Columbus wprowadza usługę do synchronizacji urządzeń energetycznych
Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Columbus Intelligence – innowacyjna usługa od Columbus, oparta na inteligentnych algorytmach, wchodzi na polski rynek. Rozwiązanie przyspieszy o 20-40% zwrot z inwestycji w domowe magazyny energii.
Pakiet usług, o nazwie Columbus Intelligence, służy do kompleksowego zarządzania przepływem energii w gospodarstwach domowych. Zastosowane w niej zaawansowane algorytmy i modele, które synchronizują ze sobą urządzenia energetyczne: fotowoltaikę, pompę ciepła, magazyn energii, magazyn ciepła, ładowarkę do EV i rynek dynamicznych cen energii tak, aby zużycie energii było jak najbardziej efektywne. Rozwiązanie jest unikalne na rynku, bowiem łączy pracę wszystkich urządzeń – niezależnie od ich producenta – pozwalając zarządzać i energią, i jej ceną.
– Columbus od ponad 2 lat przygotowywał się do wdrożenia rozwiązania, które byłoby odpowiedzią na światowy trend zarządzania energią. Już wtedy zdaliśmy sobie sprawę z tego, że funkcjonowanie urządzeń energetycznych bez tego rodzaju systemów będzie po prostu nieopłacalne. Prezentowany dziś Columbus Intelligence to jedyne tak kompleksowe rozwiązanie na rynku. Jest to autorski zestaw pierwszych 7 zaawansowanych algorytmów, dedykowanych dla domów, które synchronizują ceny energii (TGE), optymalizacją jej zużycie, monitorują urządzenia oraz zarządzają energią w oparciu o prognozy i nadwyżki z fotowoltaiki. Ale to dopiero początek naszych propozycji, bo w przygotowaniu są już następne usługi, przeznaczone dla biznesu, spółdzielni mieszkaniowych czy wielkoskalowych magazynów energii – wyjaśnia Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy S.A.
Jaka jest największa korzyść z zastosowania Columbus Intelligence? Dzięki synchronizacji urządzeń poprzez CI za pośrednictwem tej usługi oszczędności na rachunkach są zdecydowanie wyższe, a cały system zwraca się dużo szybciej.
Usługa Columbus Intelligence składa się z:
- algorytmu, który automatycznie synchronizuje się z godzinowymi cenami energii, aby zarządzać magazynowaniem, zużyciem i handlem energią celem maksymalizacji oszczędności,
- algorytmu monitorującego zużycie energii w gospodarstwie domowym,
- inteligentnego asystenta, który proponuje spersonalizowane wskazówki dotyczące zmian w codziennych nawykach, celem oszczędności w rachunkach za energię,
- algorytmu, który inteligentnie wykorzystuje nadwyżki energii z instalacji fotowoltaicznej do podgrzewania wody użytkowej,
- algorytmu zapobiegającego wyłączeniom instalacji fotowoltaicznych spowodowanych przeciążeniem sieci,
- algorytmu do inteligentnego zarządzania ładowaniem samochodu elektrycznego,
- zaawansowanego algorytmu, który przewiduje godzinowe zużycie energii w gospodarstwie domowym na podstawie danych historycznych i prognozy zużycia energii z instalacji fotowoltaicznej, jednocześnie zarządzając systemem magazynowania energii; algorytm ten codziennie generuje strategię maksymalizującą wykorzystanie energii z fotowoltaiki i minimalizuje koszty poboru prądu z sieci; działa z taryfami dynamicznymi i wielostrefowymi.
Columbus Intelligence będzie wdrażany na preferencyjnych warunkach u nowych klientów, którzy nabędą produkty od Columbus wraz z magazynem energii. W kolejnym etapie usługa będzie dostępna w otwartej sprzedaży, zarówno dla klientów posiadających produkty od Columbus, jak też dla posiadaczy urządzeń innych firm.
Szczegółowe informacje o usłudze znajdują się na stronie internetowej Columbus Energy, natomiast aplikację Columbus Intelligence można już pobrać z AppStore oraz GooglePlay.
Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Przyszłość energii elektrycznej w Polsce: wyzwania i perspektywy
SPIE wdraża w Polsce system sterowania dedykowany dla instalacji OZE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.