Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?
Jak wzmocnić komunikację z klientem? Jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej oraz rozwiązania technologiczne, by być bliżej konsumentów? Jak zachować bezpieczeństwo zakupów w e-commerce? Na te między innymi pytania odpowiedzą eksperci i praktycy podczas konferencji „Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości” organizowanej przez Konfederację Lewiatan.
Omówimy kluczowe aspekty bezpieczeństwa konsumentów w kontekście wchodzących w życie w grudniu 2024 roku przepisów unijnego rozporządzenia o ogólnym bezpieczeństwie produktów (General Product Safety Regulation) i dyrektywy w sprawie odpowiedzialności za produkty wadliwe (Directive on Liability for Defective Products). Eksperci z branży oraz przedstawiciele instytucji regulacyjnych będą debatować nad tym, jak zapewnić konsumentom bezpieczne zakupy w sieci.
AI – szkodzi czy pomaga konsumentom
Podczas dyskusji uczestnicy porozmawiają o wpływie sztucznej inteligencji na codzienność konsumentów. Przyjrzą się korzyściom, jakie AI przynosi użytkownikom – od personalizowanych rekomendacji zakupowych, przez automatyzację zadań domowych, po wsparcie w zarządzaniu finansami.
Omówią też potencjalne zagrożenia, takie jak kwestie prywatności, manipulacja informacjami czy uzależnienie od technologii. Panel ten będzie okazją do zastanowienia się, jak świadomie korzystać z AI, aby maksymalizować jej pozytywny wpływ i minimalizować ryzyko negatywnych konsekwencji
Akt o Usługach Cyfrowych zmienia zasady gry
Zebrani goście omówią też zjawiska dark patterns oraz uzależniających usług online w kontekście nowych regulacji wynikających z Aktu o usługach cyfrowych. Eksperci z zakresu prawa cyfrowego i ochrony konsumentów powiedzą, jak nowe przepisy wpłyną na praktyki projektowe i odpowiedzialność platform internetowych.
Poruszone zostaną wyzwania związane z implementacją tych regulacji oraz ich znaczenie dla ochrony użytkowników. Dyskusja dotyczyć będzie zagadnień: w jaki sposób przedsiębiorcy powinni tworzyć design aplikacji i witryn internetowych i architektury systemu z myślą o potrzebach konsumentów oraz jak należy walczyć z dark patterns, gdzie szukać dobrych praktyk w tym zakresie, a także akie są zdrowe zasady reklamy w internecie.
Będzie też o tym, jak wybory konsumenckie wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstw europejskich. Paneliści zmierzą się z niezbyt popularnym pytaniem o wewnętrzne, społeczne czynniki rynkowe, które są w stanie realnie kształtować rynek i w konsekwencji wpływać na konkurencyjność zachodnich producentów i dostawców technologii.
Zapraszamy 3 grudnia 2024 do Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie i 4 grudnia na warsztaty online!
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Patronat honorowy objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Partnerem strategicznym jest Amazon. Partnerzy wspierający: Centrum Kreatywności Targowa, EFNI, kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.
Partnerzy medialni: Naszemiasto.pl, Newseria, rp.pl, Rzeczpospolita, Wprost.
Więcej informacji o konferencji i prelegentach oraz program tutaj.
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.