Danio stawia na sztuczną inteligencję we współpracy z influencerami
Marka Danio, należąca do portfolio Danone, rozpoczyna właśnie innowacyjną kampanię influencerską kremowych jogurtów pitnych. Do przygotowania kreacji użyto zaawansowanych technologii, takich jak CGI (Computer Generated Imagery) oraz AI (Artificial Intelligence), co pozwoliło stworzyć angażujące i wizualnie atrakcyjne treści. To kolejna odsłona rozpoczętej w kwietniu kampanii.
Kultowa postać Małego Głoda znów wkroczyła do akcji – i to w zupełnie niespodziewany sposób. Bohater, który w ramach kampanii kremowych jogurtów pitnych po raz pierwszy zabrał głos, mówiąc „Napiłbyś się Danio?”, tym razem „przejął” profile wybranych influencerów lifestyle.
Kampania inna niż wszystkie
Kampania marki wystartowała na początku kwietnia, jednak gama realizowanych działań stale się powiększa, a współpraca z influencerami jest jej kolejnym etapem. Na profilach twórców można zobaczyć realistyczne potyczki z Małym Głodem, do których stworzenia wykorzystano nowoczesne technologie. Do współpracy zaproszono twórców takich jak Maria Jeleniewska (@jeleniewska), Miłosz Fluckiger (@duzychlopiec), Nikola Nowak (@mlodanikola), Michał Popiołek (@kuzynmichu), Miłosz Skierski (@miloszskierski) czy Emilia Nawrocka (@emiliamup). „Świetny montaż” czy „najlepsza reklama” to tylko niektóre z komentarzy, które pojawiły się pod postami, dotychczas opublikowanymi na platformach takich jak TikTok i Instagram.
Danio „zwalcza” Małego Głoda również w telewizji, serwisach VoD, czy też np. poprzez Danio Busy, przemierzające Polskę z gośćmi specjalnymi. Już niebawem pojawią się również efekty kolejnych działań influencerskich.
– Korzystanie z nowych narzędzi jest kluczowe dla skutecznej komunikacji z naszymi klientami, a także dotarcia do nowych grup. Działamy szeroko i innowacyjnie, bo wiemy, że nasi odbiorcy nie lubią się nudzić. Dzięki zaawansowanym technologiom, takim jak AI i CGI, jesteśmy w stanie stworzyć angażujące treści oraz budować silne więzi z naszą marką – mówi Julia Rogala, Młodsza Kierowniczka Marki Danio.
Nowa metoda na Głoda
Działania promocyjne mają na celu przedstawienie nowości marki, jaką jest kremowy jogurt pitny Danio, bogaty w białko i wapń, dostępny w poręcznych butelkach o pojemności 270 g. Konsumenci mogą wybierać spośród czterech atrakcyjnych smaków: klasycznej wanilii, tropikalnego mango, ciasteczkowego oraz owocowego duetu (truskawka-jagoda). Potyczki z Małym Głodem to walka z góry wygrana, ale też – bardzo przyjemna.
Za działania z influencerami odpowiada agencja hoh, przygotowanie spotu reklamowego i kreacji należało do kompetencji Feeders Agency, reżyserem spotu jest Mac Adamczak. Kreacje out of home oraz key visual opracowała agencja Ekstrakt Studio, natomiast aktywacje klienckie stworzyła agencja Kamikaze. Plan kampanii i zakup mediów pozostaje po stronie Essence Mediacom.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.