Eco5tech: skokowy wzrost przychodów ze sprzedaży w II kwartale br.
Spółka Eco5tech SA, notowana na rynku NewConnect, zajmująca się projektowaniem i nadzorami w sektorze budownictwa i implementacją projektowo-wykonawczą innowacyjnych rozwiązań w zakresie Property Technology, w drugim kwartale br. zaraportowała 3,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przekłada się na dwu i półkrotny wzrost względem analogicznego okresu w 2021 r. (156,4% rdr.). Największy wpływ na tak znaczący wzrost przychodów miała realizacja bieżących kontraktów. Pomimo wzrostu kosztów operacyjnych, Spółka wypracowała w drugim kwartale br. 150 tys. zł zysku netto.
Od początku roku Spółka wypracowała już 5 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza aż 98,9 proc. wzrost rdr. Bardzo dobra sprzedaż, przy kontroli wzrostu wydatków, pozwoliła osiągnąć 72 proc. wzrostu rdr na zysku operacyjnym (prawie 850 tys. zł). W okresie sześciu miesięcy br. Eco5tech zaraportowało prawie 770 tys. zł zysku netto (wzrost o 73,2 proc. rdr).
- Znaczący wzrost przychodów wynika z tego, że skupiamy się na większych projektach. W obecnym kwartale kontynuujemy tę ścieżkę rozwoju. W ostatnich tygodniach podpisaliśmy umowę z Krajową Szkołą Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie o wartości 4,6 mln zł brutto. Również podjęcie decyzji o rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron z Państwową Szkołą Muzyczną w Krotoszynie, wpisuje się w ten kierunek. Dzięki temu nie będziemy realizować nierentownego projektu i uwalniamy zasoby naszych pracowników na większe i bardziej dochodowe projekty. Wierzę, że nasze działania przełożą się na dalszy wzrost skali działalności Eco5tech oraz pozwolą nam na generowanie większych zysków. – mówi Alicja Gackowska, Prezes Zarządu Eco5Tech.
W II kwartale 2022 r. Spółka wygrała wiele publicznych postępowań przetargowych oraz podpisała umowę z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Warszawie na opracowanie dokumentacji projektowej przy rozbudowie odcinka drogi wojewódzkiej nr 733 w powiecie radomskim. Współpraca dotyczy m.in. opracowania dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uzyskania wymaganych przepisami decyzji, opinii i uzgodnień koniecznych dla rozbudowy odcinka DW nr 733. Wartość umowy wynosi nieco ponad 1 mln zł.
W zakresie działań PropTech Eco5Tech kontynuuje prace zawiązane z systemem analizy epidemiologicznej w budynkach. W ramach projektu Eco5tech przeprowadza prace badawczo-rozwojowe mające na celu opracowanie innowacyjnego systemu, umożliwiającego bezpieczne i komfortowe korzystanie z danego budynku. System będzie wykorzystywany w budownictwie pod kątem analizy epidemiologicznej, z uwzględnieniem dezynfekcji, wymiany powietrza oraz optymalizacji poruszania się po obiekcie użytkowników. Spółka planuje dostarczyć zintegrowane narzędzie dostępne poprzez aplikację. System będzie badał aktualne zagrożenie i uruchamiał alerty.
- W ostatnim czasie znowu odnotowujemy wzrost zachorowań na koronawirusa, co przekłada się na większe zainteresowanie naszym rozwiązaniem. System będzie można łatwo dostosować do wielu typów budynków, wszędzie tam gdzie sterylność pomieszczeń i bezpieczeństwo użytkowania jest priorytetem. - powiedziała Alicja Gackowska – Podobny trend w zainteresowaniu widzimy względem naszego już ukończonego projektu, czyli MCA5tech. Koszty utrzymania budynków skokowo rosną z miesiąca na miesiąc. Dlatego badanie, kontrola i analiza energooszczędności jest teraz priorytetem dla właścicieli oraz zarządców budynków. – dodaje.
MCA5tech (Media Consumption Analyzer) jest urządzeniem, które umożliwia przeprowadzenie analizy energooszczędności budynku, pozwala na uzyskiwanie dokładnych i aktualnych informacji o stanie energetycznym obiektu. Dzięki zastosowaniu tego produktu możemy wpływać na energochłonność budynku poprzez odpowiednie sterowanie instalacjami zewnętrznymi, co przekłada się na zmniejszenie kosztów utrzymania.

Emitel S.A.: Jak zostać „szerpami” rynku dronowego?

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
Do 2030 roku z gospodarki o obiegu zamkniętym ma pochodzić co czwarty surowiec. Aby przyspieszyć ten proces, w Polsce potrzeba nowej, międzysektorowej Mapy Drogowej dla Gospodarki o Obiegu Zamkniętym – wskazywali eksperci w trakcie Polish Circular Forum. Obecny dokument nie spełnia już swojej roli i wymaga aktualizacji. Na braku jasnych przepisów i systemu wsparcia najbardziej cierpią przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. – Z naszych badań wynika, że tylko 3–3,5 proc. firm z sektora MŚP jest świadomych i przygotowanych do transformacji – ocenia Agnieszka Zdanowicz, wiceprezes Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu.
Prawo
Wspólna polityka rolna do deregulacji. Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po uproszczeniu wspólnej polityki rolnej. Zaproponowany w maju przez Komisję Europejską pakiet zmian zakłada redukcję części obowiązków administracyjnych, które dziś spoczywają na rolnikach ubiegających się o unijne wsparcie. Szczególnie dotyczy to płatności dla drobnych rolników. Jak podkreślają eksperci, wszelkie zmiany, które będą działać na rzecz konkurencyjności unijnego rolnictwa, są wskazane, ale przy uwzględnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.