Ciepła zima - start nowej kampanii Polskiej Zielonej Sieci
Rysunkowe przygody Tomka i Ani pomagają postawić pierwszy krok na drodze do poprawy efektywności energetycznej mieszkania. Pierwszy film dedykowany jest właścicielom domków jednorodzinnych. W przyszłym tygodniu pojawi się animacja dla członków spółdzielni mieszkaniowych, a za dwa tygodnie opublikujemy odcinek poświęcony spółdzielniom energetycznym. - Zależy nam na pokazaniu różnych możliwości, dlatego w ramach cyklu pojawi się także historia sąsiadów, którzy zakładają spółdzielnie energetyczną - mówi Karolina Skórka z Polskiej Zielonej Sieci. - Rachunki za energię są bardzo wysokie, a prognozy nie napawają optymizmem. Dlatego warto już teraz podjąć działania z myślą o kolejnym sezonie grzewczym - dodaje.
Animacjom towarzyszy przewodnik online z listą programów wspierających efektywność energetyczną. Dofinansowanie można otrzymać m.in. na audyt energetyczny, wymianę źródła ciepła i termomodernizację. - To naczynia połączone i wykorzystanie obecnych możliwości finansowania tych przedsięwzięć może dać większe poczucie stabilności i bezpieczeństwa w kontekście nieprzewidzianych np. geopolitycznych wydarzeń wpływających na rosnące ceny energii - wyjaśnia Alicja Piekarz z Polskiej Zielonej Sieci. - Zainteresowanie się poprawą parametrów energetycznych swojego domu czy mieszkania i aktywne podejmowanie działań związanych z oszczędzaniem energii monitorowaniem/kontrolowaniem ucieczki ciepła z domu oprócz finansowych, daje także szereg innych korzyści. Ma to pozytywny wpływ na otoczenie, m.in. na jakość powietrza. Powoduje także wzrost świadomości, jeśli chodzi o sposób korzystania z energii i zarządzania nią - dodaje ekspertka. Wykaz funduszy dostępny jest na stronie www.zielonasiec.pl. Animacje publikowane będą na portalu oraz w mediach społecznościowych Polskiej Zielonej Sieci.
kontakt dla mediów:
Karolina Skórka
Polska Zielona Sieć
tel. 506 063 098
karolinaskorka@zielonasiec.pl

Ruszyły zapisy do 3. edycji Poland Business Run Kids! Mali biegacze pobiegną dla 8-letniego Oliwiera

Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe

Mlekpol oszczędza ponad 4 mln zł rocznie dzięki instalacji fermentacji beztlenowej od SEEN Technologie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Konkurencyjność firm wśród najważniejszych zadań dla kolejnego budżetu UE. Komisja szuka nowych źródeł dochodów
Przed budżetem na kolejną siedmioletnią perspektywę stoi szereg wyzwań. Jednym z nich są potrzeby zwiększania wydatków na obronność i zbrojenia oraz na wsparcie konkurencyjności europejskich firm. Jednocześnie dla zaspokojenia rosnących potrzeb w priorytetowych obszarach konieczne są nowe źródła dochodów.
Transport
Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny czy porty udział ten wzrasta do 11 proc. – wynika z danych Massachusetts Institute of Technology. Transformacja sektora transportowego ma więc istotne znaczenie dla redukcji emisji, a wśród kluczowych działań przewoźników jest elektryfikacja ich flot. Firma logistyczna DACHSER wprowadza w Polsce zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw i uruchamia dostawy elektrykiem w centrum Warszawy.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.