Blisko 3 mln zł obrotu w e-sklepach dzięki Portmonetce
Portmonetka to darmowe narzędzie dla e-commerce wprowadzone na rynek w styczniu 2023 roku przez Furgonetkę. Rozwiązanie skutecznie automatyzuje proces finalizacji transakcji, dzięki czemu usprawnia pracę e-sklepów, ogranicza liczbę porzuconych koszyków i przyspiesza realizację zakupów online o nawet 80%. Przez zaledwie 1,5 roku łączna wartość transakcji przeprowadzonych przez Portmonetkę osiągnęła niemal 3 miliony złotych. Jak nowe narzędzie zwiększa zyski w e-commerce?
Szybka ścieżka finalizacji zakupów
Portmonetka jest darmowym rozwiązaniem typu fast checkout, tj. umożliwiającym przyspieszenie i uproszczenie procesu zakupu w sklepach online. Od kliknięcia „kup” do opuszczenia witryny, klientów dzielą raptem 3 kliknięcia, a nie około. 15, jak w przypadku innych rozwiązań oferowanych przez tradycyjne, wieloetapowe checkout’y. Transakcje są więc realizowane nawet o 80% szybciej.
– Od blisko 14 lat [Furgonetka.pl powstała w 2010 roku] każdego dnia zdobywamy wiedzę na temat rynku e-commerce w Polsce. Jesteśmy blisko biznesów online, widzimy jak działają i z jakimi wyzwaniami się mierzą. W odpowiedzi na jeden z tych problemów wprowadziliśmy Portmonetkę – rozwiązanie, które nie tylko minimalizuje ryzyko porzucania koszyków, ale również znacząco zwiększa wskaźnik konwersji zakupowej, głównie dzięki optymalizacji procesu transakcyjnego. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się ono czymś zupełnie nowym, to w rzeczywistości opiera się na rozwiązaniach dobrze znanych użytkownikom dużych platform, takich jak chociażby Allegro. Tam finalizacja zakupu jest uproszczona do kilku kroków, a dane osobowe, preferencje dotyczące form dostawy czy adresu są automatycznie zapamiętywane. Dzięki Portmonetce przenosimy tę wygodę i standard transakcji na grunt małych i średnich przedsiębiorstw. W ten sposób dajemy im szansę na zwiększenie możliwości wykorzystania potencjału e-commerce – mówi Rafał Agnieszczak, Co-Founder Furgonetka.pl.
Więcej udogodnień upraszczających zakupy
Portmonetka to nie tylko szybka i prosta finalizacja zakupów (dostępna pod jednym buttonem), ale także wygodny sposób logowania – nie wymaga od użytkowników zakładania nowego konta. Wystarczy, że użyją oni istniejącego loginu z takich serwisów jak np. Wp.pl, Onet.pl, Google, Allegro, Microsoft czy Apple.
Klienci Portmonetki tylko raz wprowadzają swoje dane teleadresowe, wybierają preferowany sposób dostawy (kurierzy, automaty paczkowe czy punkty PUDO) oraz ulubioną metodę płatności. System zapamiętuje te informacje, a to upraszcza kolejne zakupy. Portmonetka jest też w pełni otwarta. Oferuje dużą elastyczność – pozwala skorzystać z form wysyłki od 12 firm kurierskich (jak ORLEN Paczka, Pocztex, DHL, DPD, UPS, FedEx, Allegro One czy InPost), a także z metod płatności od największych operatorów w Polsce (m.in. Tpay, P24 czy PayU). To właśnie wyróżnia ją na tle innych dostępnych na rynku rozwiązań dla e-commerce.
Obecnie trwają prace nad dodaniem do Portmonetki nowych funkcjonalności. Chodzi m.in.: o dostęp do historii zakupów czy możliwość dokonania zwrotów bezpośrednio z jej poziomu.
Trampolina do rozwoju małych i średnich biznesów
Usprawnienie procesów logistycznych poprzez takie narzędzia jak Portmonetka to nie tylko ułatwienie dla klientów, ale też znaczący krok dla rozwoju małych i średnich biznesów działających online. Ta w połączeniu z innymi funkcjonalnościami Furgonetki, takimi jak chociażby Furgonetka Zwroty, tworzy kompleksowy system narzędzi pomagający właścicielom biznesów online rozwijać się na tym wymagającym i nasyconym rynku.
– Zdecydowaliśmy się na automatyzację procesów logistycznych w naszym e-sklepie, aby uprościć przebieg sprzedaży i zbudować zaufanie wśród klientów. Wiedzieliśmy, że szybka ścieżka zakupowa, w tym brak zbędnych formalności, sprawią, że potencjalny nabywca nie tylko nie zrezygnuje z zakupów, uciekając do konkurencji, ale też chętniej wróci do nas w przyszłości – mówi Sylwia Nosek, właścicielka sklepu internetowego Terra Hobby.
Wdrożenie Portmonetki to również szansa na dotarcie do nowych klientów dzięki skutecznej komunikacji marketingowej, takiej jak np. newslettery.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.