Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
Obchodzony 23 października Międzynarodowy Dzień Druku to doskonały moment, aby przyjrzeć się bliżej roli, jaką we współczesnym świecie odgrywa technologia druku. Firma Canon, od lat będąca liderem w branży, dzięki oferowaniu szerokiego portfolio innowacyjnych produktów i usług, wyznacza nowe standardy zarówno w poligrafii, jak i fotografii. Nowoczesne rozwiązania marki z powodzeniem znajdują zastosowanie w sektorach konsumenckich i biznesowych, umożliwiając tworzenie wysokiej jakości materiałów, dostosowanych do potrzeb użytkowników. Jako firma działająca w duchu zrównoważonego rozwoju, Canon nieustannie dąży do wspierania inicjatyw społecznych poprzez technologię. Inspiruje tym samym pozytywne zmiany nie tylko w branży druku, ale również w życiu codziennym, tworząc narzędzia ułatwiające komunikację zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej.
Skala zastosowań druku w naszym otoczeniu oraz branż, dla których stanowi on istotny element, jest ogromna. Od kreatywnych projektów w marketingu, przez innowacje w branży wydawniczej, po nowatorskie rozwiązania przemysłowe – druk jest integralną częścią wielu procesów komunikacyjnych. Również dla konsumentów, druk odgrywa ważną rolę, obejmując takie elementy jak fotografie w rodzinnych albumach, magnesy na lodówkę, dokumenty czy szkolne prace domowe. Dzięki zaawansowanym technologiom oferowanym przez Canon, druk oraz fotografia wykorzystywane są również w projektach społecznych sprawiając, że sztuka wizualna staje się szeroko dostępna, co realnie zmienia życie wielu osób.
World Unseen: potęga obrazu
Zgodnie ze swoją filozofią Kyosei, oznaczającą życie i pracę dla wspólnego dobra, Canon podejmuje się inicjatyw pokazujących w jaki sposób druk może angażować ludzi poprzez wzbudzanie ich emocji, a także jak technologia i wiedza łączą się, by tworzyć doświadczenia związane z obrazowaniem, które mogą wzbogacać nasze życie.
Jedną z takich właśnie inicjatyw jest wystawa obrazów World Unseen, pozwalająca osobom niewidomym i niedowidzącym poznawać świat wizualny za pomocą dotyku, a ludziom ze zdrowym wzrokiem – doświadczać sztuki z perspektywy osób z wadami wzroku.
World Unseen, czyli „wystawa, której nie trzeba oglądać”, prezentuje serię przejmujących obrazów, wydrukowanych w technologii druku wypukłego. Obrazy te przedstawiają zdjęcia ambasadorów marki Canon – znanych na całym świecie fotografów, w tym wielokrotnie nagradzanego południowoafrykańskiego fotoreportera Brenta Stirtona, znanego brazylijskiego fotoreportera Sebastião Salgado, nigeryjskiego fotoreportera Yagazie Emezi, fotografa sportowego Samo Vidica, fotografki mody Heidi Rondak oraz zdobywcy nagrody Pulitzera Muhammeda Muheisena. Na zdjęciach widać m.in. ostatniego samca nosorożca północnego, portret pływaka paraolimpijskiego, czy USG nienarodzonego dziecka, które mogła „zobaczyć” za pomocą dotyku jego niewidoma matka.
Wystawa World Unseen powstała z inicjatywy Canon Europe – firma, chcąc wykorzystać swoją wiedzę w zakresie technologii druku oraz wieloletnie doświadczenia, postanowiła stworzyć przestrzeń, w której sztuka stanie się dostępna dla osób z niepełnosprawnościami wzroku, oferując im możliwość doświadczania fotografii w sposób wyjątkowo angażujący.
W każdym z krajów, w których wystawa była prezentowana, w jej przygotowaniach pomagali specjaliści z instytucji zajmujących się osobami z problemami wzrokowymi. W Wielkiej Brytanii Canon współpracował z Królewskim Narodowym Instytutem Osób Niewidomych (RNIB), a na Węgrzech z Narodowym Stowarzyszeniem Niewidomych i Słabowidzących. W Polsce patronat nad wystawą World Unseen objął Polski Związek Niewidomych.
W przygotowanie wystawy zaangażowali się również eksperci ds. ułatwiania dostępu do informacji z CBB Netherlands, wskazujący obszary zdjęć, które powinny być wypukłe, aby przekaz obrazów zyskał prawdziwą wartość. Zespół z drukarni Prosign wykorzystał swoją ogromną wiedzę do stworzenia wydruków wypukłych, brajlowskich i symulujących wady wzroku za pomocą urządzeń Canon.
Jak druk wypukły zmienia doświadczenie odbioru sztuki? Interaktywne doświadczenia na wystawie World Unseen
Obrazy na potrzeby wystawy wystawy World Unseen zostały przygotowane z wykorzystaniem ploterów z serii Arizona firmy Canon i oprogramowania PRISMAelevate XL. Dzięki drukowi warstwowemu, odwiedzający wystawę mogą poznawać poszczególne elementy obrazu, takie jak kształty, wyróżnione fragmenty oraz tekstury. Uzupełnieniem każdej z fotografii są opisy dźwiękowe i opisy w alfabecie Braille'a.
Ta wyjątkowa wystawa łączy więc świat sztuki i technologii, pozwalając osobom niewidomym i niedowidzącym na nowo odkryć fotografię. Dzięki drukowi wypukłemu, dotyk staje się dla nich narzędziem odbioru obrazu. Z kolei osoby widzące mają unikalną okazję do doświadczenia sztuki z perspektywy osób z z problemami wzrokowymi.
Synergia rozwiązań Canon ożywia sztukę
Ekosystem rozwiązań marki stanowi kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu druku i fotografii, które współdziałają ze sobą, aby zaspokoić różnorodne potrzeby użytkowników. Połączenie zaawansowanych technologii sprawia, że sztuka staje się bardziej dostępna dla szerokiego grona odbiorców. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom Canon, takim jak druk wypukły, możliwe jest udostępnianie wizualnych treści osobom z ograniczeniami wzroku oraz tworzenie przestrzeni, w których każdy, bez względu na swoje możliwości, może doświadczyć sztuki na nowo.
Patrząc na ekosystem rozwiązań Canon, dostarczamy użytkownikom kompletne środowisko do komunikowania się za pomocą obrazu. A komunikując się w ten sposób, przekazujemy również wartości, które inspirują i pomagają budować trwałe relacje. Dlatego cieszę się, że Canon ma swój wkład w wyznaczanie trendów i rozwój branży fotograficznej i druku na tak wielu polach – komentuje Marcin Nocoń, Country Director, B2C, Canon 4CE.
Dzięki szerokiemu wachlarzowi naszych produktów, dostawcy usług drukarskich mogą w pełni wykorzystać potencjał, jaki obecnie daje technologia druku. Poszerzając swoje portfolio ofertowe o nowoczesne rozwiązania, zwiększają konkurencyjność na rynku i proponują klientom bardziej zróżnicowane i kreatywne materiały. Wystawa World Unseen to przykład, jak zaawansowane rozwiązania Canon mogą być wykorzystywane do drukowania innowacyjnych aplikacji – mówi Michał Łepkowski, 4CE Sales & Marketing Director.
Wystawę World Unseen będzie można oglądać bezpłatnie od 5 do 21 grudnia na terenie Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie przy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 37/39.
Więcej informacji na: https://www.canon.pl/view/unsee-the-world/
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.