Komunikaty PR

Cannes Lions: Niantic uruchamia nowy format reklam AR w grach

2023-06-21  |  09:30
Biuro prasowe

Podczas międzynarodowego festiwalu Cannes Lion firma Niantic zaprezentuje nowe innowacyjne rozwiązanie – Nagradzane Reklamy AR (Rewarded AR ads). Narzędzie jest zbudowane na wiodącej na świecie platformie rzeczywistości rozszerzonej i wykorzystuje kamery smartfonów do zanurzenia graczy w treściach i produktach reklamodawców. Reklamy AR są zasilane przez platformę programistyczną firmy Niantic – 8th Wall.

Niantic jest światowym liderem rzeczywistości rozszerzonej (AR) i oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions w tej dziedzinie. Podczas wydarzenia firma zaprezentowała nowy format Nagradzanych Reklam AR (Rewarder AR ads). Marki i konsumenci wykazują rosnące zapotrzebowanie na wciągające doświadczenia i innowacyjne reklamy wykorzystujące AR. Przewiduje się, że do 2024 r. na całym świecie będzie 1,7 miliarda mobilnych użytkowników tej technologii.

Obecnie 8th Wall i Niantic oferują Nagradzane Reklamy AR w swoich popularnych grach, takich jak Pokémon GO. Gracze angażują się w interaktywne doświadczenia w jednostkach reklamowych, poruszając się w świecie rzeczywistym – tym samym odblokowują nagrody w grze. Pomaga to lepiej dotrzeć do konsumentów-graczy w pobliżu kluczowych fizycznych lokalizacji, zapewniając doświadczenia AR, które prowadzą do lepszych wyników w całym lejku marketingowym konkretnych marek. Reklamy AR z nagrodami zostały zaprojektowane tak, aby zwiększyć wpływ brandu poprzez wciągającą historię produktu, pomóc w podjęciu decyzji o zakupie dzięki wizualizacjom AR oraz zachęcić do konwersji i sprzedaży poprzez zwiększenie ruchu w sklepie. Aby usprawnić proces tworzenia reklam AR, Niantic nawiązał współpracę z kluczowymi agencjami programistycznymi.

– AR oferuje nowy, ekscytujący sposób angażowania ludzi dzięki innowacjom w dziedzinie obliczeń przestrzennych. Platforma Niantic oferuje mobilne formaty reklamowe rzeczywistości rozszerzonej, które płynnie łączą się ze światem rzeczywistym – mówi Erin Schaefer, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Operacji Globalnych w Niantic.

Wiodący sprzedawca detaliczny Circle K z powodzeniem pilotował Nagradzane Reklamy AR Niantic w celu zwiększenia świadomości marki i rozważenia wprowadzenia nowego produktu w ofercie. Graczom Pokémon GO zaprezentowano Nagradzaną Reklamę AR jako unoszący się balon w grze. Po jego dotknięciu i otwarciu kamery mobilnej gracze wchodzili w interakcję z filiżanką kawy Circle K, którą umieszczali w przestrzeni przed sobą. Po interakcji z wizualizacją produktu, gracze zostali poproszeni o zakup fizycznej filiżanki kawy w pobliskim sklepie Circle K. Kampania reklamowa Rewarded AR zaowocowała średnim wskaźnikiem zaangażowania na poziomie 76% i średnim wskaźnikiem ukończenia 95%.

– Zawsze szukamy nowych sposobów angażowania naszych klientów i dawania im przekonujących powodów, aby uczynić Circle K częścią ich dnia. Nasza współpraca z Niantic i Pokémon GO otworzyła kilka ekscytujących możliwości. Nagradzane Reklamy AR integrują Circle K z niezwykle popularnym środowiskiem gier z aktualnymi i odpowiednimi ofertami, które zwiększają świadomość marki i lojalność. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników – podkreśla Margaret Barron, Wiceprezes ds. Globalnego Marketingu Circle K.

Reklamy AR z nagrodami zapewniają większe zaangażowanie konsumentów, tym samym wywierając silniejszy wpływ na markę niż statyczne banery lub same reklamy wideo. W badaniu Niantic potwierdził odpowiedni kierunek rozwoju reklamy AR – około 80% graczy wskazało, że są one dobrym pomysłem.

Niantic zaprezentuje swoje reklamy AR z nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Marki i agencje mogą spotkać się z członkami zespołu Niantic, nawiązać kontakty z ekspertami AR i liderami branży oraz wypróbować najnowsze doświadczenia i gry AR. Zainteresowani uczestnicy mogą zarejestrować się na stronie: https://niantic-cannes2023.splashthat.com/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.