Komunikaty PR

„Black Weeks” wyzwaniem dla sektora e-commerce

2023-12-07  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.04 MB )

Black Friday na stałe wpisał się w naszą rzeczywistość, jednocześnie stając się wstępem do przedświątecznego szału zakupów. Dla sektora e-commerce to już swoiste "Black Weeks", obejmujące również Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki, wszelkiego rodzaju spotkania świąteczne aż po Boże Narodzenie. Końcówka roku w handlu internetowym jest najbardziej pracowitym okresem. Ponadto, stanowi doskonałą okazję na zwiększenie obrotów w ostatnim kwartale.

Black Friday w Polsce pojawił się około dziesięć lat temu, z każdym kolejnym rokiem zyskując na popularności. Konsumenci z niecierpliwością oczekują nadejścia ostatniego piątku listopada, a dla każdego sprzedawcy jest to najbardziej newralgiczny okres w roku. Należy się jednak do niego odpowiednio przygotować. Sklep online zyskuje na atrakcyjności, dzięki wyglądowi i treści ofert produktowych, kontentowi, marketingowi oraz sprawnym i intuicyjnym systemom płatności. Według raportu ExpertSender „Polacy i Black Friday”, aż 94,8% z nas wie, czym jest Black Friday, co dodatkowo podnosi poprzeczkę przedsiębiorcom, działającym w sektorze zakupów online.

Rekordowe wzrosty

Dla 78,1% respondentów obniżka ceny zakupów to najlepsza forma promocji. Nie dołożony do paczki gratis, nie darmowa przesyłka, punkty w programie lojalnościowym czy rabat na zakupy w przyszłości. Liczy się przede wszystkim tu i teraz. Badania przeprowadzane na przestrzeni lat udowadniają, iż podczas Black Week, a zwłaszcza Black Friday, sprzedawcy odnotowują rekordowe obroty i zwiększenie sprzedaży. Powołując się na raport black-friday.global, sprzedaż w Czarny Piątek wzrasta na świecie średnio o 663% w porównaniu do zwykłego listopadowego dnia.

Sprawny łańcuch dostaw jest bezpośrednio uzależniony od szybkiej realizacji zamówień w zakresie logistyki i transportu. Utrata płynności w tym obszarze może przełożyć się na realne straty finansowe, dlatego planowanie pracy e-sklepu i zadbanie o właściwe wsparcie logistyczne to podstawa, szczególnie w dni wyprzedażowe, kiedy cały proces jest mocno zintensyfikowany.

Optymalizacja ostatniej mili

Rynek e-commerce na świecie z roku na rok rośnie o 20%, a wszelkie akcje sprzedażowe o globalnym zasięgu wywierają na niego ogromny wpływ. Dla firm kurierskich szczególnie wartościowa jest sieć agnostyczna, do której mogą dołączyć wszystkie zainteresowane podmioty. Wysoki wolumen zamówień generuje jeszcze więcej pracy wśród kurierów. Optymalizację ostatniej mili ułatwia wprowadzenie dodatkowych opcji punktów dostawy, aby produkt jak najszybciej dotarł do klienta końcowego, który skorzystał z wyprzedaży. Promocje rządzą się swoimi prawami, dlatego warto o tym uprzedzić współpracującą firmę kurierską w celu usprawnienia łańcucha dostaw. Przewagą konkurencyjną jest także pełna automatyzacja i integracja sklepów internetowych z pozostałymi partnerami, co w branży handlowej nie zawsze jest standardem. 

Do obsługi dużej liczby paczek niezbędna jest większa pojemność w zakresie infrastrukturalnym, a także odciążenie firm kurierskich szczególnie w obszarze optymalizacji ostatniej mili. Zwiększona intensywność zakupów online wymaga stworzenia użytkownikom możliwości do korzystania z automatów do odbioru przesyłek 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu, najlepiej w pobliżu ich miejsca zamieszkania.

Listopadowo-grudniowe święto zakupowe może również być okazją do wyczyszczenia magazynów. Podczas "Black Weeks" łatwiej jest trafić do klienta i skusić go promocją na produkty, które nie sprzedawały się zgodnie z oczekiwaniami we wcześniejszym okresie. Dzięki sprzedaży towarów zalegających w magazynie, można odzyskać część miejsca oraz wkładu zainwestowanego w ich produkcję lub zakup.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity Biuro prasowe
2024-12-20 | 14:00

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity

Przedświąteczny szczyt paczkowy obrazuje obecne znaczenie usług kurierskich oraz potrzeby klientów w zakresie elastycznych rozwiązań logistycznych, szczególnie wspierających
Handel Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
2024-12-09 | 17:00

Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii

Nowa umowa na linii Posten Bring x SwipBox wzmacnia obecność Posten Bring w Skandynawii, zapewniając klientom we wszystkich trzech krajach (Szwecja, Norwegia, Dania) dogodny dostęp do
Handel Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
2024-11-27 | 13:10

Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?

Rusza zimowa edycja Chef’s Menu, czyli MaverickFest – wyjątkowe wydarzenie stworzone przez twórców RestaurantWeekⓇ, które pozwala odkrywać najlepsze, starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.