Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju.
Wśród ogólnopolskich, kluczowych przedsięwzięć ostatnich lat znalazły się m.in. rozwój systemu zdalnego monitorowania wodomierzy we Wrocławiu, instalacja systemu wzmacniania sygnału sieci na Stadionie Śląskim w Chorzowie czy też dostarczenie dzierżawionego łącza internetowego dla organizatorów konferencji Impact CEE w Poznaniu.
Właśnie w stolicy Wielkopolski Emitel dostrzega duży potencjał dla wdrażania innowacyjnych technologii Internetu Rzeczy w samorządach i biznesie. Spółka nawiązała współpracę z Urzędem Miasta Poznań oraz Fundacją In_Spire (fundacja grupy MTP), zostając pierwszym partnerem programu Poznań CityLab, zainaugurowanego przez te podmioty. Wspólnym celem jest popularyzacja nowoczesnych technologii, realizacja projektów pilotażowych (model POC - Proof of Concept) oraz rozwój innowacyjnych rozwiązań w obszarze Smart City i systemów DAS (Distributed Antenna System).
28 lutego w Poznaniu odbyło się spotkanie inaugurujące współpracę, podczas którego podpisano trójstronny list intencyjny. Gospodarzami wydarzenia byli: Michał Łakomski (Dyrektor Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Miasta Poznań, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City), Iwona Kasprzak (Prezes Fundacji In_Spire) oraz Maciej Staszak (Wiceprezes Zarządu Emitel). W trakcie spotkania zaprezentowano założenia programu Poznań CityLab oraz omówiono możliwości implementacji innowacyjnych rozwiązań technologicznych z oferty biznesowej Emitel.
– Emitel to nie tylko integrator technologii, ale przede wszystkim aktywny członek społeczności lokalnych i uczestnik lokalnych ekosystemów technologicznych. Dzięki naszej obecności w regionach możemy lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów i mieszkańców. Dlatego od kilku miesięcy konsekwentnie poszerzamy naszą sieć regionalnych przedstawicieli biznesowych. Wielkopolska to miejsce, które od lat konsekwentnie rozwija koncepcję smart city, a program Poznań CityLab jest kolejnym krokiem na tej drodze. Cieszymy się, że możemy być częścią tej inicjatywy i wspólnie pracować nad rozwiązaniami, które wpłyną na rozwój całego regionu – powiedział Maciej Staszak, Wiceprezes Zarządu Emitel.
Program Poznań City Lab integruje środowisko biznesowe, naukowe i społeczne, wspierając rozwój innowacji na rzecz mieszkańców miasta oraz lokalnych przedsiębiorców. Emitel aktywnie zaangażuje się w testowanie oraz wdrażanie nowych rozwiązań, wspierając rozwój Wielkopolski jako jednego liderów technologicznych innowacji.
Źródło: Emitel

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.