Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?
Jak wzmocnić komunikację z klientem? Jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej oraz rozwiązania technologiczne, by być bliżej konsumentów? Jak zachować bezpieczeństwo zakupów w e-commerce? Na te między innymi pytania odpowiedzą eksperci i praktycy podczas konferencji „Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości” organizowanej przez Konfederację Lewiatan.
Omówimy kluczowe aspekty bezpieczeństwa konsumentów w kontekście wchodzących w życie w grudniu 2024 roku przepisów unijnego rozporządzenia o ogólnym bezpieczeństwie produktów (General Product Safety Regulation) i dyrektywy w sprawie odpowiedzialności za produkty wadliwe (Directive on Liability for Defective Products). Eksperci z branży oraz przedstawiciele instytucji regulacyjnych będą debatować nad tym, jak zapewnić konsumentom bezpieczne zakupy w sieci.
AI – szkodzi czy pomaga konsumentom
Podczas dyskusji uczestnicy porozmawiają o wpływie sztucznej inteligencji na codzienność konsumentów. Przyjrzą się korzyściom, jakie AI przynosi użytkownikom – od personalizowanych rekomendacji zakupowych, przez automatyzację zadań domowych, po wsparcie w zarządzaniu finansami.
Omówią też potencjalne zagrożenia, takie jak kwestie prywatności, manipulacja informacjami czy uzależnienie od technologii. Panel ten będzie okazją do zastanowienia się, jak świadomie korzystać z AI, aby maksymalizować jej pozytywny wpływ i minimalizować ryzyko negatywnych konsekwencji
Akt o Usługach Cyfrowych zmienia zasady gry
Zebrani goście omówią też zjawiska dark patterns oraz uzależniających usług online w kontekście nowych regulacji wynikających z Aktu o usługach cyfrowych. Eksperci z zakresu prawa cyfrowego i ochrony konsumentów powiedzą, jak nowe przepisy wpłyną na praktyki projektowe i odpowiedzialność platform internetowych.
Poruszone zostaną wyzwania związane z implementacją tych regulacji oraz ich znaczenie dla ochrony użytkowników. Dyskusja dotyczyć będzie zagadnień: w jaki sposób przedsiębiorcy powinni tworzyć design aplikacji i witryn internetowych i architektury systemu z myślą o potrzebach konsumentów oraz jak należy walczyć z dark patterns, gdzie szukać dobrych praktyk w tym zakresie, a także akie są zdrowe zasady reklamy w internecie.
Będzie też o tym, jak wybory konsumenckie wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstw europejskich. Paneliści zmierzą się z niezbyt popularnym pytaniem o wewnętrzne, społeczne czynniki rynkowe, które są w stanie realnie kształtować rynek i w konsekwencji wpływać na konkurencyjność zachodnich producentów i dostawców technologii.
Zapraszamy 3 grudnia 2024 do Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie i 4 grudnia na warsztaty online!
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Patronat honorowy objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Partnerem strategicznym jest Amazon. Partnerzy wspierający: Centrum Kreatywności Targowa, EFNI, kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.
Partnerzy medialni: Naszemiasto.pl, Newseria, rp.pl, Rzeczpospolita, Wprost.
Więcej informacji o konferencji i prelegentach oraz program tutaj.
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.