Komunikaty PR

Branża technologiczna i jej kondycja w dobie COVID-19

2021-03-31  |  16:27
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.36 MB )

Po ponad roku zmagań z koronawirusem, który odmienił funkcjonowanie wielu branż, przyszedł czas podsumowań również dla sektora technologicznego. Tydzień temu odbyła się konferencja LG ON-LINE TECH-SEMINAR, na której zaproszeni eksperci poruszali kwestie związane z rozwojem branży w czasach pandemii. Wśród zaproszonych gości byli również przedstawiciele firm korzystających z najnowszych technologii, którzy opowiedzieli, na co stawiają dziś i jakie są oczekiwania wobec jutra.

Organizatorem konferencji była firma LG Electronics Polska. LG ON-LINE TECH-SEMINAR było dobrą okazją do wymiany zdań i poglądów na temat postępującej digitalizacji i jej odbioru w różnych gałęziach biznesu. 3-dniowe seminarium poprowadził legendarny dziennikarz – Maciej Orłoś.

Firma LG, jako jeden z liderów branży technologicznej, dostrzega ostrożniejsze podejście przedsiębiorstw do planowania budżetów, ale jednocześnie rosnące zainteresowanie nowymi technologiami wspierającymi komunikację zdalną.

- Pandemia tylko przyspieszyła pewną transformację. To, co miało stać się w najbliższych 3-4 latach, obserwujemy już dzisiaj - podkreślał podczas konferencji Robert Buława, ID Sales Director LG Electronics Polska.

Uczestnikiem polskiej edycji LG ON-LINE TECH-SEMINAR była także firma SOLIX – polski dostawca rozwiązań z zakresu digital signage. Prezes firmy - Tomasz Sepioło - dostrzega, że przedsiębiorstwa mające wizję dalszego działania i kapitał wciąż inwestują w nowe projekty i modernizują stare procesy.

- Pandemia bardzo umocniła e-commerce i sprawiła, że działania marketingowe w retailu są bardziej skierowane na potrzeby i bezpieczeństwo klientów – dodał.

Jedną z najbardziej poszkodowanych branż jest sektor gastronomiczny. Bartosz Brusikiewicz, dyrektor zarządzający Thai Wok zaznacza:

- Liczymy na to, że po Świętach mogą zostać otwarte centra handlowe oraz ogródki kawiarniane i restauracyjne. (…) Próbujemy nie zamykać lokalizacji tylko utrzymywać zatrudnienie i walczyć o dalsze przetrwanie, ale czas pokaże - zaznacza Bartosz Brusikiewicz, Dyrektor Zarządzający w Thai Wok.

Niewątpliwie, pandemia i lockdown to trudny test dla biznesu, jednak nowe technologie dostępne na rynku okazują się być doskonałą odpowiedzią na nowe potrzeby. Firmy, które są na nie otwarte, zbierają żniwa już dziś, a jutro maluje się w trochę piękniejszych barwach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.