CES 2021: Dlaczego Samsung stawia na personalizację?
Wydarzenia 2020 roku całkowicie zmieniły branżę AGD na całym świecie. Z dnia na dzień nasze domy stały się także biurami, restauracjami czy siłowniami, a my sami zaczęliśmy znacznie częściej korzystać z posiadanych w domach urządzeń. Przez cały ubiegły rok Samsung wsłuchiwał się w opinie użytkowników, aby zrozumieć, w jaki sposób zmiany te wpłynęły na ich oczekiwania w stosunku do urządzeń AGD. Dogłębna analiza uzyskanych informacji stała się punktem wyjściowym głównej strategii marki na rok 2021. Ta strategia to personalizacja.
– Konsumenci więcej czasu spędzają dziś w domu. W związku z powyższym oczekują poprawy jakości ich codziennego życia dzięki możliwym do spersonalizowania funkcjom w urządzeniach domowych – mówi JaeSeung Lee, President and Head w Samsung Electronics’ Digital Appliances Division. – Doskonała, niezawodna wydajność jest dziś czymś zupełnie oczywistym. Wyznacznikiem wyższego standardu smart home staje się to, w jakim stopniu sprzęty można dopasować do różnych stylów życia.
Design sprzętów domowych oparty na personalizacji
Możliwość personalizacji już dziś stanowi wyróżnik urządzeń Samsung. Kierując się wyjątkową filozofią projektowania Samsung sprawia, że urządzenia AGD zaspokajają indywidualne i zróżnicowane potrzeby użytkowników.
Doskonałym przykładem urzeczywistnienia tej skupionej na personalizacji i stylu życia filozofii są lodówki Bespoke. Te flagowe lodówki Samsung, które wprowadzono do sprzedaży w Korei w roku 2019, są dziś dostępne na wielu światowych rynkach. Urządzenia oferowane są w różnych typach modułów (1-drzwiowe, 2-drzwiowe, z dolnym zamrażalnikiem) wraz z panelami, które można spersonalizować, wybierając różne kolory i wykończenia. Tym samym oferta Bespoke wykracza poza branżowe normy – pozwala użytkownikom dostosować lodówkę do stylu kuchni, a nie odwrotnie.
Aż dwie trzecie sprzedanych w Korei lodówek stanowiły modele z linii Bespoke, co świadczy o ogromnym przełomie i udowadnia, że użytkownicy, w szczególności ci z Millenial Mindset, poszukują urządzeń zaspokajających ich indywidualne potrzeby związane ze stylem życia. We wszystkich krajach, w których się pojawiły, lodówki Bespoke zrewolucjonizowały rynek AGD.
Początek ery „Domu Bespoke”, czyli design na zamówienie
W wizji przyszłości Samsung koncepcja personalizacji urządzeń domowych i dopasowania ich do stylu życia użytkowników, nie ogranicza się do lodówek. Firma nieustannie pracuje nad możliwością dodawania elementów, które obejmie personalizacja, do szerokiego wachlarza sprzętów – od tak podstawowych, jak właśnie lodówki po relatywnie nowe kategorie, takie jak oczyszczacze powietrza czy wyjątkowa szafa odświeżającą AirDresser, która pozwala lepiej zadbać o odzież i uzyskać efekt pralni bez wychodzenia z domu.
Wizja ta wychodzi również poza sam design. Wzbogacanie AGD o nowe możliwości i łączność, oferowane przez AI, będzie miało kluczowe znaczenie dla tworzenia bardziej wszechstronnych i spersonalizowanych rozwiązań, które całkowicie odmienią nasze doświadczenia związane z użytkowaniem sprzętów. Pralki, które same przekazują informacje o cyklach suszarkom, lodówki, które wiedzą, kiedy zepsuje się mleko, czy oczyszczacze, które automatycznie się włączają, gdy jakość powietrza ulega pogorszeniu – to tylko kilka przykładów na to, jak Samsung wykorzystuje swoją pozycję lidera w dziedzinie łączności i inteligentnych rozwiązań, aby postawić użytkownika w samym centrum działania swoich technologii.
Poza udoskonalaniem oprogramowania w urządzeniach, takich jak ciesząca się ogromną popularnością multimedialna lodówka Family Hub™, Samsung równie wytrwale usprawnia swój ekosystem SmartThings. Wzbogaca go o usługi pozwalające użytkownikom wprowadzać osobiste preferencje i zarządzać urządzeniami tak, by cieszyć się lepiej dostosowanymi doświadczeniami.
Podczas targów CES 2021 idea bardziej spersonalizowanego podejścia do designu AGD znajdzie się w samym centrum uwagi. Firma Samsung nie tylko uczci wprowadzenie Bespoke na rynek amerykański, prezentując zupełnie nowy model 4-Door Flex, ale także podzieli się ekscytującymi informacjami o nowych sposobach nawiązywania współpracy urządzeń z użytkownikami, a także pomiędzy sobą. Wszystko po to, aby usprawnić codzienne funkcjonowanie niezależnie od stylu życia.
– Nasza wizja przyszłości sprzętów domowych Bespoke nie opiera się na samym designie. Równie ważna jest wydajność, higiena i zrównoważony rozwój – dodaje Lee. – W Samsung ogromnie cieszymy się z tego, że podczas tegorocznych targów CES będziemy mogli zaprezentować ten nowy sposób myślenia o AGD. Przed nami kolejny rok innowacji, które na pierwszym miejscu stawiają potrzeby użytkowników.
W 2021 r. Samsung rozszerzy dostępność lodówek BESPOKE. W tym roku wybrane urządzenia z tej serii będzie można kupić także w Polsce w wersji jednodrzwiowej oraz tradycyjnej z zamrażalnikiem na dole, a także na innych rynkach europejskich.

Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.

EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!

Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.