Ciepła zima - start nowej kampanii Polskiej Zielonej Sieci
Rysunkowe przygody Tomka i Ani pomagają postawić pierwszy krok na drodze do poprawy efektywności energetycznej mieszkania. Pierwszy film dedykowany jest właścicielom domków jednorodzinnych. W przyszłym tygodniu pojawi się animacja dla członków spółdzielni mieszkaniowych, a za dwa tygodnie opublikujemy odcinek poświęcony spółdzielniom energetycznym. - Zależy nam na pokazaniu różnych możliwości, dlatego w ramach cyklu pojawi się także historia sąsiadów, którzy zakładają spółdzielnie energetyczną - mówi Karolina Skórka z Polskiej Zielonej Sieci. - Rachunki za energię są bardzo wysokie, a prognozy nie napawają optymizmem. Dlatego warto już teraz podjąć działania z myślą o kolejnym sezonie grzewczym - dodaje.
Animacjom towarzyszy przewodnik online z listą programów wspierających efektywność energetyczną. Dofinansowanie można otrzymać m.in. na audyt energetyczny, wymianę źródła ciepła i termomodernizację. - To naczynia połączone i wykorzystanie obecnych możliwości finansowania tych przedsięwzięć może dać większe poczucie stabilności i bezpieczeństwa w kontekście nieprzewidzianych np. geopolitycznych wydarzeń wpływających na rosnące ceny energii - wyjaśnia Alicja Piekarz z Polskiej Zielonej Sieci. - Zainteresowanie się poprawą parametrów energetycznych swojego domu czy mieszkania i aktywne podejmowanie działań związanych z oszczędzaniem energii monitorowaniem/kontrolowaniem ucieczki ciepła z domu oprócz finansowych, daje także szereg innych korzyści. Ma to pozytywny wpływ na otoczenie, m.in. na jakość powietrza. Powoduje także wzrost świadomości, jeśli chodzi o sposób korzystania z energii i zarządzania nią - dodaje ekspertka. Wykaz funduszy dostępny jest na stronie www.zielonasiec.pl. Animacje publikowane będą na portalu oraz w mediach społecznościowych Polskiej Zielonej Sieci.
kontakt dla mediów:
Karolina Skórka
Polska Zielona Sieć
tel. 506 063 098
karolinaskorka@zielonasiec.pl
Cyfrowa transformacja SEDKOMP: Od sukcesji międzypokoleniowej do lidera innowacji
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Przegląd 5 najpopularniejszych narzędzi cyfrowych w firmach przemysłowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Zdrowie
Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.