dlaczego warto zastanowić się nad elastyczną przestrzenią w każdym budynku?
Liczba pustostanów na rynku nieruchomości rośnie. Generuje to koszty i wpływa niekorzystnie na ich wartość. Jak uniknąć wakatów w budynkach? Jak uzyskać jakość premium w ofertach biurowych dzięki konkretnym usługom? O franczyzie dla firm opowiada Hubert Abt, CEO New Work.
Współpraca na polu gospodarki i cyfryzacji ma ogromny wpływ na rynek nieruchomości. Dzieje się tak dlatego, że klienci nie chcą lub nie mogą czekać kilku miesięcy na przygotowanie przestrzeni biurowej. Do tego dochodzi kwestia marnotrawienia wydatków inwestycyjnych oraz wiązanie się z danym miejscem na dłużej niż to potrzebne. Ponadto firmy coraz częściej decydują się na hybrydowy model pracy, dużą część poświęcając home office, mimo że taka forma jest bardzo wymagającym i nie zawsze najdoskonalszym rozwiązaniem z punktu widzenia zarządzania i HR. Zmieniły się także wymagania pracowników co do miejsca pracy – musi by dostępne i możliwie blisko domu. To wszystko zwiększa zapotrzebowanie na elastyczne miejsce pracy. Pozwalają na korzystanie z nich tylko wtedy, gdy tego potrzebujemy.
- Takie trendy sprawiają, że potrzeba jeszcze większej niż dotychczas elastyczności w powierzchniach biurowych w nieokreślonym wymiarze godzin - powiedział podczas webinarium Hubert Abt, założyciel i CEO New Work Offices i workcloud24.
Franczyza – nie jest prosta, ale jest bezpieczna
Uruchomienie elastycznego biura nie należy do rzeczy łatwych. Na swoim profilu na LinkedIn Hubert Abt zamieścił cykl postów ze wskazówkami na temat elastycznej działalności biurowej, w której szczegółowo opisuje każdy etap. Nie chodzi tu tylko o dogłębną analizę przedsiębiorstwa i badania rynkowe, ale też o takie kwestie jak na przykład przeszkolenie zespołu, kwestie dojazdu czy funkcjonalne rozwiązania cyfrowe.
New Work, , opracował specjalny podręcznik.
Po co ryzykować popełnianie błędów, skoro można skorzystać ze sprawdzonej wiedzy ekspertów New Work? Swoje doświadczenie i wiedzę opierają o 10 lat doświadczenia i ponad 25 lokalizacji biurowych o łącznej powierzchni 50 000 m2 w 5 krajach. Zapewniają oni nie tylko bezpieczny, komfortowy start biznesu, ale także pomocną obsługę, dzięki czemu pomagają franczyzobiorcom na uniknięcie stresu i błędów, zwłaszcza na samym początku prowadzenia działalności. A to właśnie wtedy kluczowe jest świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Lokalizacja i design
Lokalizacja i funkcjonalny, pełen stylu projekt mają znaczenie, ale to, co naprawdę czyni różnicę, to pierwsze wrażenie. Jak powszechnie wiadomo, nigdy nie ma drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. I mówimy tu nie tylko o designie, ale także odpowiadających na potrzeby klientów usługach. Nawet jeśli lokalizacja biura jest doskonała, a jego projekt wybitny, nowi klienci nie zostaną przyciągnięci, dopóki świadczone usługi nie będą zharmonizowane z ich potrzebami.
Czym jest clustering? Kluczem do sukcesu!
Rynek oferuje wszystko, począwszy od niskobudżetowych przestrzeni coworkingowych ze zwykłymi biurkami, a skończywszy na dobrze wyposażonych i nowoczesnych przestrzeniach biurowych z najwyższej klasy technologią. Obie kategorie mogą funkcjonować bezpośrednio obok siebie, jednakże usługi muszą być dostosowane i skierowane do właściwej grupy docelowej. Bez ustalenia, kto powinien być klientem docelowym, każde próba rozpoczęcia działalności obarczona jest ryzykiem.
Marża jest niska, ale zyski pochodzą z usług
Dodatkowe zyski, obok tych ze standardowych opłat najmu, mogą być uzyskane tylko dzięki doskonałym usługom.
- Wszyscy kojarzymy restauracje, w których trudno znaleźć wolny stolik. Znamy też te, które mimo świetnej lokalizacji i popularnej okolicy świecą pustkami. Wszystko zależy tak naprawdę od specjalnie dopasowanej oferty i percepcji klienta. Dziś około 40 proc. przychodów pochodzi z usług, a niebawem będzie to nawet około 60 proc. Najlepszym rozwiązaniem jest więc dobre przygotowanie, przeszkolenie zespołu i przygotowanie wachlarza oferty dodatkowej – dodaje Abt.
Idealne biuro w zaledwie kilku krokach
Po zaprojektowaniu przestrzeni i przygotowaniu biznesplanu potrzebny jest dostęp do platformy marketingowej i sprzedażowej, a także zatrudnienie i przeszkolenie personelu. Należy wdrożyć systemy informatyczne i sprzęt techniczny oraz zakupić lub wydzierżawić meble, wyposażenie i inny sprzęt. Przestrzeń musi być certyfikowana pod kątem dostępu dla osób niepełnosprawnych i obsługi w kontekście zgodności z ESG. Brzmi skomplikowanie? Owszem! Czy rzeczywiście jest skomplikowane? Nie, pod warunkiem, że masz partnera, który robił to już wiele razy, jak na przykład New Work.
Krótko mówiąc, przekształcenie zwykłej przestrzeni w biuro elastyczne, czy to w biurowcu, czy w specjalnej części w centrum handlowym to w dzisiejszych czasach świetny pomysł. Obecnie jest to najszybciej rozwijający się segment w branży nieruchomości, którego tempo wzrostu przekracza 50 proc. rocznie. Każdy wynajmujący powinien się nad tym zastanawiać i sprawdzić, gdzie i jak można taką działalność rozpocząć. Przedsiębiorcy, którzy chcą założyć tego typu biznes, powinni dysponować odpowiednim miejscem i kapitałem, a najlepszym na to sposobem jest współpraca franczyzowa.

Emitel S.A.: Jak zostać „szerpami” rynku dronowego?

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje
Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Transport
Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie

870 inżynierów w Częstochowie opracowuje, buduje i testuje zaawansowane komponenty dla motoryzacji, szczególnie w obszarze elektroniki i systemów wspomagania kierowcy ADAS. Jednym z nich jest superszybki komputer dla funkcji zautomatyzowanej jazdy. Centrum Inżynieryjne Elektroniki to część Grupy ZF, która jest jednym z największych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. To oznacza, że z rozwiązań opracowywanych przez polskich inżynierów korzystają producenci aut na całym świecie. Przed branżą stoi szereg wyzwań związanych m.in. z sytuacją geopolityczną i trendami, które definiują kierunek jej rozwoju.
Transport
Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.