Clarios zaprezentuje nowości od VARTA® na targach Automechanika 2024
Rewolucja w branży motoryzacyjnej
Na targach Automechanika, VARTA® pokaże rozwiązania dla pojazdów elektrycznych ale też dla tych z silnikami spalinowymi, które nadal odgrywają znaczącą rolę na rynku. Wzrost popularności pojazdów elektrycznych zwiększa zapotrzebowanie na niezawodne akumulatory 12-woltowe, a rozwój systemu start-stop wymaga zaawansowanych technologii, takich jak Absorbent Glass Mat (AGM) i Enhanced Flooded Batteries (EFB).
Innowacje dla pojazdów ciężarowych
W segmencie pojazdów ciężarowych, VARTA® dostarcza akumulatory, które zapewniają niezawodne działanie oświetlenia, układu hamulcowego i kierowniczego, nawet w przypadku awarii modułu wysokiego napięcia. Rosnąca złożoność tych systemów wymaga innowacyjnych technologii akumulatorowych, które sprostają nowym wymaganiom. W odpowiedzi na zmieniające się trendy na rynku wtórnym, VARTA® zaprezentuje na targach Automechanika swoje innowacyjne portfolio, zaprojektowane z myślą o samochodach przyszłości.
Perspektywy na przyszłość na targach IAA Transportation 2024
Po targach Automechanika firma Clarios weźmie udział w targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze, które odbędą się w dniach 17–22 września 2024 r. Na stoisku D59 (hala 19/20) zaprezentuje rozwiązania VARTA® i Clarios dla pojazdów użytkowych, w tym zaawansowane technologie litowo-jonowe, sodowo-jonowe, a także technologie akumulatorów AGM.
Uwaga: VARTA® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Clarios.
Źródło: *CIVD Annual Report 2021_2022, ECF car park 2020; https://www.civd.de/en/artikel/monthly-registrations/

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy
Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.