Biuro w centrum handlowym, czyli czas na franczyzę
Ostatnie miesiące mocno zweryfikowały zarówno sposób funkcjonowania jak i przeznaczenie centrów handlowych. Jednym z wiodących rozwiązań na rynku nieruchomości retail jest transformacja przestrzeni, między innymi właśnie w obiekty biurowe. Raporty branżowe jasno wskazują, że pracownicy oczekują miejsc pracy możliwie blisko domu, przez co firmy oraz korporacje stawiają na multilokalizacje. Świetnie wyposażone, nowoczesne przestrzenie coworkingowe to przyszłość wielokanałowych centrów handlowych.
Pomimo znoszenia obostrzeń związanych z Covid-19, wiele z powierzchni galerii handlowych pozostaje w ostatnim czasie niewykorzystanych. Wpływa na to między innymi zmiana postrzegania tego typu obiektów przez użytkowników. Lwią część konsumentów pochłonął e-commerce, który nieustannie rośnie w siłę oferując użytkownikom coraz to nowe udogodnienia. To ogromne wyzwanie, z którym mierzy się branża handlu detalicznego. Długo trwające lockdowny zweryfikowały rentowność najemców, a właściciele powierzchni muszą na nowo zdefiniować atrakcyjność galerii handlowych. Branża narażona jest na niemałe straty, jednak zarządcy powierzchni oraz inwestorzy podążając za dynamiką zmian coraz częściej skłaniają się ku rozwiązaniom wielowymiarowym, także pod kątem usług i atrakcji.
- Kluczem do sukcesu jest bowiem połączenie wielu modeli, które spełnią oczekiwania współczesnych użytkowników. Galerie handlowe muszą być teraz dużo bardziej atrakcyjne dla konsumentów, niż jeszcze rok temu. Poza wachlarzem sklepów, muszą być odpowiedzią na potrzeby rozrywki, gastronomii, hotelarstwa, fitness, a także…. mieć na uwadze ofertę biurową. Istotna stała się przecież już nie tylko praca z domu, ale miejsce pracy blisko miejsca naszego zamieszkania – mówi Hubert Abt, CEO firmy New Work, jednego z wiodących operatorów elastycznych powierzchni biurowych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Przede wszystkim biuro musi być w zasięgu ręki. W idealnym świecie dojazd na miejsce powinien zająć maksymalnie 15 minut. To oszczędność czasu, pieniędzy, a także dbałość o ekologię. Ten trend jasno pokazuje, że miejsca do pracy będą niebawem znajdowały się dosłownie na każdym rogu.
Niemiecka Rada Centrów Handlowych „Center Management in Focus” z 2019 roku, opublikowała raport, w którym zweryfikowała 140 centrów handlowych Niemczech. Badanie pokazało, że 35% z nich zawierało kina, 41% oferowało usługi zdrowotne, a 45% mieściło w sobie przestrzenie biurowe na wynajem. Co więcej, zarządcy tego typu obiektów w ponad 70% spodziewali się, że w tych segmentach nastąpi największy wzrost w przyszłości. Można jednak śmiało stwierdzić, że czas pandemiczny zadziałał na korzyść tych zmian.
Naprzeciw trendom i właścicielom powierzchni retail wychodzi oferta franczyzowa biur elastycznych. Według raportu branżowego New Work Flex Solutions after COVID-19”, zauważalnie zwiększa się znaczenie elastycznej przestrzeni w wielu lokalizacjach.
- Koncept coworkingowy na terenie galerii handlowych bezsprzecznie przyciąga klientów. Powoduje, że tego typu obiekt staje się atrakcyjny niemal pod każdym względem, skupia w sobie wszystko, czego potrzebujemy w ciągu dnia. Wtedy klienci spędzają w nim nie godzinę czy dwie podczas zakupów, ale całe dnie, łącząc życie zawodowe z prywatnym, a ponadto przyciągają do niego rodzinę, przyjaciół i współpracowników – dodaje Hubert Abt.
Pakiet franczyzowy pozwala na stworzenie nowoczesnych, designerskich obiektów biurowych, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników. W przypadku oferty New Work obejmuje nie tylko dostęp do platformy marketingowej i sprzedażowej w wielu lokalizacjach, ale także zestaw narzędzi do adaptacji przestrzeni na potrzeby elastycznych biur oraz pełne wsparcie systemowe. To także cyfrowy dostęp do biur za pomocą aplikacji New Work umożliwiającą korzystanie z wielu lokalizacji.
DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.