Komunikaty PR

Kto jest właścicielem nauki?

2019-12-17  |  17:00
Biuro prasowe
Do pobrania Debata ( 0.06 MB )

Warszawa, 13 grudnia 2019 – „Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza” – miał powiedzieć Albert Einstein. Tym cytatem rozpoczęła się debata ekspercka pt. „Kto jest właścicielem nauki?“, zorganizowana w siedzibie firmy Bayer w piątek 13 grudnia br.

 

Eksperci, reprezentujący szeroko pojęte nauki o życiu, doszli do wielu wniosków. Każdy z nas, niezależnie od poziomu wykształcenia i kompetencji społecznych, ma prawo korzystać z osiągnięć nauki. Każdy ma również prawo zadawać pytania i starać się zrozumieć naukę, a szans na poznanie jej fascynujących stron jest dziś wiele. Zarówno świat nauki, jak i odpowiedzialny biznes powinien ułatwiać tę edukację.

 

Każdy ma prawo do lepszego życia dzięki nauce

 

- „Kto jest właścicielem nauki?“ to pytanie postawione przewrotnie, zważywszy na wielość znaczeń pojęcia nauki. Nauka jest jednym z rodzajów wiedzy ludzkiej, a więc to ludzie, społeczeństwo jest jej właścicielem – mówił prof. dr hab. inż. Zbigniew Brzózka z Katedry Biotechnologii Medycznej Politechniki Warszawskiej - W innych kulturach europejskich pojęcie „science” oznacza wiedzę poddaną ustalonym wymaganiom treściowym i metodologicznym, ale niekoniecznie przeznaczoną do nauczania. Natomiast w polskiej kulturze pojęcie „nauki” obejmuje zarówno wiedzę, jak i kształcenie, co może prowadzić do wątpliwości co do tego kto jest właścicielem nauki.

 

- Jestem empirycznym naukowcem i bardzo odpowiada mi podejście, definiujące naukę jako niezależny od postaw badacza sposób powiększania zasobu wiedzy o otaczającej rzeczywistości – dodaje prof. Brzózka - Nauka może, ale nie musi, mieć praktyczne zastosowanie, niemniej w medycynie ta praktyczna strona jest pożądana - jako służąca dobru pacjentów i poprawie stanu zdrowia społeczeństw.

 

Do wykorzystania innowacji w codziennym życiu nawiązał Markus Baltzer, Prezes Bayer Sp. z o. o.:

- Misja Bayer to „Science for a better life”, realizujemy ją przez udostępnianie osiągnięć naukowych i innowacji na rzecz lepszego życia. Prowadzimy i wspieramy badania naukowe w obszarze zdrowia i zrównoważonego rolnictwa, a inwestycje Bayer w badania i rozwój wynoszą dziś 5,2 mld euro. Wspólnie z naszymi interesariuszami – klientami, pracownikami, partnerami ze świata nauki – odpowiadamy na wyzwania cywilizacyjne, takie jak rosnąca populacja, zwiększająca się długość życia czy wyzwania klimatyczne i środowiskowe.

- Nasza wizja jest jasna: zdrowie i żywność dla wszystkich – dodaje Markus Baltzer.

Edukacja: kluczowa dla docenienia nauki

 

Uczestnicy debaty zgodnie potwierdzili ogromne znaczenie edukacji i ukazywania fascynującej strony nauki już od najmłodszych lat. Pomaga to zrozumieć znaczenie innowacji i rozwoju, nauczyć się odwagi w myśleniu, a być może w przyszłości – związać z nią zawodowe losy. Jako przykład przytoczono Centrum Nauki Baylab, którego pomysłodawcą był Bayer, a patronem – Politechnika Warszawska. Dzięki formule atrakcyjnych, wypełnionych doświadczeniami, praktycznych zajęć Baylab stał się miejscem budzenia w dzieciach pasji do nauk o życiu.

 

Baylab, stworzony w 2012 roku, wchodzi w 8. rok istnienia. W programie są zajęcia z 13 obszarów nauk o życiu - dotychczas wzięło w nich udział 300 000 małych i dorosłych uczestników: zarówno w siedzibie Centrum, jak również na jego mobilnych stanowiskach podczas festiwali i pikników edukacyjnych w Polsce i pięciu innych państwach.

 

 

 

O Bayer

Bayer jest globalnym przedsiębiorstwem posiadającym kluczowe kompetencje w obszarze nauk Life Science: ochronie zdrowia oraz żywieniu. Produkty i działania firmy Bayer mają na celu przynoszenie ludziom korzyści, wspierają wysiłek związany z wyzwaniami stawianymi przez rosnącą i starzejącą się globalną populację. Bayer dąży do tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer kojarzona jest z zaufaniem, niezawodnością i jakością na całym świecie. W roku podatkowym 2018 grupa Bayer zatrudniała ok. 117 000 pracowników, a wielkość sprzedaży wyniosła 39,6 mld €. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,6 mld €, a wydatki na badania i rozwój 5,2 mld €. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.bayer.com.

 

Kontakt:

/// Elżbieta Socha, External Communication Partner, Bayer Sp. z o.o.

Tel. 22 5723506, kom. 666 068 760

E-mail: elzbieta.socha@bayer.com

 

 

Biuro prasowe Bayer:

Aleksandra Stasiak, Omega Communication

tel. 22 854 16 21, 602 115 401

E-mail: astasiak@communication.pl  

 

Oświadczenia dotyczące przyszłości

Niniejszy komunikat prasowy może zawierać oświadczenia dotyczące przyszłości oparte na bieżących założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą prowadzić do znaczących różnic pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a przedstawionymi w niniejszym dokumencie szacunkami. Czynniki te obejmują elementy omówione w publicznie dostępnych sprawozdaniach firmy Bayer, które są dostępne na stronie internetowej spółki pod adresem www.bayer.com. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizacje tych stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych sytuacji lub zdarzeń.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Magiczny Dywan onEVO – nowa generacja podłogi interaktywnej Biuro prasowe
2020-05-29 | 06:00

Magiczny Dywan onEVO – nowa generacja podłogi interaktywnej

Stworzona przez polską firmę Funtronic interaktywna podłoga, już od kilku lat pomaga szkołom na całym świecie w prowadzeniu nowoczesnych zajęć. Teraz lekcje z użyciem Magicznego Dywanu
Edukacja 5,5 miliona powodów, aby ulepszyć zdalne nauczanie
2020-05-26 | 15:30

5,5 miliona powodów, aby ulepszyć zdalne nauczanie

Jak zmotywować ponad 5,5 mln polskich uczniów do zdalnej nauki? Odpowiedź na to pytanie znalazł polski start-up Grow Uperion, który uruchomi rozwiązanie wspierające
Edukacja „Wydruki do nauki” – nowa odsłona projektu HP
2020-05-22 | 13:00

„Wydruki do nauki” – nowa odsłona projektu HP

W ostatnich miesiącach wielu rodziców musiało przyjąć na siebie trudną rolę nauczyciela, który motywuje, prowadzi i wspiera najmłodszych w czasie nauki z domu. Firma HP Inc

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

IT i technologie

Druk 3D niezastąpiony w czasie pandemii. Mimo to wiele mniejszych firm może nie przetrwać kryzysu

Trudności z logistyką i dostawami do klientów, ograniczenie dostępności komponentów produkowanych w Azji – to problemy, które branża technologiczna odczuła w związku z rozwojem pandemii. – Niektóre firmy mogą tego nie przetrwać – mówi Mariusza Babula z firmy Zortrax. W długim terminie kryzys związany z koronawirusem może mieć jednak dobroczynny wpływ na rynek. Drukarki 3D w czasie pandemii okazały się niezastąpione w produkcji środków ochrony osobistej dla personelu medycznego z uwagi na krótki czas realizacji zamówień. Wzrosła więc świadomość roli druku 3D w produkcji.

Kosmos i lotnictwo

Rakieta Falcon z kapsułą Crew Dragon ma ponownie wystartować 30 maja. Może być to przełomowe wydarzenie w wyścigu kosmicznym [DEPESZA]

Jeśli statek kosmiczny będzie latał w odległości 10 mil morskich od burzowych chmur, misja powinna zostać odwołana – tak wynika z przepisów NASA. To właśnie ze względu na bezpieczeństwo załogi start rakiety Falcon 9 i zamontowanej na niej kapsuły Crew Dragon został przełożony z 27 na 30 maja. – Ryzyko było zbyt duże, podjęliśmy dobrą decyzję – mówi Jim Bridenstine, administrator NASA.

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.