Komunikaty PR

Co piąty Polak chciałby płacić odciskiem palca

2024-02-16  |  12:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Prawie połowa Polaków chciałaby korzystać z innowacyjnych metod płatności. Największe zainteresowanie wzbudza możliwość płacenia odciskiem palca (21 proc. wskazań w tej grupie), wynika z najnowszego raportu PolCard from Fiserv „Preferencje płatnicze Polaków 2024”. W dalszej kolejności ankietowani zainteresowani innowacyjnymi metodami płatności odpowiadali, że chętnie rozliczaliby się za pomocą automatów samoobsługowych UAT, takich jak m.in. biletomaty czy parkometry.

Autoryzacją płatności za pomocą odcisku palca interesują się szczególnie mężczyźni (24 proc. w porównaniu do 18 proc. kobiet), wynika z badania Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv. Co ciekawe, ten sposób rozliczania się był najczęściej wymieniany zarówno przez osoby najmłodsze (18-29 lat), w średnim wieku (40-49 lat), jak i seniorów w wieku 60-69 lat (we wszystkich przypadkach po 25 proc.). Dowodzi to, że jest to rozwiązanie, nad którym firmy powinny poważnie pomyśleć w przyszłości.

- Wyniki badania PolCard from Fiserv pokazują, że już ponad 40 proc. Polaków w różnym wieku jest otwartych na innowacyjne metody płatności. To bardzo duży odsetek, co pokazuje, że zapotrzebowanie na takie usługi rośnie – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska S.A.Poza autoryzacją płatności odciskiem palca, co szósty respondent badania z grupy zainteresowanej nowymi rozwiązaniami płatniczymi wymienił możliwość rozliczania się za pomocą automatów samoobsługowych UAT. Rozwiązanie to wskazał co czwarty mężczyzna. Ponadto co dziewiąty respondent chciałby rozliczać się za pomocą odcisku dłoni. Odpowiedziało tak aż 20 proc. najmłodszych ankietowanych – dodaje Krzysztof Polończyk.

Biometria na czasie

Poza płaceniem odciskiem palca czy dłoni, ankietowani w badaniu PolCard from Fiserv odpowiadali, że chętnie rozliczaliby się też za pomocą innych rozwiązań biometrycznych. Wśród nich wymieniali autoryzowanie wydatków z wykorzystaniem tęczówki oka (9 proc. z grupy zainteresowanej innowacyjnymi metodami płatniczymi), twarzy (8 proc.) i głosu (7 proc.). Ze sposobów spoza obszaru biometrii zainteresowanie respondentów wzbudziło również rozliczaniem się z wykorzystaniem systemów smart home (8 proc.) i z użyciem samochodu, który ma dostęp do internetu (6 proc.).

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv, metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1000.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię! Biuro prasowe
2024-11-22 | 01:00

Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!

KaraokeKid to idealny towarzysz dla małych wokalistów, którzy chcą śpiewać swoje ulubione piosenki i budować pewność siebie. Z kolei PixelKid to magiczne połączenie
Technologie Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
2024-11-20 | 09:30

Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS

SIGNIUS S.A., dostawca zaawansowanych rozwiązań do zdalnego podpisywania dokumentów, nawiązał współpracę z Superpolisą Ubezpieczenia. Dzięki wdrożeniu platformy SIGNIUS
Technologie Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów
2024-11-19 | 01:00

Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów

Zrównoważony rozwój oraz cyfryzacja miast to dziś tematy niezwykle istotne w kontekście kryzysu klimatycznego. O gotowych rozwiązaniach, wspierających kreowanie przyjaznej,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Firma

Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych

Szanse i zagrożenia związane z nowymi technologiami, w szczególności rozwój sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa oraz zrównoważonego rozwoju i zmienność geopolityczna – to te tematy zyskują na znaczeniu na agendzie zarządów oraz rad nadzorczych działających w Europie spółek giełdowych. Jak wskazuje Raport Board Monitor Europe 2024, rola tych organów w firmach rośnie. Podobnie jak zaangażowanie pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych.

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.