Komunikaty PR

BlockApps uruchamia Blockchain Agribusiness „TraceHarvest”

2020-11-30  |  09:35
Do pobrania komunikat ( 0.07 MB )

Po sukcesie z Bayer firma BlockApps uruchamia sieć Blockchain Agribusiness „TraceHarvest”

 

  • Oparta na Ethereum sieć TraceHarvest firmy BlockApps poprawia jakość, bezpie­czeństwo i zrównoważony rozwój w zakresie żywności poprzez zwiększenie wydajności łańcucha dostaw, przejrzystość, zgodność z przepisami i zarządzanie produktami rolnymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nowy Jork / St. Louis, listopad 2020 r. – BlockApps, wiodący dostawca platform typu blockchain dla klientów korporacyjnych, poinformował o uruchomieniu sieci TraceHarvest Network, która zmienia sposób zarządzania produktami rolnymi. Nową, opartą na technologii blockchain sieć biznesową opracowano we współpracy z Bayer, czołowym innowatorem technologicznym światowego rolnictwa. Bayer w ciągu ostatnich dwóch lat był członkiem-założycielem i aktywnym użytkownikiem sieci, prowadząc działal­ność w Stanach Zjednoczonych i Brazylii. Bayer planuje także dalszą ekspansję w skali globalnej. Platforma ustanowi nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju, umacniając transformację cyfrową i rezyliencję systemów żywnościowych, które będą kształtować przyszłość rolnictwa.

 

Ze wsparciem Bayer elastyczna, skalowalna i globalna platforma pomoże rolnikom (niezależnie od wielkości ich gospodarstw) uzyskać dostęp do nowych rynków i usług, jak również zwiększyć rentowność poprzez możliwość oferowania nowych produktów premium. Dzięki dostępowi do wzbogaconych informacji dotyczących łańcucha dostaw platforma pozwoli rolnikom na optymalizację ich własnej działalności. Potencjał TraceHarvest można wykorzystać także w innych ważnych obszarach, np. dopłaty do pochłaniania emisji dwutlenku węgla związane z wycofywaniem produktów żywnościowych z rynku, promując zarówno zrównoważony rozwój, jak i dobrostan konsumentów. Dzięki platformie informacje dotyczące cyklu życia produktów rolnych pozwolą na prowadzenie
i nagra­dzanie zrównoważonych praktyk w całym łańcuchu dostaw żywności.

 

Sieć BlockApps TraceHarvest jest pierwszym rozwiązaniem typu blockchain, które umożliwia śledzenie pełnego cyklu życia produktów rolnych – począwszy już od źródła nasion. W przypadku produktów takich jak nasiona zapewnia to uzyskanie pełnego nadzoru nad ich sprzedażą, wymianą, wysiewem, zbiorem i przetwarzaniem. Platformę stworzono we współpracy z jednostką Bayer CropScience – zbudowano i przetestowano ją zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi w zakresie identyfikowalności. Platforma ta stanowi pierwsze i najlepsze w swojej klasie rozwiązanie dla branży produkcji zbóż. Rolnicy, producenci, sprzedawcy i przetwórcy mogą dzielić się wybranymi danymi i przeglądać je w ramach jednej, bezpiecznej platformy, udostępniając działania dla całego łańcucha. Usprawnione zaangażowanie i wymiana informacji w czasie rzeczywistym pozwala wszystkim stronom na identyfikację i rozwiązywanie problemów związanych ze śledzeniem produktów i integralnością szybciej, niż było to możliwe w przypadku wcześniejszych procesów wykonywanych ręcznie.

 

– Technologia blockchain już rewolucjonizuje branżę rolniczą, a my torujemy jej drogę poprzez partnerstwo z Bayer CropScience, który przekształcił ideę w rzeczywistość – podkreśla Kieren James-Lubin, prezes i dyrektor generalny BlockApps. – Wspólnie z rolnikami rozwijamy światowej klasy innowacje. Tworzymy nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i dynamizujemy transformację cyfrową, która ukształtuje przyszłość tej branży.

 

Obecne procesy analogowe, choć generują znaczne koszty pracy i zasobów, nie pozwalają na uzyskanie danych, których potrzebują rolnicy i inni uczestnicy łańcucha wartości. Taki brak efektywności naraża również przedsiębiorstwa na ryzyko naruszenia zgodności w całym łańcuchu dostaw i na wielu obszarach geograficznych. System TraceHarvest szybciej wprowadza produkty rolne do obrotu, pomaga w bezpiecznym wprowadzaniu nowych produktów na rynek w zatwierdzonych regionach, a następnie precyzyjnie je śledzi, dostarczając mocnych dowodów zgodności z międzynarodowymi przepisami.

 

Bayer korzystał z TraceHarvest w ciągu kilku sezonów wegetacyjnych, aby śledzić cykl życia i status najcenniejszych produktów rolnych firmy (w tym soi i kukurydzy) od sprzedaży i wysiewu po zbiór.

 

Rolnicy, producenci, dystrybutorzy i przetwórcy będący członkami tej samej sieci TraceHarvest mogą za jej pomocą obserwować drogę swoich produktów, uzyskując w ten sposób pełny wgląd w źródła ich upraw.

 

– Dzięki identyfikowalności produktów w całym łańcuchu dostaw żywności, TraceHarvest będzie bazą dla nowych rozwiązań i usług w zakresie jakości żywności i przejrzystości, które mają przecież bardzo istotne znaczenie dla rolników i konsumentów – mówi Sascha Israel, dyrektor ds. innowacji w Bayer Crop Science i szef ds. transformacji cyfrowej.

 

– Platforma TraceHarvest umożliwi naszym partnerom biznesowym w całym łańcuchu wartości żywności analizę nowych produktów, usług i modeli biznesowych. Zaufanie do zarządzania produktami rolnymi jest niezbędne, by poruszać się po złożonym ekosystemie współczesnego rolnictwa – dodaje Michael Pareles, odpowiedzialny za strategię cyfryzacji i wzrostu w Bayer Crop Science. – Wykorzystanie TraceHarvest w produkcji pozwoliło nam zwiększyć wydajność operacyjną i zapewnić większą widoczność, przejrzystość i zgodność z przepisami w całym łańcuchu dostaw żywności i łańcuchu wartości.

 

Sieć TraceHarvest funkcjonuje na platformie BlockApps STRATO – elastycznym, opartym na Ethereum, sieciowym łańcuchu blokowym przeznaczonym do budowania i utrzymania zabezpieczonych sieci biznesowych. Wspólna infrastruktura zachęca podmioty gospodar­cze i rolników do większej współpracy i współdziałania.

 

– Sieć TraceHarvest jest wysoce skalowalna. To niezwykle ważne, ponieważ pozwala członkom na dodawanie większej liczby procesów biznesowych, wykorzystywanie przypad­ków i integrację technologii w ramach tej samej sieci – wyjaśnia Kieren James-Lubin.
– Członkowie sieci będą mogli na przykład współpracować z producentami żywności z niższych poziomów w celu dalszego rozszerzenia śledzenia produktów rolnych w dół łańcucha wartości i ostatecznej weryfikacji deklaracji dotyczących składników i praktyk zrównoważonego rozwoju.

 

Członkowie łańcucha wartości w rolnictwie – w tym rolnicy, producenci, dystrybutorzy, przetwórcy i dostawcy technologii – mogą teraz dołączyć do TraceHarvest i dowiedzieć się więcej o technologii blockchain i sposobie, w jaki może zaspokoić ich potrzeby biznesowe. Dalsze szczegóły zamieszczono na stronie internetowej www.blockapps.net/traceharvest.

 

BlockApps

BlockApps jest czołowym dostawcą technologii łańcuchów blokowych dla sieci bizneso­wych. Platforma BlockApps STRATO utrzymuje sieci branżowe w takich sektorach jak energetyka, finanse, rolnictwo, wydarzenia na żywo, turystyka – i wielu innych. Założona w 2015 roku spółka BlockApps stworzyła kilka innowacji, m.in. we współpracy z Microsoft uruchomiła usługę Blockchain as a Service. BlockApps jest również założycielem Enterprise Ethereum Alliance (światowej organizacji o otwartym standardzie blockchain)
i jako pierwsza firma nawiązała współpracę ze wszystkimi głównymi platformami chmuro­wymi (Azure, Amazon Web Services, Google Cloud Platform). Więcej informacji  www.blockapps.net. BlockApps obecna jest również w mediach społecznościowych: LinkedIn, YouTube i Twitter

 

O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się przede wszystkim na obszarach nauk Life Science, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia kapitału poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2019 Grupa zatrudniała około 104 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 43,5 mld euro. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,9 mld euro, wydatki na badania i rozwój 5,3 mld euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.bayer.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 09:00

Avanade wspiera organizacje we wdrożeniu Microsoft 365 Copilot

Według raportu Avanade „Generative AI Organizational Readiness Report”, zdecydowana większość pracowników (79 proc.) spodziewa się, iż narzędzia wykorzystujące Gen AI będą miały wpływ nawet na 20 godzin ich
Technologie Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej
2024-05-10 | 12:00

Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej

Warszawa, maj 2024 – Autodesk, został partnerem Polskiego Związku Firm Deweloperskich - największej organizacji branży deweloperskiej w Polsce, zaangażowanej w tworzenie najlepszych
Technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 10:00

Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm

Raport GXI 2024 opublikowany przez Equinix, światową firmę zajmującą się infrastrukturą cyfrową ujawnia, że do 2026 r. 80% firm będzie korzystać z infrastruktury cyfrowej w modelu subskrypcyjnym[1]. Rozwój i zwiększona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.