Biuro w centrum handlowym, czyli czas na franczyzę
Ostatnie miesiące mocno zweryfikowały zarówno sposób funkcjonowania jak i przeznaczenie centrów handlowych. Jednym z wiodących rozwiązań na rynku nieruchomości retail jest transformacja przestrzeni, między innymi właśnie w obiekty biurowe. Raporty branżowe jasno wskazują, że pracownicy oczekują miejsc pracy możliwie blisko domu, przez co firmy oraz korporacje stawiają na multilokalizacje. Świetnie wyposażone, nowoczesne przestrzenie coworkingowe to przyszłość wielokanałowych centrów handlowych.
Pomimo znoszenia obostrzeń związanych z Covid-19, wiele z powierzchni galerii handlowych pozostaje w ostatnim czasie niewykorzystanych. Wpływa na to między innymi zmiana postrzegania tego typu obiektów przez użytkowników. Lwią część konsumentów pochłonął e-commerce, który nieustannie rośnie w siłę oferując użytkownikom coraz to nowe udogodnienia. To ogromne wyzwanie, z którym mierzy się branża handlu detalicznego. Długo trwające lockdowny zweryfikowały rentowność najemców, a właściciele powierzchni muszą na nowo zdefiniować atrakcyjność galerii handlowych. Branża narażona jest na niemałe straty, jednak zarządcy powierzchni oraz inwestorzy podążając za dynamiką zmian coraz częściej skłaniają się ku rozwiązaniom wielowymiarowym, także pod kątem usług i atrakcji.
- Kluczem do sukcesu jest bowiem połączenie wielu modeli, które spełnią oczekiwania współczesnych użytkowników. Galerie handlowe muszą być teraz dużo bardziej atrakcyjne dla konsumentów, niż jeszcze rok temu. Poza wachlarzem sklepów, muszą być odpowiedzią na potrzeby rozrywki, gastronomii, hotelarstwa, fitness, a także…. mieć na uwadze ofertę biurową. Istotna stała się przecież już nie tylko praca z domu, ale miejsce pracy blisko miejsca naszego zamieszkania – mówi Hubert Abt, CEO firmy New Work, jednego z wiodących operatorów elastycznych powierzchni biurowych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Przede wszystkim biuro musi być w zasięgu ręki. W idealnym świecie dojazd na miejsce powinien zająć maksymalnie 15 minut. To oszczędność czasu, pieniędzy, a także dbałość o ekologię. Ten trend jasno pokazuje, że miejsca do pracy będą niebawem znajdowały się dosłownie na każdym rogu.
Niemiecka Rada Centrów Handlowych „Center Management in Focus” z 2019 roku, opublikowała raport, w którym zweryfikowała 140 centrów handlowych Niemczech. Badanie pokazało, że 35% z nich zawierało kina, 41% oferowało usługi zdrowotne, a 45% mieściło w sobie przestrzenie biurowe na wynajem. Co więcej, zarządcy tego typu obiektów w ponad 70% spodziewali się, że w tych segmentach nastąpi największy wzrost w przyszłości. Można jednak śmiało stwierdzić, że czas pandemiczny zadziałał na korzyść tych zmian.
Naprzeciw trendom i właścicielom powierzchni retail wychodzi oferta franczyzowa biur elastycznych. Według raportu branżowego New Work Flex Solutions after COVID-19”, zauważalnie zwiększa się znaczenie elastycznej przestrzeni w wielu lokalizacjach.
- Koncept coworkingowy na terenie galerii handlowych bezsprzecznie przyciąga klientów. Powoduje, że tego typu obiekt staje się atrakcyjny niemal pod każdym względem, skupia w sobie wszystko, czego potrzebujemy w ciągu dnia. Wtedy klienci spędzają w nim nie godzinę czy dwie podczas zakupów, ale całe dnie, łącząc życie zawodowe z prywatnym, a ponadto przyciągają do niego rodzinę, przyjaciół i współpracowników – dodaje Hubert Abt.
Pakiet franczyzowy pozwala na stworzenie nowoczesnych, designerskich obiektów biurowych, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników. W przypadku oferty New Work obejmuje nie tylko dostęp do platformy marketingowej i sprzedażowej w wielu lokalizacjach, ale także zestaw narzędzi do adaptacji przestrzeni na potrzeby elastycznych biur oraz pełne wsparcie systemowe. To także cyfrowy dostęp do biur za pomocą aplikacji New Work umożliwiającą korzystanie z wielu lokalizacji.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.