Komunikaty PR

Caffè Vergnano będzie sprzedawać kawę w opakowaniach z odzyskanego plastiku

2020-08-04  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Najpopularniejszy produkt z linii HoReCa Caffè Vergnano zyskał nowe, bardziej przyjazne środowisku opakowanie. 2,5 kilogramowy pojemnik z kawą produkowany jest w 50% z odzyskanego plastiku R-PET. Wykorzystanie tego materiału pozwala znacząco ograniczyć emisję dwutlenku węgla oraz zmniejszyć obecność pierwotnego plastiku w obiegu rynkowym.

Caffè Vergnano stale szuka innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą ograniczyć ilość odpadów opakowaniowych w obiegu rynkowym. Dotychczas marka wprowadziła do sprzedaży kompostowalne kapsułki do ekspresów i padsy z kawą, a z opakowań całkowicie wyeliminowała aluminium. Nowa odsłona 3 kilogramowego pojemnika z kawą to kolejny krok w zrównoważonym rozwoju firmy. Projekt pojemnika został stworzony we współpracy z organizacją non-profit Coripet, dążącą do gospodarowania plastikiem w obiegu zamkniętym. Nowy pojemnik na kawę składa się w 50% z odzyskanego plastiku R-PET. To maksymalna ilość tego materiału dozwolona przez włoskie prawo przy opakowaniach mających kontakt z żywnością. Materiał R-PET, z którego powstaje opakowanie to końcowy efekt recyklingu plastikowych butelek PET.

- Dzięki nowej technologii o połowę zredukowaliśmy wykorzystanie plastiku pochodzącego ze źródeł nieodnawialnych. Zmniejszyliśmy również pojemność nowego pojemnika z 3 kg do 2,5 kg. Pozwoli to na zachowanie odpowiedniej świeżości i najwyższej jakości kawy mówi Carolina Vergnano. – Cieszymy się, że możemy wykorzystać wszechobecne butelki PET jako surowiec do produkcji opakowań. Niezwykle ważna jest jednak ciągła edukacja społeczeństwa w podstawowej kwestii, jaką jest sortowanie śmieci. To pierwszy, ale jeden z najważniejszych kroków dążenia do gospodarowania odpadami w obiegu zamkniętym – dodaje Carolina Vergnano.

W nowych 2,5 kilogramowych pojemnikach Caffè Vergnano, stworzonych z myślą o segmencie HoReCa, dostępne są dwa blendy: 1882 Original i 100% Arabica BIO Organic. Mieszanka Original charakteryzuje się delikatnym aromatem z wyraźnie wyczuwalnymi nutami miodu oraz owoców. Obecność staranie wyselekcjonowanej Robusty, zapewnia kawie orzechowy kolor oraz wyjątkowo kremową piankę. Z kolei mieszanka BIO Organic wyróżnia się wolno palonymi ziarnami Arabiki. Pochodzą one wyłącznie z certyfikowanych, zrównoważonych upraw, które spełniają najwyższe ekologiczne standardy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy? Biuro prasowe
2024-11-27 | 13:10

Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?

Rusza zimowa edycja Chef’s Menu, czyli MaverickFest – wyjątkowe wydarzenie stworzone przez twórców RestaurantWeekⓇ, które pozwala odkrywać najlepsze, starannie
Handel Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel – podaruj słodkie chwile na Święta!
2024-11-20 | 15:00

Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel – podaruj słodkie chwile na Święta!

Limitowana edycja to nie tylko pyszny pomysł na prezent, ale i sposób, by dodać magii każdej chwili spędzonej z bliskimi – z nutą ciepła, radości i zimowego
Handel Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?
2024-11-20 | 08:30

Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?

Jak wzmocnić komunikację z klientem? Jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej oraz rozwiązania technologiczne, by być bliżej konsumentów? Jak zachować bezpieczeństwo

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Ochrona środowiska

Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje

Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.