Komunikaty PR

Czy tabliczki znamionowe muszą być białe?

2021-10-15  |  01:00
Biuro prasowe

Czy tabliczki znamionowe muszą być białe?

Co łączy maszyny przemysłowe, różnego typu pojazdy, sprzęt AGD czy narzędzia? Każde z tych urządzeń, zgodnie z normami, musi posiadać tabliczkę znamionową. Tabliczki znamionowe są dla urządzeń tym, czym dowód osobisty dla ludzi. Znajdują się na nich najważniejsze informacje dotyczące danego urządzenia. Przede wszystkim jego nazwa, informacje o producencie oraz roku produkcji. Jeżeli urządzenie produkuje się seryjnie, to również jego numer seryjny. Ważnym elementem tabliczki są również podstawowe parametry urządzenia, jak moc znamionowa, masa lub ładowność. Co zrobić by były trwałe? Zapytajmy eksperta.

O ile w przemyśle ciężkim stosuje się głównie tabliczki w formie grawerowanej metalowej płytki mocowanej nitami, o tyle w innych jego gałęziach z powodzeniem wykorzystuje się etykiety foliowe, na których można wydrukować potrzebne informacje. Jest to rozwiązanie nie tylko ekonomiczne, ale także elastyczne. Do wydruku tego typu etykiet potrzebny jest mniejszy nakład pracy. Ponadto, ponieważ drukujemy tylko tyle oznaczeń, ile aktualnie potrzebujemy, optymalizujemy koszty.

Tabliczki znamionowe „ON DEMAND”

Do druku tabliczek znamionowych zwykle wykorzystuje się etykietę foliową oraz czarną, żywiczną taśmę termotransferową. Takie połączenie zapewnia trwały i odporny na różnego rodzaju zagrożenia nadruk, a to właśnie od doboru materiału oraz taśmy termotransferowej zależy jego trwałość. Etykiety z materiału o barwie białej lub srebrnej w połączeniu z czarną taśmą termotransferową to nie jedyna opcja, jaką mają do dyspozycji producenci. Zdarzają się bowiem przypadki, w których zależy im na czarnej tabliczce. Co wtedy? - Istnieje możliwość wydruku takiej etykiety w tzw. „negatywie”. – przyznaje Mariusz Baranowski, specjalista ds. testowania produktów i rozwiązań w Dziale Rozwoju Produktu w firmie Etisoft. - Jednak niesie to za sobą kilka zagrożeń. – zastrzega ekspert. Jakich konkretnie? - Po pierwsze wydruk takiej samej etykiety w negatywie skraca żywotność głowicy drukującej. Po drugie rozgrzanie głowicy drukującej na całej jej szerokości może powodować marszczenie taśmy termotransferowej, w związku z tym nadruk nie jest perfekcyjny. Zmarszczona kalka powoduje z kolei konieczność ponownego wydruku etykiety, generując dodatkowe koszty. Ponadto w przypadku „negatywu” nie mamy możliwości nadruku etykiety do samej krawędzi. – wylicza Mariusz Baranowski.

Biały nadruk na czarnym tle

Doskonałą alternatywą dla „negatywu” jest etykieta z czarnego materiału oraz biała, żywiczna taśma termotransferowa. Takie rozwiązanie przynosi wiele korzyści i przede wszystkim eliminuje wszystkie wspomniane wcześniej problemy. Na rynku dostępne są wysokiej klasy taśmy termotransferowe o podwyższonej odporności na substancje chemiczne, jak np. PANTONE RESIN CR WHITE. - Ta taśma  przeznaczona jest do drukarek z płaską głowicą drukującą. Charakteryzuje się doskonałą jakością druku, a intensywnie biały nadruk gwarantuje prawidłowe parametry odczytów kodów kreskowych i 2D. – wyjaśnia ekspert z Etisoft. Natomiast dla drukarek wykorzystujących krawędziowe głowice drukujące, ale także dla tych z głowicami płaskimi, sprawdzi się PANTONE RESIN ED WHITE . Wysoka odporność na zadrapania i powszechnie używane środki czyszczące sprawia, że taśmę tę często wykorzystuje się do druku na innym materiale niż biały. Dodatkowym atutem tej taśmy jest możliwość wydruku z dużą prędkością. Jednak w porównaniu z PANTONE RESIN CR WHITE nie daje nadruku o tak intensywnie białej barwie.

 

Co rekomendują eksperci?

- Do druku czarnych tabliczek znamionowych rekomendujemy klientom materiał E-7016. – podpowiada Mariusz Baranowski. Ta czarna folia poliestrowa, o odpowiedniej grubości do tego typu zastosowań, charakteryzuje się błyszczącą powierzchnią. Wytrzymały klej sprawia, że oznaczenia nie będą się samoczynnie odklejać pod wpływem czynników atmosferycznych. Ponadto materiał spełnia wymogi unijnych regulacji REACH oraz RoHS. Dodatkowo trwałość nadruku z wymienionymi wyżej taśmami termotransferowymi zapewnia certyfikacja UL.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.