyny energii.
Pakiet usług, o nazwie Columbus Intelligence, służy do kompleksowego zarządzania przepływem energii w gospodarstwach domowych. Zastosowane w niej zaawansowane algorytmy i modele, które synchronizują ze sobą urządzenia energetyczne: fotowoltaikę, pompę ciepła, magazyn energii, magazyn ciepła, ładowarkę do EV i rynek dynamicznych cen energii tak, aby zużycie energii było jak najbardziej efektywne. Rozwiązanie jest unikalne na rynku, bowiem łączy pracę wszystkich urządzeń – niezależnie od ich producenta – pozwalając zarządzać i energią, i jej ceną.
– Columbus od ponad 2 lat przygotowywał się do wdrożenia rozwiązania, które byłoby odpowiedzią na światowy trend zarządzania energią. Już wtedy zdaliśmy sobie sprawę z tego, że funkcjonowanie urządzeń energetycznych bez tego rodzaju systemów będzie po prostu nieopłacalne. Prezentowany dziś Columbus Intelligence to jedyne tak kompleksowe rozwiązanie na rynku. Jest to autorski zestaw pierwszych 7 zaawansowanych algorytmów, dedykowanych dla domów, które synchronizują ceny energii (TGE), optymalizacją jej zużycie, monitorują urządzenia oraz zarządzają energią w oparciu o prognozy i nadwyżki z fotowoltaiki. Ale to dopiero początek naszych propozycji, bo w przygotowaniu są już następne usługi, przeznaczone dla biznesu, spółdzielni mieszkaniowych czy wielkoskalowych magazynów energii – wyjaśnia Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy S.A.
Jaka jest największa korzyść z zastosowania Columbus Intelligence? Dzięki synchronizacji urządzeń poprzez CI za pośrednictwem tej usługi oszczędności na rachunkach są zdecydowanie wyższe, a cały system zwraca się dużo szybciej.
Usługa Columbus Intelligence składa się z:
- algorytmu, który automatycznie synchronizuje się z godzinowymi cenami energii, aby zarządzać magazynowaniem, zużyciem i handlem energią celem maksymalizacji oszczędności,
- algorytmu monitorującego zużycie energii w gospodarstwie domowym,
- inteligentnego asystenta, który proponuje spersonalizowane wskazówki dotyczące zmian w codziennych nawykach, celem oszczędności w rachunkach za energię,
- algorytmu, który inteligentnie wykorzystuje nadwyżki energii z instalacji fotowoltaicznej do podgrzewania wody użytkowej,
- algorytmu zapobiegającego wyłączeniom instalacji fotowoltaicznych spowodowanych przeciążeniem sieci,
- algorytmu do inteligentnego zarządzania ładowaniem samochodu elektrycznego,
- zaawansowanego algorytmu, który przewiduje godzinowe zużycie energii w gospodarstwie domowym na podstawie danych historycznych i prognozy zużycia energii z instalacji fotowoltaicznej, jednocześnie zarządzając systemem magazynowania energii; algorytm ten codziennie generuje strategię maksymalizującą wykorzystanie energii z fotowoltaiki i minimalizuje koszty poboru prądu z sieci; działa z taryfami dynamicznymi i wielostrefowymi.
Columbus Intelligence będzie wdrażany na preferencyjnych warunkach u nowych klientów, którzy nabędą produkty od Columbus wraz z magazynem energii. W kolejnym etapie usługa będzie dostępna w otwartej sprzedaży, zarówno dla klientów posiadających produkty od Columbus, jak też dla posiadaczy urządzeń innych firm.
Szczegółowe informacje o usłudze znajdują się na stronie internetowej Columbus Energy, natomiast aplikację Columbus Intelligence można już pobrać z AppStore oraz GooglePlay.
Fala uderzeniowa – rewolucja w oczyszczaniu kotłów
Filtry wodne – ekologiczne rozwiązanie dla wyzwań nowych norm emisji pyłów
AkzoNobel inwestuje w nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.