Blisko 3 mln zł obrotu w e-sklepach dzięki Portmonetce
Portmonetka to darmowe narzędzie dla e-commerce wprowadzone na rynek w styczniu 2023 roku przez Furgonetkę. Rozwiązanie skutecznie automatyzuje proces finalizacji transakcji, dzięki czemu usprawnia pracę e-sklepów, ogranicza liczbę porzuconych koszyków i przyspiesza realizację zakupów online o nawet 80%. Przez zaledwie 1,5 roku łączna wartość transakcji przeprowadzonych przez Portmonetkę osiągnęła niemal 3 miliony złotych. Jak nowe narzędzie zwiększa zyski w e-commerce?
Szybka ścieżka finalizacji zakupów
Portmonetka jest darmowym rozwiązaniem typu fast checkout, tj. umożliwiającym przyspieszenie i uproszczenie procesu zakupu w sklepach online. Od kliknięcia „kup” do opuszczenia witryny, klientów dzielą raptem 3 kliknięcia, a nie około. 15, jak w przypadku innych rozwiązań oferowanych przez tradycyjne, wieloetapowe checkout’y. Transakcje są więc realizowane nawet o 80% szybciej.
– Od blisko 14 lat [Furgonetka.pl powstała w 2010 roku] każdego dnia zdobywamy wiedzę na temat rynku e-commerce w Polsce. Jesteśmy blisko biznesów online, widzimy jak działają i z jakimi wyzwaniami się mierzą. W odpowiedzi na jeden z tych problemów wprowadziliśmy Portmonetkę – rozwiązanie, które nie tylko minimalizuje ryzyko porzucania koszyków, ale również znacząco zwiększa wskaźnik konwersji zakupowej, głównie dzięki optymalizacji procesu transakcyjnego. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się ono czymś zupełnie nowym, to w rzeczywistości opiera się na rozwiązaniach dobrze znanych użytkownikom dużych platform, takich jak chociażby Allegro. Tam finalizacja zakupu jest uproszczona do kilku kroków, a dane osobowe, preferencje dotyczące form dostawy czy adresu są automatycznie zapamiętywane. Dzięki Portmonetce przenosimy tę wygodę i standard transakcji na grunt małych i średnich przedsiębiorstw. W ten sposób dajemy im szansę na zwiększenie możliwości wykorzystania potencjału e-commerce – mówi Rafał Agnieszczak, Co-Founder Furgonetka.pl.
Więcej udogodnień upraszczających zakupy
Portmonetka to nie tylko szybka i prosta finalizacja zakupów (dostępna pod jednym buttonem), ale także wygodny sposób logowania – nie wymaga od użytkowników zakładania nowego konta. Wystarczy, że użyją oni istniejącego loginu z takich serwisów jak np. Wp.pl, Onet.pl, Google, Allegro, Microsoft czy Apple.
Klienci Portmonetki tylko raz wprowadzają swoje dane teleadresowe, wybierają preferowany sposób dostawy (kurierzy, automaty paczkowe czy punkty PUDO) oraz ulubioną metodę płatności. System zapamiętuje te informacje, a to upraszcza kolejne zakupy. Portmonetka jest też w pełni otwarta. Oferuje dużą elastyczność – pozwala skorzystać z form wysyłki od 12 firm kurierskich (jak ORLEN Paczka, Pocztex, DHL, DPD, UPS, FedEx, Allegro One czy InPost), a także z metod płatności od największych operatorów w Polsce (m.in. Tpay, P24 czy PayU). To właśnie wyróżnia ją na tle innych dostępnych na rynku rozwiązań dla e-commerce.
Obecnie trwają prace nad dodaniem do Portmonetki nowych funkcjonalności. Chodzi m.in.: o dostęp do historii zakupów czy możliwość dokonania zwrotów bezpośrednio z jej poziomu.
Trampolina do rozwoju małych i średnich biznesów
Usprawnienie procesów logistycznych poprzez takie narzędzia jak Portmonetka to nie tylko ułatwienie dla klientów, ale też znaczący krok dla rozwoju małych i średnich biznesów działających online. Ta w połączeniu z innymi funkcjonalnościami Furgonetki, takimi jak chociażby Furgonetka Zwroty, tworzy kompleksowy system narzędzi pomagający właścicielom biznesów online rozwijać się na tym wymagającym i nasyconym rynku.
– Zdecydowaliśmy się na automatyzację procesów logistycznych w naszym e-sklepie, aby uprościć przebieg sprzedaży i zbudować zaufanie wśród klientów. Wiedzieliśmy, że szybka ścieżka zakupowa, w tym brak zbędnych formalności, sprawią, że potencjalny nabywca nie tylko nie zrezygnuje z zakupów, uciekając do konkurencji, ale też chętniej wróci do nas w przyszłości – mówi Sylwia Nosek, właścicielka sklepu internetowego Terra Hobby.
Wdrożenie Portmonetki to również szansa na dotarcie do nowych klientów dzięki skutecznej komunikacji marketingowej, takiej jak np. newslettery.
DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.