Deli2 skorzystało na pandemii

W odpowiedzi na wzrost zainteresowania produktami premium na polskim rynku spożywczym powstały Delikatesy premium Deli2. Warszawski e-sklep jest spółką zależną doświadczonego na polskim rynku dewelopera Tower Investments S.A. W ofercie deli2.pl znajdują się produkty spożywcze od renomowanych dostawców, w tym bogaty asortyment wysokiej, docenionej przez smakoszy jakości towarów. Internetowy sklep jako jedyny w Polsce oferuje tradycyjne dania kuchni polskiej od restauratora Adama Gesslera. Do 2024 r. platforma planuje dotrzeć do 10 mln klientów.
- W wyniku realizacji założeń aktualizacji strategii rozwoju Grupy Kapitałowej Tower Investments uruchomiliśmy sklep internetowy deli2.pl. Platforma działa obecnie na terenie Warszawy i w jej okolicach, jednak nasz model biznesowy zakłada rozwój i obecność Deli2 w kolejnych miejscach na mapie Polski. Już teraz widzę duży potencjał w naszej platformie zakupowej. Myślę, że to był dobry krok dla zdywersyfikowania naszej działalności w ramach Grupy Kapitałowej Tower Investments – mówi Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Deli2 i Tower Investments. – Naszą ofertę produktów premium kierujemy przede wszystkim do osób korzystających do tej pory z lokalnych sklepów i manufaktur i pomimo tego, że w swojej ofercie mamy także kuchnie z całego świata - Włoch, Francji, Hiszpanii, czy krajów Azjatyckich - nasz biznes z dużym naciskiem rozwijamy w oparciu o lokalną gastronomię. Współpracujemy m.in. ze sprawdzonymi warszawskimi rzeźnikami, czy najlepszymi lokalnymi piekarniami piekącymi francuskie przysmaki. Nasza oferta jest mocno zróżnicowana – dodaje.
Deli2 to innowacyjny projekt na polskim rynku spożywczym, który łączy najlepsze delikatesy, manufaktury, piekarnie, winiarnie i sklepy z żywnością ekologiczną, oferując ich zasoby na jednej platformie on-line. W ofercie sklepu dostępne są najwyższej jakości produkty spożywcze od renomowanych dostawców. Dostawy złożonych zamówień odbywają się z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa żywności, specjalnie przystosowanymi do tego samochodami-chłodniami.
Projekt deli2 powstał w odpowiedzi na potrzeby konsumentów, którzy wcześniej korzystali ze stacjonarnych delikatesów, tj. Alma, czy Bomi, a także w następstwie potrzeb i możliwości, które powstały w trakcie trwania epidemii COVID-19.
- Pozycja internetowych dyskontów FMCG w Polsce od lat zmienia się z tendencją wzrostową, a w wyniku pandemii cieszą się one jeszcze większym zainteresowaniem. Wybraliśmy odpowiedni moment na uruchomienie Deli2, co mam nadzieję przełoży się na dobre wyniki finansowe w najbliższych kwartałach – mówi prezes zarządu Deli2. – Deli2 łączy obecnie ofertę ponad 30 brand’ów. Klient korzystając z naszych usług w kilkanaście minut skompletuje potrzebne produkty, które następnie dostarczymy do Jego domu - w zaledwie 24 godziny. Zakupy spożywcze online na stałe zagościły w świadomości i nawykach klientów, zwłaszcza w obecnym czasie – dodaje Bartosz Kazimierczuk.
Pierwszy test platformy przeprowadzono w okresie przed Bożym Narodzeniem ub. roku. Spółka nie posiada własnych magazynów, a zamówienia są kompletowane i odbierane od dostawców w dniu dostawy, co zapewnia najwyższą świeżość produktów i utrzymanie ich wysokiej jakości.
- Przyjęty model sprawia, że poziom kosztów stałych utrzymuje się na zdecydowanie niższym poziomie niż w tradycyjnych e-sklepach spożywczych. Dzięki temu próg rentowności jest osiągalny już przy około 1000 zamówieniach miesięcznie. Statystycznie jest to możliwe już w pierwszym roku działalności – mówi Bartosz Kazimierczuk.
W ciągu najbliższych dwóch, trzech lat platforma delikatesy deli2.pl planuje dotrzeć ze swoją ofertą do 10 mln klientów. Model biznesowy projektu, oparty na łączeniu dostawców i odbiorców bez zbędnych, kosztownych magazynów za pomocą nowoczesnych i szybko skalowalnych technologii, otwiera perspektywę rentowności przy osiągnięciu stosunkowo niskiej liczby realizowanych zamówień. W najbliższym czasie dla spółki istotne będzie również dodawanie nowych funkcjonalności technologicznych platformy deli2.pl.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.