Komunikaty PR

Blue City ze strategią ESG ma zamiar osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050

2024-01-08  |  16:26
Biuro prasowe

Zielone klauzule w umowach, rozwój systemu ładowarek pojazdów elektrycznych, wymiana instalacji na bardziej energooszczędne - to tylko część działań, których wdrażanie rozpoczęło Blue City w ramach przyjętej strategii ESG.

Centrum Handlowe może funkcjonować w ramach tkanki miejskiej na dwa sposoby. Koegzystować albo wejść w symbiozę. W pierwszym przypadku będzie miejscem przypominającym lotnisko czy sieciowy supermarket - funkcjonalnym, ale nie zdradzającym cech dystynktywnych, a przez to obojętnym.

W drugim oddziałowuje na odwiedzające je osoby, dla których staje się miejscem spędzania wolnego czasu, załatwiania codziennych spraw, ale też pracy. Blue City od początków swojego istnienia stawiało na symbiozę - współpracę z lokalnymi organizacjami pomocowymi, organizację imprez kulturalnych, rozwój oferty dla rodzin z dziećmi. Tyle że symbioza to nie tylko oddziaływania społeczne, ale też te związane ze środowiskiem.

W obliczu zachodzących na naszych oczach zmian klimatycznych i rosnącej świadomości ekologicznej, centrum handlowe zdecydowało się m.in. na wymianę części instalacji na bardziej energooszczędne, ale też poddało się certyfikacji budynków BREEAM In-Use. Teraz Blue City, które uzyskało w jej ramach bardzo dobre wyniki (poziom 4), idzie o krok dalej.

- Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie audytu i wdrożenie strategii ESG, by lepiej ustrukturyzować swoje dotychczasowe działania. Stawiamy na przejrzystość względem klientów, ale i najemców - chcemy, żeby wiedzieli, czego się spodziewać nie tylko dziś i jutro, ale też w wieloletniej perspektywie. W dzisiejszych, niespokojnych czasach stabilność staje się jeszcze istotniejsza. Paradoksalnie wprowadzane przez nas zmiany są właśnie tej stabilności gwarantem - tłumaczy wiceprezes Blue City Yoram Reshef.

W ramach przyjętej strategii ESG Blue City zobowiązało się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Kluczowym zagadnieniem będzie tu oczywiście ograniczenie zużycia energii.

Na tym polu centrum handlowe wprowadza zmiany już od dłuższego czasu - oświetlenie zostało wymienione na energooszczędne, w toku są wymiany innych instalacji, zaś precyzyjniejsze pomiary konsumpcji energii pozwolą ograniczyć jej zużycie tam, gdzie to możliwe bez jakichkolwiek zmian, które byłyby odczuwane przez klientów i najemców.

To jednak dopiero początek planowanych zmian. Najbardziej radykalnym krokiem będzie montaż paneli fotowoltaicznych, którymi Blue City planuje pokryć dachy wszystkich należących do centrum handlowego budynków, co znacząco obniży koszty prądu. Oczywiście ograniczenie zużycia energii wymaga drobnych zmian i po stronie najemców, co mają regulować tzw. zielone klauzule do umów. Jak przekonuje Yoram Reshef, nie ma się jednak czego obawiać.

- Ograniczenie zużycia energii jest we wspólnym interesie najemcy i centrum handlowego, ale nie mamy zamiaru prowadzić tu polityki surowego inspektora, bo i nigdy tego nie robimy. Możemy sobie na to pozwolić, bo nie jesteśmy wielką korporacją z centralą zagranicą. Chcemy przeprowadzić najemców przez proces zmian suchą stopą - na zasadzie ewolucji, nie rewolucji. Wspierać w tym, co wcześniej czy później stanie się pewnie obowiązkiem wszystkich przedsiębiorców - mówi wiceprezes Blue City.

Przyjęta strategia ESG zakłada jednak nie tylko współpracę z najemcami, ale też aktywizację klientów  - głównie jeśli chodzi o alternatywne drogi dotarcia do centrum handlowego. Blue City od momentu powstania było świetnie skomunikowane z miastem, ale i podwarszawskimi miejscowościami - do stacji SKM, WKD czy do Dworca Zachodniego można dotrzeć pieszo. Poza tym w bezpośrednim sąsiedztwie centrum znajduje się Rondo Zesłańców Syberyjskich - ważny węzeł komunikacyjny łączący Ochotę i Wolę z centrum miasta i dzielnicami takimi jak Włochy i Ursus. Wedle planów miasta stołecznego, wkrótce w pobliżu przebiegać będzie także linia tramwajowa.

Mimo parkingu liczącego 2500 miejsc postojowych i kilkunastu linii autobusowych z przystankami znajdującymi się w promieniu 200 metrów od wejść do centrum handlowego, Blue City już od kilku lat stara się zachęcać klientów do korzystania z komunikacji rowerowej - posiada nie tylko stację Veturilo, ale też własny parking dla rowerów i bezpłatny punkt do ich naprawy. Najnowszą, nieustannie rozwijaną inicjatywą jest system szybkich ładowarek pojazdów elektrycznych.

- Chcemy mówić o ESG do naszych klientów w prosty sposób i zaangażować ich w zmianę w jak łatwy i korzystny dla nich samych sposób. Badania pokazują, że ludzie nie rozumieją, dlaczego wielka korporacja miałaby robić coś dla nich czy dla środowiska. Tyle że my nie jesteśmy wielką korporacją, co przekłada się na naszą prawdziwą lokalność i lojalność klientów. ESG tylko pomoże nam ją scementować - podsumowuje Yoram Reshef.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne Biuro prasowe
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:
Ekologia Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
2024-10-23 | 14:25

Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet

Jednym z urządzeń grzewczych wybieranych, w ramach dotychczasowych edycji Programu Czyste Powietrze, jest powietrzna pompa ciepła. Mimo wielu zalet, jak każde urządzenie, ona także ma swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Rolnictwo

Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

Prawo

Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów

Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.