AkzoNobel inwestuje w nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną
Firma AkzoNobel, realizując globalną misję zrównoważonego rozwoju oraz wychodząc naprzeciw lokalnym wyzwaniom na rynku energetycznym, zbudowała przy fabryce w Pilawie swoją największą w Europie nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną. Teren, na którym stanęło 3551 paneli, ma blisko 3 hektary. W efekcie elektrownia AkzoNobel o mocy 1,9 MWp pokryje 24% całkowitej energii zużywanej przez zakład produkcyjny, a firma zredukuje dzięki temu ślad węglowy.
Budowa elektrowni fotowoltaicznej w fabryce AkzoNobel rozpoczęła się od wykonania niezbędnej dokumentacji oraz bardzo długiego i skomplikowanego procesu uzyskania wymaganych prawnie pozwoleń. W ostatnich dwóch latach odbywały się prace budowlane, tj. montaż konstrukcji wsporczych, paneli i inwerterów oraz testy i prace rozruchowe całej instalacji.
Jako firma polska działająca w strukturach międzynarodowych i na rynkach globalnych, mamy jasno sprecyzowaną misję - do 2030 roku planujemy zmniejszyć o połowę emisję dwutlenku węgla. Stawiając na rozwiązania proekologiczne, łączymy troskę o środowisko naturalne
z realizacją celów biznesowych. Bieżąca sytuacja na rynku energii elektrycznej potwierdza słuszność podjętych decyzji. Oddanie do użytku własnej elektrowni fotowoltaicznej AkzoNobel umocni wizerunek naszej fabryki jako jednej z najbardziej nowoczesnych zakładów w naszym przemyśle na świecie – wyjaśnia Janusz Karwowski, Manufacturing Director Decorative Paints East Europe North w AkzoNobel.
Od stycznia 2022 r. firma działa w Europie w 100% w oparciu o energię odnawialną, a ponad 30 lokalizacji na całym świecie korzysta obecnie z paneli słonecznych jako dodatkowego źródła energii — dodaje Wijnand Bruinsma, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w AkzoNobel. Jesteśmy w trakcie znacznego zwiększania tej liczby w ramach globalnego programu, a Pilawa to kolejny udany krok we właściwym kierunku.
Szczególne miejsce w zielonej strategii AkzoNobel zajmuje kwestia efektywności energetycznej i ambitny plan przejścia w 100% na odnawialną energię elektryczną we wszystkich oddziałach na świecie. Tym samym firma w znaczący sposób przyczyni się do ograniczenia emisji CO2 o 50% do 2030 roku. Dotyczy to zarówno działalności własnej producenta, jak i partnerów, dostawców oraz odbiorców. Warto podkreślić, że AkzoNobel jest pierwszą firmą produkującą farby i powłoki, która wyznaczyła mierzalne oraz oparte na nauce cele zrównoważonego rozwoju w zakresie czynnej redukcji emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw. Energetyczne ambicje firmy – poza już wymienionymi parametrami – zakładają także osiągnięcie neutralności węglowej do 2050.
O AkzoNobel
Od 1792 roku dostarczamy innowacyjne farby i powłoki, które nadają kolory życiu ludzi i pomagają chronić to, co najważniejsze. Nasze światowej klasy portfolio marek, takich jak: Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów w ponad 150 krajach, w których jesteśmy obecni. Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby ulepszać otaczający świat, gdyż wierzymy, że każda powierzchnia, którą możemy pokryć, otwiera szansę na barwniejsze życie. Jesteśmy pionierem w swojej branży, a nasz cel to dostarczanie zrównoważonych rozwiązań przy zachowaniu tego, co najlepsze dziś i jednoczesne tworzenie lepszego jutra. Pomalujmy razem przyszłość. Więcej na Poland | AkzoNobel
Fala uderzeniowa – rewolucja w oczyszczaniu kotłów
Filtry wodne – ekologiczne rozwiązanie dla wyzwań nowych norm emisji pyłów
Columbus wprowadza usługę do synchronizacji urządzeń energetycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.