E-hulajnogi Lime niemal w całości recyklingowane dzięki MB Recycling
Lime, największa firma na świecie oferująca współdzielone pojazdy elektryczne poinformowała, że dzięki współpracy z MB Recycling, w Polsce niemal całość (99,8%) e-hulajnóg Lime podlega procesowi recyklingu. Jest to wspólne działanie firm na rzecz ekologii i zrównoważonego rozwoju.
E-hulajnogi Lime są szczególnie wytrzymałe, a ich żywotność wynosi co najmniej pięć lat. Firma sama projektuje swoje pojazdy, a wymienne komponenty pomagają wydłużyć ich żywotność. Zużyte e-hulajnogi są przekazywane na cele charytatywne (m.in. Bikes4Ukraine czy Fundacji First Responder) lub poddawane recyklingowi, korzystając z usług wykwalifikowanych partnerów lokalnych. W skali globalnej, dzięki naszym wysiłkom w zakresie recyklingu, możemy osiągnąć ponad 96% redukcji składowania odpadów.
99,8% spośród poszczególnych elementów pojazdów Lime w Polsce zyskuje drugie życie:
- do tej pory w Polsce dzięki współpracy z MB Recycling 10 tysięcy e-hulajnóg Lime zostało poddanych procesowi recyklingu, o łącznej masie pojazdów 142 480 kg.
- 42.5% e-hulajnogi to elementy aluminiowe. Metal ten jest najczęściej poddawany procesowi recyklingu. W wyniku tego procesu powstają felgi aluminiowe, ramy rowerów, blaszki do pieczenia czy tacki do grillowania.
- 19.5% to elementy stalowe. Stal jest bardzo podatna na recykling i zachowuje swoje wszystkie naturalne właściwości. W wyniku tego procesu mogą powstać elementy na place zabaw, takie jak karuzele czy huśtawki.
- 14% to silnik. Mogą z niego powstać przewody elektryczne.
- 10.5% to guma, która wykorzystywana jest później na placach zabaw, orlikach oraz do produkcji progów zwalniających.
- 5.8% to Mix tworzyw i metali. Mogą powstać przybory kuchenne, klamki, sztućce, biżuteria
- 2.5% to plastik, wykorzystywany m.in. do produkcji ekranów akustycznych.
- 1.8% to przewody, z których powstają nowe przewody prądowe oraz kable.
- 1.8% to moduł sterowania i płyta B1, z których mogą powstać podzespoły elektroniczne w postaci kart graficznych i dysków twardych.
- 1.4% to bateria, która może być przekazywana do magazynów energii.
„Działania na rzecz ekologii są elementem globalnej misji Lime, która zakłada, że do 2030 r. osiągniemy jako firma zerową emisyjność CO2. Każdy z lokalnych oddziałów firmy podejmuje szereg działań, aby jak najlepiej służyć środowisku. Korzystanie z naszych pojazdów przyczynia się do redukcji CO2 w miastach. Kiedy jednak nasze e-hulajnogi nie mogą już dłużej służyć użytkownikom, poddajemy je procesowi recyklingu. Korzystamy przy tym z wieloletniego doświadczenia firmy MB Recycling. Dzięki tej współpracy komponenty, z których są złożone nasze pojazdy, mogą być wykorzystane ponownie i służyć społecznościom, m.in. jako elementy placów zabaw czy orlików” – komentuje Michał Borek, General Manager Lime Poland.
„Cieszymy się, że największa firma na świecie oferująca współdzielone pojazdy elektryczne zaufała właśnie MB Recycling. Dzięki procesom wykorzystywanym w naszych zakładach przetwarzania, wykazujemy się najwyższą efektywnością w Polsce w recyklingu e-hulajnóg. Wykorzystując ponad 14-letnie doświadczenie na rynku osiągamy wynik recyklingu e-hulajnóg na poziomie ponad 99%. Działania na rzecz ekologii niezmiennie są naszym priorytetem, dlatego nie tylko hulajnogi, ale każdy rodzaj elektrycznych sprzętów, przetworzymy w jednym z naszych pięciu nowoczesnych zakładów” – komentuje Artur Rzysko – Dyrektor Sprzedaży MB Recycling.
Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku
Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce!
5 wskazówek dla skutecznego nawożenia dolistnego zbóż ozimych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Polacy obawiają się o swoje cyberbezpieczeństwo w obszarze finansów. Połowa odczuwa braki w wiedzy na ten temat
47 proc. Polaków stwierdziło, że cyberbezpieczeństwo to zagadnienie w obszarze finansów, w którym odczuwają największe braki w posiadanej wiedzy – wynika z raportu „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024” realizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW. Choć bankowość elektroniczna jest już standardem, tylko 0,5 proc. badanych odpowiedziało poprawnie na pytania dotyczące różnych aspektów zabezpieczeń. Są jednak dziedziny, o których wiemy coraz więcej – to m.in. płatności bezgotówkowe.
Konsument
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich
W połowie marca Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji – AI Act. Nowe przepisy mają z jednej strony ułatwić wdrażanie nowych technologii opartych na SI, a z drugiej – wyeliminować te z nich, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa czy prywatności obywateli. Eksperci uważają, że wyzwaniem będzie wdrożenie nowego prawa na poziomie krajowym i jego odpowiednia interpretacja, ale jest to potrzebna regulacja, zwłaszcza w kontekście tak szybkiego rozwoju SI. W kolejce do opracowania czekają następne przepisy dotyczące między innymi ochrony własności intelektualnej.
Konsument
Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.