Komunikaty PR

Dwa obiekty LifeSpot z certyfikatami Breeam In-Use na poziomie Very Good

2024-04-11  |  11:30
Biuro prasowe

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/186396d4a2f17718e5b421e70938e69120240411082540/8d15036fda7332a354ea0fb8c1fc5e5720240411082750/84f49e

 

W marcu br. inwestycje LifeSpot Pustelnicka oraz LifeSpot Nasypowa otrzymały certyfikaty  Breeam In-Use na poziomie Very Good w części pierwszej (Asset Performance) oraz w części drugiej (Management Performance). Dzięki temu znalazły się w pierwszej czwórce obiektów w Polsce z certyfikatem w kategorii Residential (obiekt mieszkalny). Uzyskanie certyfikacji było efektem ramowej współpracy z firmą doradczą JWA, specjalizującą się w zielonych rozwiązaniach dla nieruchomości komercyjnych.

 

Zarządzana przez Griffin Capital Partners platforma LifeSpot jest jednym z liderów dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku nieruchomości PRS. Operator posiada aktualnie 1362 jednostki mieszkalne w Gdyni, Warszawie, Łodzi i Wrocławiu. Kolejne 1 781 jednostek jest w budowie, a 2 402 na etapie uzyskiwania niezbędnych zezwoleń i będą oddane do użytku w ciągu najbliższych 3 lat.

 

LifeSpot Pustelnicka to obiekt usługowy z lokalami przeznaczonymi na wynajem długoterminowy, położony na warszawskiej Pradze-Południe. Inwestycja LifeSpot Nasypowa jest obiektem mieszkaniowym zlokalizowanym na Gdyńskim Oksywiu. Inwestor, mając na uwadze ograniczenie negatywnego wpływu budynku na środowisko, zdecydował się na wdrożenie szeregu proekologicznych rozwiązań, których celem było m.in. zmniejszenie zużycia energii i wody, poprawa jakości powietrza oraz zwiększenie komfortu najemców. Wdrożenie wymagań certyfikacji, oprócz zredukowania emisji dwutlenku węgla i ograniczenia zużycia zasobów naturalnych, przełożyło się również na niższe koszty utrzymania budynku.

 

Uzyskanie zielonego certyfikatu dla inwestycji LifeSpot stanowi jeden z elementów realizacji opracowywanej przez nas strategii ESG, będącej integralną częścią w procesie rozwoju biznesowego organizacji – komentuje Tomasz Grodek, Chief Development Officer odpowiedzialny za obszar ESG w LifeSpot. Nie tylko pozwala nam to wyróżnić się na tle konkurencji, ale przede wszystkim świadczy o wysokim poziomie efektywności energetycznej budynku, spełnieniu wysokich wymogów dotyczących zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, a także zapewnieniu użytkownikom wyjątkowego komfortu życia – dodaje Marcin Marchwiński, Senior Property Manager koordynujący proces certyfikacji z ramienia LifeSpot. 

 

Proces certyfikacji obejmował przygotowanie odpowiedniej polityki i wdrożenie procedur służących bardziej efektywnemu zarządzaniu budynkiem. W ramach polityki środowiskowej podjęte zostały działania w zakresie obniżenia zużycia energii i wody. Zadeklarowano też sposób analizowania zużycia mediów w celu wyłapywania wszystkich nieprawidłowości. Przeprowadzono również ankietę dotyczącą komfortu termicznego i satysfakcji użytkowników, której wyniki poddano szczegółowej analizie. Kolejnym krokiem było zaplanowanie działań poprawiających komfort życia mieszkańców oraz przygotowanie przewodnika, ułatwiającego nowym najemcom zapoznanie z budynkiem i jego otoczeniem.

 

W ramach certyfikacji opracowano również politykę zrównoważonych zakupów. Według jej założeń wszystkie elementy pozyskiwane do budynku mają być bardziej zrównoważone środowiskowo (np. pozyskiwane lokalnie), a materiały drewniane będą posiadać certyfikat potwierdzający legalne pochodzenie drewna (FSC).

 

Z zadowoleniem obserwuję, jak właściciele budynków z mieszkaniami na wynajem coraz bardziej kładą nacisk nie tylko na zwiększanie liczby nieruchomości, ale również na poprawę jakości życia mieszkańców, przy jednoczesnym uwzględnieniu wartości ESG - środowiskowych, społecznych i zarządczych. To wyraża nie tylko odpowiedzialność biznesową, ale także dbałość o nasze środowisko naturalne i społeczność lokalną  – mówi Jerzy Wójcik, CEO and Founder, JWA. Doceniając znaczenie komfortu użytkowników oraz troszcząc się o nasze środowisko naturalne, firmy takie jak LifeSpot podejmują kroki w kierunku certyfikacji swoich budynków. Ta inicjatywa to nie tylko przejaw odpowiedzialności biznesowej, ale także wyraz zrozumienia potrzeb społeczności oraz dbałości o przyszłe pokolenia. Cieszę się, że firma JWA miała okazję wesprzeć LifeSpot w realizacji ich celów, promując zrównoważony rozwój oraz wprowadzając pozytywne zmiany zarówno dla mieszkańców, jak i dla naszego środowiska. W najbliższych miesiącach planujemy wspólnie certyfikację kolejnych obiektów LifeSpot we Wrocławiu i w Łodzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.