Komunikaty PR

Empatyzer zrewolucjonizuje komunikację w firmach

2023-03-22  |  01:00

 

Empatyzer potrafi z naukową precyzją rozpoznać różnice osobowościowe i kulturowe między pracownikami i na tej podstawie podpowiadać jak dobrze rozmawiać. Jest pierwszą na świecie wirtualną trenerką komunikacji dla firm. Powstaje w Krakowie. Jako rozwiązanie SaaS w obszarze zarządzania kadrami wesprze wdrożenie D&I (Diversity and Inclusion) w organizacjach każdej wielkości.

Z uwagi na wszechobecne różnice kulturowe i osobowościowe problemy komunikacyjne dotykają większość organizacji - od dużych korporacji po lokalne, kilkuosobowe firmy. Różnorodność przekłada się na większą innowacyjność, produktywność i lepsze wyniki finansowe, ale nieodpowiednio zarządzana staje się przyczyną tarć i spadku efektywności biznesowej. 

Wprowadzany na rynek Empatyzer - personalny trener komunikacji dla każdego pracownika, zna różnice osobowościowe i kulturowe między konkretnymi ludźmi, dzięki czemu wyeliminuje ewentualne bolączki związane z personalnymi relacjami i pozwoli efektywniej korzystać z różnorodności. Jest to szczególnie ważne w obecnej sytuacji rynkowej, gdzie większość przedsiębiorstw zdecydowała się pozostać w trybie pracy zdalnej bądź hybrydowej (tzw. mieszanej), co utrudnia budowanie bezpośrednich relacji.

Jak w przypadku większości start-upów, projekt narodził się z konkretnej potrzeby. Twórcy przez długie lata pracowali w zróżnicowanych środowiskach łączących biznes, kreatywność z branżą technologiczną czy produkcyjną. Doświadczyli problemów komunikacyjnych i ich konsekwencji zarówno w małych kilkuosobowych lokalnych firmach jak i globalnych korporacjach. Widzieli także jaką trudność stanowi wdrożenie jakiejkolwiek inicjatywy z obszaru D&I, gdzie według badań 41% managerów nie ma czasu na  takie działania, a zaledwie 30% firm ma strategię ich wdrożenia.

Empatyzer powstał z potrzeby likwidowania napięć i konfliktów wynikających z różnic osobowościowych bądź różnic międzykulturowych, które występują nie tylko w dużych korporacjach ale ku zaskoczeniu wielu także w lokalnych firmach. Dzieje się tak nie tylko z uwagi na ruchy migracyjne, ale także ze względu na różne przekonania osób mieszkających nawet w niewielkiej odległości między sobą. Występujące problemy w komunikacji nierzadko sprawiają, że świadomie ograniczają oni ilość spędzanego czasu w pracy, celowo zmniejszając efektywność czy unikają niektórych osób.

Nie wystarczy samo zrozumienie, że się różnimy. Chociaż i z tym jest problem. Problem polega na tym, że najpierw trzeba zrozumieć konkretną różnicę między konkretnymi ludźmi, potem wybrać odpowiedni styl komunikacji, a na koniec go zastosować. To wymaga wrażliwości, wiedzy, wysiłku i czasu jednocześnie.  Dla większości ludzi to po prostu zbyt wiele. Ktoś tę pracę musi za nas wykonać i tym kimś jest Em, która załatwia cały proces za nas i podaje konkretną poradę. Z jednej strony skraca drogę, a z drugiej uczy różnorodności  i radzenia sobie z nią w praktyce. Po to właśnie powstał Empatyzer.  Pomaga ludziom nadawać na tej samej fali.  – przekonuje Piotr Golczyk, CEO w Empatyzer.

Jak działa Empatyzer?

Pierwszy na świecie cyfrowy trener komunikacji poznaje konkretne osoby, a tym samym przyswaja różnice osobowościowe i międzykulturowe między nimi, opierając się na najnowszych osiągnięciach naukowych w badaniach nad osobowością oraz rzetelnych narzędziach psychometrycznych. Na tej podstawie podpowiada użytkownikom na czacie, wideo czy w wiadomościach e-mail, w jaki sposób rozmawiać, aby unikać niepotrzebnych napięć i nieporozumień. Z drugiej strony, poprzez swoje porady, uczy ich również tego, że różnimy się od siebie, a przy tym wskazuje skuteczne sposoby na zarządzanie tą różnorodnością. W ten sposób buduje u pracowników poczucie przynależności do zespołu, pomagając im zwiększać efektywność w zespole dzięki dobrym, autentycznym relacjom.

Co istotne, aplikacja integruje się z istniejącymi narzędziami do komunikacji online, jak i utrwala efekty tradycyjnych szkoleń.

Również oświata i medycyna

Rozwiązanie dedykowane jest zespołom i firmom każdej wielkości, bez względu na rodzaj i specyfikę prowadzonej działalności. Korzystać z niej mogą nie tylko pracownicy HR myślący o wdrożeniu Empatyzera jako alternatywy lub uzupełnienia dla tradycyjnych szkoleń z komunikacji, ale także szefowie zespołów, którzy chcą lepiej zrozumieć z kim pracują i jak powinni się komunikować z poszczególnymi osobami.

Em może okazać się również przydatna w relacji pacjent - lekarz. Współczesne badania wskazują jednoznacznie, że jakość komunikacji między lekarzem, a pacjentem ma fundamentalne znaczenie dla skuteczności leczenia. Empatyzer mógłby pomóc lekarzowi w dobraniu odpowiednich środków komunikacji i zwiększyć skuteczność leczenia lub pomóc w szkoleniu przyszłych lekarzy.   przekonuje Piotr Golczyk z Empatyzer.

Drugim obszarem, gdzie aplikacja może znaleźć zastosowanie jest edukacja szkolna. Okres dorastania jest wystarczająco trudny i bez szeroko rozumianych problemów w komunikacji z rówieśnikami. O ile dojrzałe firmy pompują duże środki w budowanie umiejętności radzenia sobie w zróżnicowanym środowisku wśród dorosłych ludzi, o tyle młodzież zostawia się samej sobie bez wsparcia i to w okresie gdy budowanie relacji jest kluczowe dla zdrowego rozwoju.  Jak twierdzi Piotr Golczyk, to jeden z powodów, dla których Empatyzer będzie prawdopodobnie dostępny za darmo dla wszystkich szkół i ośrodków edukacyjnych, służąc nie tylko jako narzędzie pracy dla szkolnych pedagogów czy wychowawców, ale też jako pomoc w codziennej komunikacji online dla młodzieży.

Kiedy i w jakim modelu?

Narzędzie jest w fazie prototypu i aktualnie jest intensywnie testowane i rozwijane. Wersja gotowa do sprzedaży powinna pojawić się na rynku w sierpniu br. Narzędzie będzie udostępniane małym zespołom za darmo. Dla większych organizacji będzie dostępne odpłatnie na zasadzie subskrypcji. Wyjątkiem będą wspomniane placówki oświatowe.

Więcej informacji o rozwiązaniu znajduje się na oficjalnej stronie projektu: https://empatyzer.com/pl/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Media i PR

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.