CampusAI i Instytut Human+AI rozpoczynają globalny dialog o generatywnej sztuczn
Założyciel Wikipedii - Jimmy Wales; CEO Heygen - Joshua Xu; zdobywczyni Oscara - Jessica Yu oraz Gary Marcus, Ethan Mollick, Aleksandra Przegalińska i inni eksperci AI wystąpią 30 listopada podczas wydarzenia online inaugurującego coroczne obchody Dnia Generatywnej Rewolucji. Inicjatywa ma na celu podkreślenie zmieniającej się relacji między ludźmi a AI oraz promowanie świadomego dialogu na temat roli tej technologii w społeczeństwie.
30 listopada to symboliczna data, upamiętniająca premierę ChatGPT w 2022 roku, który uczynił zaawansowaną technologię dostępną dla milionów ludzi. Dzień Generatywnej Rewolucji honoruje ten przełomowy moment i podkreśla ewoluującą relację między ludźmi a AI. Zaplanowane wydarzenie jest również punktem wyjścia dla Generative Revolution Insights - inicjatywy kontynuującej rozmowę na temat wpływu generatywnej AI. Wynikające z niej wnioski będą gromadzone i wykorzystywane w globalnych dialogach, raportach oraz badaniach rynku.
Tegoroczne obchody zainauguruje debata oksfordzka pochylająca się nad tym czy ludzie odnoszą korzyści dzięki generatywnej AI. Wezmą w niej udział: Jimmy Wales - założyciel Wikipedii; Gary Marcus - wiodący głos w kwestiach etycznych związanych ze sztuczną inteligencją; Denise Lee - wiceprezes Cisco, promująca innowacje w narzędziach współpracy opartych na AI; Joshua Xu - CEO Heygen, pionier w dziedzinie generatywnego wideo; Markus Reinisch - wiceprezes ds. polityki publicznej w Europie i globalnej polityki ekonomicznej w Meta; Jessica Yu - Laureatka Oscara, reżyserka, scenarzystka i producentka; Aleksandra Przegalińska, prorektor Akademii Leona Koźmińskiego oraz ekspertka w interakcji człowiek-maszyna oraz Phil LaMarr - aktor głosowy znany z DC Animated Universe i Futuramy.
Tego dnia odbędzie się również panel dyskusyjny dotyczący odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji oraz ograniczeń tej technologii. Wystąpią w nim Ethan Mollick - Profesor Wharton School; Raluca Crisan - współzałożycielka i CTO EtiqAI, laureatka pierwszej nagrody Women in AI Europe oraz Jimmy Wales i Gary Marcus.
Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli posłuchać premiery wideopodcastu, w którym eksperci z dziedziny badań rynkowych omówią aspekt wykorzystania genAI w swojej branży.
Czym jest Generatywna Rewolucja?
Generatywna Rewolucja rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem konwersacyjnych dużych modeli językowych, dzięki którym każdy mógł wykorzystać moc AI, bez potrzeby kodowania czy specjalistycznej wiedzy technicznej. Ten przełomowy krok umożliwił ludziom tworzenie, analizowanie, rozumienie i rozwiązywanie problemów w sposób dotąd niewyobrażalny.
„Sztuczna inteligencja usuwa przeszkody stojące na drodze do kreatywności, ale nie zastępuje samej kreatywności. To narzędzie działa jak maszyna do pisania, zwiększając to, co możemy osiągnąć” mówi Jimmy Wales.
Jednak jak każda technologia, generatywna sztuczna inteligencja nie jest pozbawiona wad. Te wyzwania muszą być monitorowane, rozumiane i omawiane, aby zapewnić, że jej rozwój przynosi korzyści wszystkim.
“Generatywna AI to nierówne terytorium – w niektórych zadaniach radzi sobie świetnie, w innych wypada słabo. Często osiąga zaledwie przeciętny poziom w pisaniu, ale potrafi wykazać się dużą kreatywnością, jeśli odpowiednio ją poprowadzimy” komentuje Ethan Mollick.
Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się na stronie organizatora: generativerevolution.ai
O CampusAI
CampusAI jest startupem założonym przez Aureliusza Górskiego. To innowacyjna platforma, która przenosi edukację do wirtualnego świata. Oferuje użytkownikom kursy, narzędzia AI oraz społeczność, tworząc interaktywne środowisko sprzyjające rozwojowi w obszarze sztucznej inteligencji. Dla początkujących dostępne są interaktywne kursy z awatarami, a zaawansowani mogą oferować swoje umiejętności na marketplace. Platforma wspiera również firmy w transformacji cyfrowej, zwiększając kompetencje pracowników i efektywność organizacji. Dzięki podejściu "edutainment", kursy kończy dziesięciokrotnie więcej osób niż tradycyjne szkolenia online.
Za dotychczasowym sukcesem spółki stoi m.in. zespół ekspertów AI, m.in. prof. Aleksandra Przegalińska, czołowa badaczka w dziedzinie humanoidalnej sztucznej inteligencji oraz prof. Dariusz Jemielniak, specjalista od strategii organizacyjnej i badania społeczności otwartej współpracy. Dzięki ich dorobkowi naukowemu, CampusAI nie tylko trzyma rękę na pulsie najnowszych trendów technologicznych, ale również wyznacza nowe standardy w edukacji i innowacjach, kształtując przyszłość AI na globalnym rynku.
O Instytucie Human+AI
Instytut Human+AI jest częścią ekosystemu CampusAI, który dąży do współtworzenia przyszłości z AI, która wzmacnia, wspiera i prowadzi ludzi, nie dążąc do ich zastąpienia, oszukania czy imitacji. Poprzez inicjatywy takie jak Generative Revolution Insights, instytut promuje świadomy dialog i krytyczne badanie roli AI w społeczeństwie.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.