DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Przedświąteczny szczyt paczkowy obrazuje obecne znaczenie usług kurierskich oraz potrzeby klientów w zakresie elastycznych rozwiązań logistycznych, szczególnie wspierających e-commerce. W DPD Polska i SwipBox ten intensywny okres zbiegł się z uruchomieniem dziewięciotysięcznego, zewnętrznego automatu paczkowego w sieci DPD Pickup. Na tym jednak nie koniec. W ramach strategii rozwoju obie firmy planują w następnym roku zwiększyć tę liczbę o kolejnych 3 tysiące urządzeń z linii SwipBox Infinity.
Automaty paczkowe i punkty nadań i odbioru stanowią odpowiedź DPD na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy cenią sobie możliwość samodzielnego decydowania o miejscu i czasie odbioru przesyłki. Maszyny paczkowe działają w ramach sieci DPD Pickup, liczącej ponad 31 tys. punktów nadań i odbioru przesyłek w całej Polsce. Ich dynamiczny wzrost to efekt intensywnego rozwoju rynku e-commerce oraz rosnącego zainteresowania konsumentów usługami dostaw poza domem czy biurem (OOH).
Przekroczenie liczby 9 tysięcy automatów paczkowych to dla nas ważny krok w budowie nowoczesnej infrastruktury logistycznej. Jesteśmy w stanie odpowiedzieć tym samym na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów w sektorze e-commerce i rosnące wolumeny, zwłaszcza w tak intensywnych okresach, jak np. szczyt paczkowy. Automaty paczkowe to rozwiązanie na miarę współczesnych trendów – zapewniają wygodę, elastyczność i możliwość wyboru według własnych preferencji. Widzimy, jak dużym zainteresowaniem cieszy się cała nasza sieć DPD Pickup, dlatego konsekwentnie ją rozwijamy. Planowane na przyszły rok uruchomienie kolejnych 3 tysięcy automatów to naturalny krok, który pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. DPD Pickup to nie tylko logistyka – to wygoda, dostępność i nowoczesne technologie np. DPD Mobile, które na stałe wpisały się w codzienność Polaków – komentuje Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu DPD Polska.
Automaty paczkowe SwipBox Infinity to odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów i partnerów logistycznych, takich jak DPD Polska, którzy szukają rozwiązań łączących wygodę użytkowania z efektywnością operacyjną. Dzięki współpracy z DPD Polska, sieć automatów SwipBox Infinity stale rośnie, wspierając dostawy poza domem (OOH), które cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów. Warto podkreślić, że nasze urządzenia przyczyniają się do zwiększenia efektywności logistycznej, co jest szczególnie istotne w szczytowych okresach, takich jak przedświąteczny boom paczkowy. Wspólnie z DPD rozwijamy infrastrukturę, która odpowiada na współczesne potrzeby zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych – dodaje Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Najwięcej punktów i automatów paczkowych DPD Pickup znajduje się w Warszawie oraz w Krakowie. Same automaty paczkowe DPD dostępne są już w ponad 1000 miejscowości w całej Polsce. W zestawieniu miast z największą liczbą automatów paczkowych DPD przoduje ponownie stolica. W Warszawie zlokalizowanych jest ponad 640 takich urządzeń. Drugie miejsce zajmuje Łódź z prawie 320 urządzeniami. W zestawieniu znalazł się także Kraków (ponad 310 automatów), Wrocław (blisko 270) i Bydgoszcz (ponad 190).
Usługi dostaw do punktów lub automatów paczkowych doskonale uzupełniają tradycyjne i doceniane przez klientów dostawy kurierskie na adres – do domu czy do biura. DPD, rozumiejąc różnorodne potrzeby swoich klientów, stawia na komplementarność usług – zarówno dla tych, którzy cenią sobie tradycyjne dostawy, jak i dla osób korzystających z punktów DPD Pickup i automatów paczkowych.
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel – podaruj słodkie chwile na Święta!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.