Komunikaty PR

Co nas czeka w turystyce po COVID-19

2020-09-28  |  13:25
Biuro prasowe

Branża turystyczna doświadczyła podczas pandemii śmierci klinicznej. Podczas gdy bezrobocie w głównych segmentach przemysłu osiągnęło 50-60 procent, tak obłożenie hoteli na całym świecie spadło o prawie 90 proc. w ciągu zaledwie kilku tygodni. W szczytowym okresie kwarantanny obciążenie linii lotniczych spadło o około 80 proc., a wielu przewoźników i dystrybutorów sieciowych ograniczyło swój personel do poziomu minimalnego. Organizatorzy wycieczek byli zarzuceni prośbami o anulowanie wycieczek, a czas rozpatrywania wniosków o zwrot kosztów wydłużył się do 30-90 dni.

Bezkontaktowe interfejsy i nowe standardy komfortu

Według ekspertów DataArt, globalnej firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym, po zniesieniu ograniczeń, biura podróży zainwestują w rozwiązania informatyczne, które mogą pomóc w skalowaniu ich działalności i wdrożeniu środków bezpieczeństwa w oczekiwaniu na reakcję potencjalnych klientów. Rejestracja cyfrowa, aktywacja głosowa, rozpoznawanie twarzy i inne technologie sterowania zbliżeniowego staną się powszechne. Ponadto coraz więcej operacji można kontrolować z poziomu urządzenia użytkownika. Firmy będą skłonne wydawać pieniądze na nowe rozwiązania próbując osiągnąć poziom z 2019 roku.

Kolejnym obszarem wartym szczególnej uwagi będzie konwergencja TravelTech i MedTech. W szczególności analiza danych z badań medycznych i informacji o szczepieniach prawdopodobnie zostanie włączona do procesów kontroli celnej i granicznej i brana pod uwagę przy sprawdzaniu bezpieczeństwa na lotnisku.

Ponadto technologie cyfrowe będą aktywnie wykorzystywane do kontrolowania tłumów i dostosowywania pracy w zależności od przepustowości różnych obiektów. Środki techniczne będą w stanie ostrzec odpowiednie działy firm i organów regulacyjnych o potrzebie konserwacji i dezynfekcji, o zagrożeniach dla zdrowia pracowników.

Niektóre trendy przemysłowe otrzymają nowy bodziec, na przykład rozpowszechnienie standardu NDC (New Distribution Capability) w dziedzinie zarządzania zasobami lotniczymi i chatbotów do komunikacji z klientami. Terminale dotykowe i kioski samoobsługowe zastąpią urządzenia różnymi typami bezkontaktowych interfejsów, ten sam trend będzie dotyczył pilotów i przełączników, kart-kluczy, a nawet przycisków w windach.

Wydajność jako priorytet

Poprawa efektywności sprzedaży indywidualnej w najbliższej przyszłości może być ważniejsza niż zwiększenie sprzedaży całkowitej. Udział turystyki lokalnej z podróżami w promieniu 600 km wzrośnie w stosunku do podróży na duże odległości. Stworzy to okazję, aby zabytki o znaczeniu lokalnym i kierunki, które wcześniej przyciągały ograniczoną uwagę, mogły przyjąć zauważalnie więcej ludzi.

Głównymi kanałami interakcji z klientami będą aplikacje mobilne oraz terminale z interfejsem zbliżeniowym. Z tych samych powodów utrzymanie w czystości poręczy schodów ruchomych, wind, pokoi hotelowych, wnętrz samolotów i samochodów do wynajęcia będzie rozwiązane za pomocą światła UV. Takie zmiany będą raczej powolne, gdyż będą wymagały inwestycji kapitałowych, ale koszt wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych w zakresie czyszczenia i odkażania zmniejszy się ze względu na ich masowe wykorzystanie.

Jest prawdopodobne, że upowszechnienie się technologii monitorowania lokalizacji ludzi i zapobiegania naruszeniom izolacji, jeśli taka zostanie wprowadzona, może wymagać od firm potwierdzenia dystansu społecznego dla pracowników i klientów. Wzrost całkowitej ilości takich danych doprowadzi do wzrostu aktywności cyberprzestępców, co spowoduje, że kwestie bezpieczeństwa IT będą priorytetowe.

Konsolidacja branż pokrewnych

Dość radykalnie zmieni się model biznesowy wielu sieci hotelowych, biur podróży, przewoźników, punktów gastronomicznych. Oczywiste jest, że linie lotnicze, których obciążenie znacznie spadło, lub restauracja, która zmniejszyła liczbę stolików, aby zwiększyć odległość między nimi, nie będą w stanie funkcjonować po staremu. Ponadto koszty sprzątania i pielęgnacji pomieszczeń nieuchronnie będą nadal rosły, więc większość przedsiębiorstw z sektora będzie musiała szukać nowych sposobów obniżenia kosztów. W konsekwencji skoncentrują się na technologiach poprawiających efektywność operacyjną. W szczególności technologie inteligentnej automatyzacji (AI) mogą przyciągać większą uwagę. Utrzymuje się również znaczny popyt na imprezy online i usługi dostawy do domu.

Mali operatorzy, najbardziej dotknięci spadającymi wydatkami konsumentów, zostaną wchłonięci przez większych konkurentów lub po prostu znikną z rynku. Prawdopodobnie nastąpi konsolidacja branży: duzi gracze z wystarczającymi zasobami podążą ścieżką integracji poziomej i pionowej, aby wspólnie stworzyć więcej kanałów generowania dochodu. Analiza danych użytkownika posłuży do personalizacji oferty, opracowania kierunków sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.

Rozprzestrzenianie się śledzenia kontaktów może wywołać boom w technologiach i platformach personalizacji. Pomimo problemu z poufnością, mogą pojawić się nowe modele, w których użytkownicy mogą odmówić podania dodatkowych danych o sobie i osobach, z którymi się komunikowali w zamian za inne informacje. W szczególności dane ważne dla zdrowia publicznego lub środowiska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.