Decathlon i Arval rozpoczynają współpracę w zakresie wynajmu rowerów dla firm
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Decathlon, wiodąca marka sportowa o globalnym zasięgu i szerokiej specjalizacji, we współpracy z Arval Service Lease Polska, liderem rynku wynajmu pojazdów, zaoferował swoim klientom biznesowym możliwość wynajmu długoterminowego rowerów.
● Firmy, które zdecydują się na tę usługę, będą mogły wybrać spośród wyselekcjonowanych jednośladów z oferty marki Decathlon.
● Rowery objęte zostaną przez Arval ubezpieczeniem od uszkodzenia i kradzieży, a także pakietem serwisowym.
● Współpraca Decathlon i Arval związana jest z coraz większym zapotrzebowaniem na wprowadzanie do firmowych flot alternatyw dla służbowych samochodów, a także poszukiwaniem przez przedsiębiorstwa nowych, atrakcyjnych benefitów dla pracowników.
Jak wynika z badania Arval Mobility Observatory „Barometr Flotowy 2024”, zwiększa się zainteresowanie firm w Polsce rozwiązaniami flotowymi, które są alternatywą dla tradycyjnie rozumianych samochodów służbowych. Już 55% przedsiębiorstw je stosuje, a w ciągu trzech lat wynik ten może wzrosnąć do 85%. Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań, obecnym w co 10. firmie, są rowery dla pracowników. Z badania wynika, że w perspektywie trzech lat mogą być one użytkowane w niemal 20% przedsiębiorstw w Polsce.
W związku z dużym potencjałem rozwoju flot jednośladów, Decathlon i Arval rozpoczęły współpracę. Jej efektem jest kompleksowa oferta wynajmu rowerów, skierowana do klientów biznesowych.
– W Decathlon zdajemy sobie sprawę, jak istotne jest dostosowanie rozwiązań flotowych do potrzeb pracowników, mając jednocześnie na uwadze aspekty środowiskowe. W 2022 roku wdrożyliśmy flotę rowerów, hulajnóg i skuterów elektrycznych, dostępnych do użytku naszych pracowników w ramach dojazdów do pracy. Pozytywny odbiór i poziom zainteresowania alternatywną flotą pracowniczą pokazał nam, że jest to rozwiązanie, które warto wprowadzać w większym zakresie na rynku. Dlatego wraz z Arval tworzymy możliwość dołączenia do tej zmiany, aby rozszerzyć pojęcie firmowej mobilności i zapewnić dostęp do niej jak największemu gronu użytkowników – mówi Jakub Kotlarski, Project Manager - Sustainability Team w Decathlon Polska.
Wyselekcjonowane rowery z oferty Decathlon dostępne są w dostarczanej przez Arval opcji wynajmu długoterminowego z pełną obsługą. W ramach 36-miesięcznego kontraktu klienci będą mogli zapewnić swoim pracownikom standardowe lub elektryczne jednoślady o jednostkowej wartości do 10 000 zł z ubezpieczeniem od szkód i kradzieży oraz OC i NNW użytkownika, pakietem serwisowym, przeglądami okresowymi, zapięciem antykradzieżowym i opcją wykupu roweru przez użytkownika na koniec kontraktu. Wszystkie te usługi wliczone są w jedną miesięczną ratę, której wysokość wyliczyć można samodzielnie na stronie wynajmij-rower.pl. Klienci Decathlon mogą przed dokonaniem wyboru jednośladu skorzystać z fachowego doradztwa ekspertów marki, by upewnić się, jaki model roweru będzie najlepszy dla potrzeb ich pracowników.
– Wynajem długoterminowy to wygodna i opłacalna forma finansowania firmowych rowerów. Oprócz samego pojazdu, użytkownicy korzystają z wygodnych usług, które ułatwiają życie i zapewniają poczucie bezpieczeństwa. Nie dziwi fakt, że pojawienie się na rynku możliwości wynajmu jednośladów, którą Arval wprowadził jako pierwszy, zachęciło wiele firm do wprowadzenia rowerów jako atrakcyjnego benefitu, który dodatkowo pomaga pracownikom zadbać o dobrą formę i o zdrowie. Drugim często spotykanym sposobem użytkowania jednośladów w firmach, jest udostępnianie ich jako pojazdu do przejazdów służbowych, np. na spotkania biznesowe. Nadają się do tego szczególnie rowery elektryczne, które pozwalają przemieszczać się po mieście bez dużego wysiłku, bez stania w korkach i szukania miejsca do parkowania – mówi Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager w Arval Service Lease Polska.
Wyniki tegorocznego „Barometru Flotowego” pokazują, że nowe formy firmowej mobilności takie jak rowery, stają się ważnym narzędziem dla działów HR, a także dla flotowców w firmach, które zwracają uwagę na emisyjność pojazdów i przygotowują się do raportowania ESG. Najczęstszymi powodami dla wdrażania takich rozwiązań są: pozyskiwanie talentów (45% firm w Polsce wskazało tę odpowiedź), zwiększenie atrakcyjności firmy dla obecnych pracowników (41%), polityka CSR przedsiębiorstwa (38%), odpowiedź na konkretne potrzeby pracowników (32%) i przygotowanie się do przyszłych regulacji (29%).
Jednocześnie niemal 40% respondentów, których firmy przygotowują się do obowiązkowego raportowania ESG, uważa, że mobilność pracowników będzie miała w nim duże znaczenie.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.