Komunikaty PR

Blue City ze strategią ESG ma zamiar osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050

2024-01-08  |  16:26
Biuro prasowe

Zielone klauzule w umowach, rozwój systemu ładowarek pojazdów elektrycznych, wymiana instalacji na bardziej energooszczędne - to tylko część działań, których wdrażanie rozpoczęło Blue City w ramach przyjętej strategii ESG.

Centrum Handlowe może funkcjonować w ramach tkanki miejskiej na dwa sposoby. Koegzystować albo wejść w symbiozę. W pierwszym przypadku będzie miejscem przypominającym lotnisko czy sieciowy supermarket - funkcjonalnym, ale nie zdradzającym cech dystynktywnych, a przez to obojętnym.

W drugim oddziałowuje na odwiedzające je osoby, dla których staje się miejscem spędzania wolnego czasu, załatwiania codziennych spraw, ale też pracy. Blue City od początków swojego istnienia stawiało na symbiozę - współpracę z lokalnymi organizacjami pomocowymi, organizację imprez kulturalnych, rozwój oferty dla rodzin z dziećmi. Tyle że symbioza to nie tylko oddziaływania społeczne, ale też te związane ze środowiskiem.

W obliczu zachodzących na naszych oczach zmian klimatycznych i rosnącej świadomości ekologicznej, centrum handlowe zdecydowało się m.in. na wymianę części instalacji na bardziej energooszczędne, ale też poddało się certyfikacji budynków BREEAM In-Use. Teraz Blue City, które uzyskało w jej ramach bardzo dobre wyniki (poziom 4), idzie o krok dalej.

- Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie audytu i wdrożenie strategii ESG, by lepiej ustrukturyzować swoje dotychczasowe działania. Stawiamy na przejrzystość względem klientów, ale i najemców - chcemy, żeby wiedzieli, czego się spodziewać nie tylko dziś i jutro, ale też w wieloletniej perspektywie. W dzisiejszych, niespokojnych czasach stabilność staje się jeszcze istotniejsza. Paradoksalnie wprowadzane przez nas zmiany są właśnie tej stabilności gwarantem - tłumaczy wiceprezes Blue City Yoram Reshef.

W ramach przyjętej strategii ESG Blue City zobowiązało się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Kluczowym zagadnieniem będzie tu oczywiście ograniczenie zużycia energii.

Na tym polu centrum handlowe wprowadza zmiany już od dłuższego czasu - oświetlenie zostało wymienione na energooszczędne, w toku są wymiany innych instalacji, zaś precyzyjniejsze pomiary konsumpcji energii pozwolą ograniczyć jej zużycie tam, gdzie to możliwe bez jakichkolwiek zmian, które byłyby odczuwane przez klientów i najemców.

To jednak dopiero początek planowanych zmian. Najbardziej radykalnym krokiem będzie montaż paneli fotowoltaicznych, którymi Blue City planuje pokryć dachy wszystkich należących do centrum handlowego budynków, co znacząco obniży koszty prądu. Oczywiście ograniczenie zużycia energii wymaga drobnych zmian i po stronie najemców, co mają regulować tzw. zielone klauzule do umów. Jak przekonuje Yoram Reshef, nie ma się jednak czego obawiać.

- Ograniczenie zużycia energii jest we wspólnym interesie najemcy i centrum handlowego, ale nie mamy zamiaru prowadzić tu polityki surowego inspektora, bo i nigdy tego nie robimy. Możemy sobie na to pozwolić, bo nie jesteśmy wielką korporacją z centralą zagranicą. Chcemy przeprowadzić najemców przez proces zmian suchą stopą - na zasadzie ewolucji, nie rewolucji. Wspierać w tym, co wcześniej czy później stanie się pewnie obowiązkiem wszystkich przedsiębiorców - mówi wiceprezes Blue City.

Przyjęta strategia ESG zakłada jednak nie tylko współpracę z najemcami, ale też aktywizację klientów  - głównie jeśli chodzi o alternatywne drogi dotarcia do centrum handlowego. Blue City od momentu powstania było świetnie skomunikowane z miastem, ale i podwarszawskimi miejscowościami - do stacji SKM, WKD czy do Dworca Zachodniego można dotrzeć pieszo. Poza tym w bezpośrednim sąsiedztwie centrum znajduje się Rondo Zesłańców Syberyjskich - ważny węzeł komunikacyjny łączący Ochotę i Wolę z centrum miasta i dzielnicami takimi jak Włochy i Ursus. Wedle planów miasta stołecznego, wkrótce w pobliżu przebiegać będzie także linia tramwajowa.

Mimo parkingu liczącego 2500 miejsc postojowych i kilkunastu linii autobusowych z przystankami znajdującymi się w promieniu 200 metrów od wejść do centrum handlowego, Blue City już od kilku lat stara się zachęcać klientów do korzystania z komunikacji rowerowej - posiada nie tylko stację Veturilo, ale też własny parking dla rowerów i bezpłatny punkt do ich naprawy. Najnowszą, nieustannie rozwijaną inicjatywą jest system szybkich ładowarek pojazdów elektrycznych.

- Chcemy mówić o ESG do naszych klientów w prosty sposób i zaangażować ich w zmianę w jak łatwy i korzystny dla nich samych sposób. Badania pokazują, że ludzie nie rozumieją, dlaczego wielka korporacja miałaby robić coś dla nich czy dla środowiska. Tyle że my nie jesteśmy wielką korporacją, co przekłada się na naszą prawdziwą lokalność i lojalność klientów. ESG tylko pomoże nam ją scementować - podsumowuje Yoram Reshef.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów Biuro prasowe
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.