AkzoNobel inwestuje w nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną
Firma AkzoNobel, realizując globalną misję zrównoważonego rozwoju oraz wychodząc naprzeciw lokalnym wyzwaniom na rynku energetycznym, zbudowała przy fabryce w Pilawie swoją największą w Europie nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną. Teren, na którym stanęło 3551 paneli, ma blisko 3 hektary. W efekcie elektrownia AkzoNobel o mocy 1,9 MWp pokryje 24% całkowitej energii zużywanej przez zakład produkcyjny, a firma zredukuje dzięki temu ślad węglowy.
Budowa elektrowni fotowoltaicznej w fabryce AkzoNobel rozpoczęła się od wykonania niezbędnej dokumentacji oraz bardzo długiego i skomplikowanego procesu uzyskania wymaganych prawnie pozwoleń. W ostatnich dwóch latach odbywały się prace budowlane, tj. montaż konstrukcji wsporczych, paneli i inwerterów oraz testy i prace rozruchowe całej instalacji.
Jako firma polska działająca w strukturach międzynarodowych i na rynkach globalnych, mamy jasno sprecyzowaną misję - do 2030 roku planujemy zmniejszyć o połowę emisję dwutlenku węgla. Stawiając na rozwiązania proekologiczne, łączymy troskę o środowisko naturalne
z realizacją celów biznesowych. Bieżąca sytuacja na rynku energii elektrycznej potwierdza słuszność podjętych decyzji. Oddanie do użytku własnej elektrowni fotowoltaicznej AkzoNobel umocni wizerunek naszej fabryki jako jednej z najbardziej nowoczesnych zakładów w naszym przemyśle na świecie – wyjaśnia Janusz Karwowski, Manufacturing Director Decorative Paints East Europe North w AkzoNobel.
Od stycznia 2022 r. firma działa w Europie w 100% w oparciu o energię odnawialną, a ponad 30 lokalizacji na całym świecie korzysta obecnie z paneli słonecznych jako dodatkowego źródła energii — dodaje Wijnand Bruinsma, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w AkzoNobel. Jesteśmy w trakcie znacznego zwiększania tej liczby w ramach globalnego programu, a Pilawa to kolejny udany krok we właściwym kierunku.
Szczególne miejsce w zielonej strategii AkzoNobel zajmuje kwestia efektywności energetycznej i ambitny plan przejścia w 100% na odnawialną energię elektryczną we wszystkich oddziałach na świecie. Tym samym firma w znaczący sposób przyczyni się do ograniczenia emisji CO2 o 50% do 2030 roku. Dotyczy to zarówno działalności własnej producenta, jak i partnerów, dostawców oraz odbiorców. Warto podkreślić, że AkzoNobel jest pierwszą firmą produkującą farby i powłoki, która wyznaczyła mierzalne oraz oparte na nauce cele zrównoważonego rozwoju w zakresie czynnej redukcji emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw. Energetyczne ambicje firmy – poza już wymienionymi parametrami – zakładają także osiągnięcie neutralności węglowej do 2050.
O AkzoNobel
Od 1792 roku dostarczamy innowacyjne farby i powłoki, które nadają kolory życiu ludzi i pomagają chronić to, co najważniejsze. Nasze światowej klasy portfolio marek, takich jak: Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów w ponad 150 krajach, w których jesteśmy obecni. Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby ulepszać otaczający świat, gdyż wierzymy, że każda powierzchnia, którą możemy pokryć, otwiera szansę na barwniejsze życie. Jesteśmy pionierem w swojej branży, a nasz cel to dostarczanie zrównoważonych rozwiązań przy zachowaniu tego, co najlepsze dziś i jednoczesne tworzenie lepszego jutra. Pomalujmy razem przyszłość. Więcej na Poland | AkzoNobel

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.