Komunikaty PR

Coraz więcej kobiet w sektorze gier. Stanowią już 30 proc. pracowników branży

2022-03-23  |  14:43
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Ponadto z badań wynika, że kobiety, pomimo powszechnych stereotypów, równie chętnie co mężczyźni oddają się cyfrowej rozrywce. Tylko w Polsce stanowią one 46 proc. wszystkich graczy[1]. Co więcej, według najnowszej globalnej analizy Newzoo[2], kobiety (94 proc.) częściej niż mężczyźni (91 proc.) grają w gry mobilne i zdecydowanie bardziej lubią gry, w których rozwiązuje się zagadki logiczne (33 proc. kobiety, 20 proc. mężczyźni).

Kobiety w branży nowych technologii

Szacuje się, że kobiety w polskim IT stanowią niespełna 30 proc. wszystkich pracowników w branży. A co skłania kobiety do wkroczenia na ścieżkę nowych technologii? Według raportu „Kobiety w IT 2022”[3] przeprowadzonego przez No Fluff Jobs, tym, które chciałyby pracować w tym sektorze zależy w dużej mierze nie tylko na zarobkach (71 proc.), ale tak samo na rozwoju osobistym w określonej dziedzinie (71 proc.). Badanie przeprowadzone przez organizację pokazało również, że aby pracować w branży IT, niekoniecznie trzeba kodować – 46 proc. kobiet przyznało, iż na piastującym przez nie stanowisku nie jest wymagana znajomość programowania. Co więcej, jedynie 27,5 proc. kobiet ukończyło studia techniczne – ponad połowa uczestniczek badaniu przebranżowiła się.

Bardzo cieszy fakt, że przybywa kobiet zarówno w branży IT, jak i samym gamedevie. W Evolution już 58 proc. wszystkich pracowników stanowią kobiety, a 45 proc. kobiet piastuje stanowiska zarządcze. Co więcej, w zespołach pracujących w naszym studio proporcja liderów obu płci wynosi 50/50. Wierzymy, że siła tkwi w różnorodności i dzięki temu intensywnie się rozwijamy i z powodzeniem działamy na arenie międzynarodowej, tworząc nowoczesne rozwiązania dla branży gier online – mówi Konrad Bromiński, Senior HR Manager w Evolution. W latach 2014-2019, odsetek kobiet pracujących w gamedevie oscylował w granicach 21-24 proc, w roku ubiegłym było to już 30 proc. Zdaje się, że pandemia zmotywowała kobiety do spełniania swoich marzeń i wkroczenia do branży gamingowej. Praca z nowymi technologiami daje ogromną satysfakcję i szansę nieustannego rozwoju.

To, że warto wybrać właśnie gamedev, pokazują statystyki z ostatnich lat dotyczące rozwoju branży gier na świecie. A ten jest dynamiczny – już teraz szacuje się, że jej wartość już teraz przekracza 300 miliardów dolarów[4], a liczba graczy stabilnie rośnie – w roku 2023 na całym świecie będzie ich niemal 3 miliardy[5].


[1] https://www.accenture.com/us-en/insights/software-platforms/gaming-the-next-super-platform?c=acn_glb_thenewgamingexpbusinesswire_12160747%26n=mrl_0421

[2] https://newzoo.com/insights/articles/zooming-in-on-female-gamers-with-consumer-insights-data/

[3] https://nofluffjobs.com/insights/wp-content/uploads/2022/03/Raport-NFJ-Kobiety-w-IT-2022-szanse-oraz-mozliwosci-rozpoczecia-i-rozwoju-kariery-1.pdf

[4] https://www.accenture.com/us-en/insights/software-platforms/gaming-the-next-super-platform?c=acn_glb_thenewgamingexpbusinesswire_12160747%26n=mrl_0421

[5] https://financesonline.com/number-of-gamers-worldwide/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Premiera: Cooler Master Hyper 411 Nano - kompaktowe i wydajne chłodzenie CPU dla Biuro prasowe
2024-11-28 | 14:30

Premiera: Cooler Master Hyper 411 Nano - kompaktowe i wydajne chłodzenie CPU dla

Cooler Master, uznany producent rozwiązań chłodzących, wprowadza na rynek nowy model coolera z popularnej serii Hyper. Model 411 Nano to propozycja dla osób szukających kompaktowego i
Technologie CampusAI i Instytut Human+AI rozpoczynają globalny dialog o generatywnej sztuczn
2024-11-28 | 11:27

CampusAI i Instytut Human+AI rozpoczynają globalny dialog o generatywnej sztuczn

Założyciel Wikipedii - Jimmy Wales; CEO Heygen - Joshua Xu; zdobywczyni Oscara - Jessica Yu oraz Gary Marcus, Ethan Mollick, Aleksandra Przegalińska i inni eksperci AI wystąpią 30 listopada
Technologie MC600 - nowy mobot od MiR i UR
2024-11-28 | 06:00

MC600 - nowy mobot od MiR i UR

Mobile Industrial Robots (MiR) wprowadziło na rynek mobilnego robota współpracującego MC600, będącego najnowszą pozycją na rosnącej liście certyfikowanych produktów MiR Go.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Infrastruktura

PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku

Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.

Polityka

P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności

Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.