Blisko ⅓ Polaków jest za podręcznikami cyfrowymi
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Nowoczesne formy nauki stały się codziennością wielu szkół oraz domów. Nawet 47 proc. osób uważa, że korepetycje oraz zajęcia edukacyjne online, mogą równie skuteczne jak te prowadzone stacjonarnie. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez polską firmę ClickMeeting, niemal połowie Polaków zdarza się korzystać z kursów lub aplikacji do nauki online. Prawie ⅕ respondentów byłaby w stanie zapłacić za niego od 50 do 90 zł za godzinę. Jednocześnie, jedynie 5 proc. chciałoby, aby nauka zdalna w pełni zastąpiła tą tradycyjną.
W tym roku szkolnym nowe technologie stają się coraz ważniejszym i częstszym elementem edukacji. W związku z pierwszymi tygodniami roku szkolnego i akademickiego polska platforma do pracy, szkoleń oraz webinarów ClickMeeting, postanowiła zapytać respondentów o ich zdanie na temat nowoczesnych, a w tym cyfrowych form nauki.
Koszty nauki
ClickMeeting w najnowszym badaniu zapytał rodaków o kwestię szkolnej wyprawki. W tym przypadku 51 proc. uważa, że powinna być przyznawana osobom w trudnej sytuacji finansowej, 34 proc. sądzi, że jest niezbędna dla wszystkich, natomiast 9 proc. uważa, że nie jest konieczna, natomiast 7 proc. nie wyraziło jednoznacznej opinii. Respondenci zostali zapytani również o kwotę, którą byliby gotowi zapłacić za godzinę korepetycji lub nauki online. W tej kwestii, 37 proc. ankietowanych zadeklarowało, że mogłoby zapłacić od 20 do 50 zł, 18 proc. byłoby skłonnych do poświęcenia od 50 do 90 zł, a od 90 zł do 150 zł - 4 proc. Z kolei 40 proc. osób nie wyraziło zainteresowania tego rodzaju zajęciami.
Skuteczność edukacji online
Wyniki przeprowadzonej ankiety mówią, że blisko połowa Polaków uważa, że zajęcia edukacyjne w trybie zdalnym mogą być równie efektywne, jak te tradycyjne. Niemniej jednak 30 proc. uważa, że nauka prowadzona na odległość nie jest tak skuteczna, jak stacjonarna. Natomiast 23 proc. pozostaje bez wyrobionego zdania w tej kwestii. Ankietowani zostali również zapytani o to czy kursy online lub aplikacje do edukacji mogą być bardziej skuteczne niż tradycyjne lekcje. Nawet 62 proc. badanych uważa, że to ciekawe narzędzia, które nie zastąpią jednak tradycyjnych lekcji. Z kolei 21 proc. ankietowanych twierdzi, że korzystanie z nich jest dodatkową wartością, a 17 proc. nie ma opinii na ten temat. Respondenci odpowiedzieli również na kwestię tego czy kiedykolwiek oni lub ich dzieci, korzystali z kursów online lub aplikacji w celach edukacyjnych. Niewiele ponad połowa, czyli 52 proc. badanych nigdy nie korzystało z takich usług. Z kolei 36 proc. osób korzysta z nich jedynie okazjonalnie, a 13 proc. regularnie uczy się za pomocą kursów i aplikacji online.
Wyniki badania wyraźnie wskazują, jak złożonym zjawiskiem w oczach Polaków jest edukacja online. Blisko połowa respondentów uważa, że korepetycje oraz zajęcia edukacyjne online mogą być równie skuteczne, co te odbywające się w trybie stacjonarnym. To optymistyczne spojrzenie na rozwijający się obszar edukacji zdalnej. Coraz więcej osób w naszym kraju dostrzega potencjał w wykorzystywaniu nowych technologii w nauce. Edukacja online jest wyzwaniem i możliwością jednocześnie. Aby była efektywna, potrzebne jest odpowiednie przygotowanie i osób uczących się, i nauczycieli. ClickMeeting wspiera takie podejście, oferując nowoczesne narzędzia zapewniające zarówno komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych lekcji, szkoleń i webinarów – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.
Nowoczesne formy nauczania w szkołach
Ankietowani zostali również zapytani o to, czy dobrym pomysłem edukacyjnym byłoby zdobywanie wiedzy teoretycznej samodzielnie w domu, aby skupić się na części praktycznej podczas zajęć stacjonarnych. W tej kwestii zdania co mocno podzielone, 39 proc. uważa to za złe rozwiązanie, jednak prawie tyle samo, czyli 37 proc. uważa, że dobry pomysł. Z kolei 24 proc. nie miało zdania w tej sprawie. ClickMeeting zapytał również o to, czy w szkołach powinno funkcjonować w pełni zdalne nauczanie. W tym przypadku 43 proc. uważa, że nie powinno. Natomiast 42 proc. popiera je w ograniczonym zakresie. Jedynie 5 proc. chce, aby naukę stacjonarną zastąpić w pełni tą na odległość. Z kolei 10 proc. osób nie ma zdania na ten temat. Respondenci odpowiedzieli również na pytanie: czy szkolne podręczniki można całkowicie lub częściowo zastąpić cyfrowymi. Nawet 39 proc. uważa, że nie, 31 proc. uważa, że tak, 19 proc. twierdzi, że obecnie jest to niemożliwe, ale w przyszłości będzie to standardem.
Metodologia badania
Badanie przeprowadzono na grupie 1002 osób. Ankietowani to osoby w wieku 18-34 lata (26 proc.), 35-54 lata (35 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (39 proc.). 52 proc. wszystkich osób to kobiety, a 48 proc. mężczyźni. Respondenci to osoby, zamieszkujące miejscowości do 5 tysięcy mieszkańców (41 proc.), od 5 do 20 tysięcy mieszkańców (11 proc.), od 20 do 100 tysięcy mieszkańców (19 proc.), od 100 do 500 tysięcy mieszkańców (17 proc.) oraz powyżej 500 tysięcy mieszkańców (12 proc.).
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/
www.clickmeeting.pl
https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/
https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.