Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?
Jak wzmocnić komunikację z klientem? Jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej oraz rozwiązania technologiczne, by być bliżej konsumentów? Jak zachować bezpieczeństwo zakupów w e-commerce? Na te między innymi pytania odpowiedzą eksperci i praktycy podczas konferencji „Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości” organizowanej przez Konfederację Lewiatan.
Omówimy kluczowe aspekty bezpieczeństwa konsumentów w kontekście wchodzących w życie w grudniu 2024 roku przepisów unijnego rozporządzenia o ogólnym bezpieczeństwie produktów (General Product Safety Regulation) i dyrektywy w sprawie odpowiedzialności za produkty wadliwe (Directive on Liability for Defective Products). Eksperci z branży oraz przedstawiciele instytucji regulacyjnych będą debatować nad tym, jak zapewnić konsumentom bezpieczne zakupy w sieci.
AI – szkodzi czy pomaga konsumentom
Podczas dyskusji uczestnicy porozmawiają o wpływie sztucznej inteligencji na codzienność konsumentów. Przyjrzą się korzyściom, jakie AI przynosi użytkownikom – od personalizowanych rekomendacji zakupowych, przez automatyzację zadań domowych, po wsparcie w zarządzaniu finansami.
Omówią też potencjalne zagrożenia, takie jak kwestie prywatności, manipulacja informacjami czy uzależnienie od technologii. Panel ten będzie okazją do zastanowienia się, jak świadomie korzystać z AI, aby maksymalizować jej pozytywny wpływ i minimalizować ryzyko negatywnych konsekwencji
Akt o Usługach Cyfrowych zmienia zasady gry
Zebrani goście omówią też zjawiska dark patterns oraz uzależniających usług online w kontekście nowych regulacji wynikających z Aktu o usługach cyfrowych. Eksperci z zakresu prawa cyfrowego i ochrony konsumentów powiedzą, jak nowe przepisy wpłyną na praktyki projektowe i odpowiedzialność platform internetowych.
Poruszone zostaną wyzwania związane z implementacją tych regulacji oraz ich znaczenie dla ochrony użytkowników. Dyskusja dotyczyć będzie zagadnień: w jaki sposób przedsiębiorcy powinni tworzyć design aplikacji i witryn internetowych i architektury systemu z myślą o potrzebach konsumentów oraz jak należy walczyć z dark patterns, gdzie szukać dobrych praktyk w tym zakresie, a także akie są zdrowe zasady reklamy w internecie.
Będzie też o tym, jak wybory konsumenckie wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstw europejskich. Paneliści zmierzą się z niezbyt popularnym pytaniem o wewnętrzne, społeczne czynniki rynkowe, które są w stanie realnie kształtować rynek i w konsekwencji wpływać na konkurencyjność zachodnich producentów i dostawców technologii.
Zapraszamy 3 grudnia 2024 do Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie i 4 grudnia na warsztaty online!
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Patronat honorowy objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Partnerem strategicznym jest Amazon. Partnerzy wspierający: Centrum Kreatywności Targowa, EFNI, kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.
Partnerzy medialni: Naszemiasto.pl, Newseria, rp.pl, Rzeczpospolita, Wprost.
Więcej informacji o konferencji i prelegentach oraz program tutaj.
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan
Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel – podaruj słodkie chwile na Święta!
Wzrost sprzedaży online stymuluje rozwój rynku przesyłek kurierskich
Zrównoważone rozwiązania od DPD Polska i SwipBox
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.