Drukowanie małych nakładów etykiet i opakowań
Oki Systems Polska
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl
Rob Brown, starszy menedżer ds. rozwoju działalności, OKI Europe Ltd
Sprzedaż internetowa stale rośnie z roku na rok, jednak nikt nie mógł przewidzieć wpływu pandemii na firmy. Przychody z handlu elektronicznego w Europie przekroczyły 425,2 mld USD w 2020 r., a wzrost ten prawdopodobnie będzie się utrzymywać, osiągając wartość około 570 mld USD do 2025 r 1.
Tradycyjne strumienie przychodów maleją z powodu zmieniających się nawyków konsumenckich i zmian technologicznych2, a w wyniku pandemii firmy muszą często przemyśleć istniejące strategie. Sprzedawcy detaliczni, producenci-detaliści, restauratorzy i właściciele kawiarni, którzy wcześniej koncentrowali się na fizycznej sprzedaży i doświadczeniach, ponownie oceniają swoją obecność w internecie, aby nadal obsługiwać klientów i utrzymywać działalność w obliczu nakładanych przez rząd blokad i ograniczeń. Ta zmiana zaowocowała nowymi możliwościami dla dostawców usług druku.
Możliwości na żądanie
Wiele sklepów detalicznych i restauracji przeszło na działalność online. Chociaż początkowo usługi te zostały opracowane jako krótkoterminowa odpowiedź na utrzymanie biznesu, to wiele firm odblokowało nowe, lukratywne strumienie przychodów i sjest nastwionych na utrwalenie tych dodatkowych usług, a inne przedsiębiorstwa prawdopodobnie podążą za tym trendem.
Przejście na nowy model oparty na handlu elektronicznym wiąże się z wyzwaniami operacyjnymi, których małe firmy nie brały dotąd pod uwagę, od pakowania, etykietowania i wysyłki po zarządzanie zapasami magazynowymi. Ponadto słuchanie, zrozumienie i reagowanie na zapotrzebowanie klientów jest coraz bardziej niezbędnym krokiem, który może pomóc ustabilizować firmy po tych niepewnych czasach, a dostawcy usług druku mają wyjątkowe możliwości, aby pomóc im w dostarczaniu niskich nakładów druku opakowań i etykiet na żądanie.
Niezależnie od tego, czy jest to mała restauracja sąsiedzka, która od początku pandemii odnotowała ogromny wzrost lokalnych dostaw, sieć sklepów detalicznych czerpiących korzyści z dostaw do domu, czy mały producent, który rozpoczął sprzedaż bezpośrednią w internecie, dostawcy usług druku mają wiele możliwości wspierania tych firm.
Znaczenie opakowań
W przypadku przejścia na działalność online firmy muszą odtworzyć te same doświadczenia, do których klienci są przyzwyczajeni w środowisku fizycznym. A ponieważ opakowanie jest często pierwszym fizycznym punktem kontaktu z marką, przedsiębiorstwa potrzebują opakowań i etykiet, które odzwierciedlają jakość ich usług i produktów.
Przejście na zakupy internetowe może nieść różne wyzwania, w tym rywalizację z nowymi lub innymi konkurentami, dlatego kluczowe znaczenie ma wyróżnianie się na rynku. Firmy muszą sprawić, aby proces odbioru i rozpakowywania ich zamówienia był ekscytujący i niezapomniany. Istotną rolę mogą tu odebrać etykiety i opakowania, które dodają do efektu „wow”, zwłaszcza te spersonalizowane.
Jeśli firma zadba o właściwe opakowanie, może zapewnić sobie powtórne zamówienia. Jednak w przeciwnym wypadku może łatwo stracić klientów.
Wyeliminowanie ograniczeń związanych z drukiem niskonakładowym
Dostawcy usług druku od dawna mają trudności z przyjmowaniem zamówień niskonakładowych na etykiety i opakowania i często odmawiają ich wykonania. Czas i koszt przygotowania mniejszych serii zwiększa cenę produkcji, która zniechęca klientów.
Tea Club, rodzinny importer herbaty, oraz Diet-Food, producent żywności ekologicznej, spotkały się z tym wyzwaniem. Firmy nie mogły znaleźć dostawcy usług druku zdolnego lub chętnego do realizacji mniejszych zamówień na opakowania i etykiety. Dostawcy wymagali znacznie większych zamówień minimalnych przy długim czasie realizacji, co prowadziło do marnotrawstwa i niemożności realizacji zamówień niestandardowych lub spersonalizowanych. Zastosowanie najnowszej technologii druku na żądanie, dzięki wykorzystaniu drukarki etykiet OKI Pro1050, umożliwiło łatwą i tanią produkcję kreatywnych etykiet i opakowań w żywych kolorach i profesjonalnej jakości na żądanie, a także spełnianie żądań klientów w zakresie personalizacji.
Druk w pięciu kolorach robi wrażenie
Inwestycja w urządzenie wyposażone w innowacyjną technologię druku w pięciu kolorach pozwala każdemu dostawcy usług druku na przekraczanie granic kreatywności. Unikalna technologia druku w pięciu kolorach od OKI zastosowana drukarce Pro1050 (CMYK+White)umożliwia drukowanie etykiet, opakowań i innych materiałów z wykorzystaniem białego tonera jako podkładu, dzięki czemu projekty wyróżniają się na ciemnych i przezroczystych podłożach, otwierając nowe możliwości.
Klienci wysokiej klasy włoskiej agencji projektowej i drukarskiej Grafiche Morbegnesi regularnie składają zamówienia na niestandardowe etykiety. Agencja korzystała z usług zewnętrznego dostawcy etykiet, który miał długi czas realizacji i minimalne ilości zamówień.
Dzięki drukarce etykiet firmy OKI, Grafiche Morbegnesi może drukować dowolną liczbę etykiet, od jednej do 1000 sztuk, na żądanie, szybko i niedrogo. Zastosowana w drukarce firmy OKI technologia druku w pięciu kolorach zapewnia imponujące efekty, które doprowadziły do zauważalnie wyższej jakości etykiet w porównaniu z tymi wcześniejszymi.
Wykorzystanie możliwości handlu elektronicznego
Różnorodność obsługiwanych nośników jest istotnym atrybutem prawdziwie wszechstronnego urządzenia. Możliwość drukowania na wielu różnych podłożach pozwala zmaksymalizować możliwości – podobnie jak drukowanie w pięciu kolorach, umożliwia dalsze przesuwanie granic kreatywności.
W miarę jak coraz więcej detalistów, producentów i restauratorów rozpoczyna lub kontynuuje działalność w świecie handlu elektronicznego, dostawcy usług druku powinni być gotowi wykorzystać możliwości, dywersyfikując druk etykiet i opakowań. Stosunkowo niski koszt inwestycji w niewielkie urządzenie sprawia, że druk niskonakładowy jest opłacalny finansowo i pozwala z łatwością osiągać kreatywne, wyróżniające się wyniki.
- https://internetretailing.net/rxgeu/rxgeu/european-ecommerce-revenues-jump-30-to-us465bn-in-2021
- https://ec.europa.eu/growth/sectors/raw-materials/industries/forest-based/printing_en_en
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.