Binance wspiera kobiety w świecie nowych technologii, a w tym w obszarze Web3
Tuż przed Międzynarodowym Dniem Kobiet, Binance podkreśla swoje zaangażowanie na rzecz akcji zwiększających znaczenie kobiet w świecie Web3, angażując je zarówno jako aktywne użytkowniczki, jak i pracowniczki firm w branży. Do tej pory Binance zainwestował ponad 2 miliony dolarów, aby wspierać kobiety w ponad 10 krajach świata. W tym roku giełda chce zwiększyć swoje wysiłki w tym obszarze.
Binance angażuje się w tworzenie i finansowanie edukacji Web3 dla kobiet
W 2022 roku fundacja Binance Charity przekazała 2 miliony dolarów na sfinansowanie ponad 36 tys. stypendiów z obszaru Web3 przeznaczonych dla kobiet. W tym roku kontynuowane będą działania związane z fundowaniem kursów, programów i stypendiów – z naciskiem na te kierowane do pań oraz osób z niedoreprezentowanych społeczności. Biorąc pod uwagę, że obecnie tylko 37% kobiet posiada kryptowaluty w swoich portfelach[1], edukacja to klucz do otworzenia branży na większą liczbę kobiet.
W ubiegłym roku Binance sfinansowało stypendia przeznaczone na kursy związane z blockchainem i kryptowalutami organizowane przez uniwersytety, szkoły i organizacje non-profit. Fundusze trafiły do kobiet z Niemiec, Nigerii, Kenii, Brazylii, Francji, RPA, Australii i Ukrainy. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, fundacja Binance Charity przekaże także dodatkowe 100 tys. dolarów na rzecz Georgia’s Innovation & Technology Agency (GITA) w celu wspierania edukacji i szkoleń z zakresu Web3 przeznaczonych dla kobiet. Akademia Binance dostarczy również treści edukacyjne dla kursów GITA w tym obszarze.
Binance angażuje się w zwiększanie udziału kobiet w gronie pracowników
W 2017 roku Binance został założony m.in. przez Yi He, co oznacza, że firma jest jedną z niewielu podmiotów kryptowalutowych, w których tworzenie angażowały się kobiety. W najważniejszych przedsiębiorstwach branżowych stanowią mniej niż 5% założycielek[2]. W 2022 roku powstało ponad 10 000 nowych biznesów w branży, ale zaledwie ok. 292 kobiet było founderkami[3].
Widząc potrzebę odpowiedzi na lukę płciową w branży, Binance stworzyło swoje pierwsze sformalizowane programy stażowe i absolwenckie, które umożliwiają podniesienie poziomu różnorodności w branży – to oznacza także zwiększenie liczby kobiet. Ponadto, Binance dzieli się z kobietami wskazówkami i poradami związanymi z rozwijaniem kariery poprzez programy mentorskie, warsztaty dla talentów i kursy edukacyjne oraz wykłady. W ten sposób mogą one poznać doświadczenia innych osób w branży i dowiedzieć się, w jaki sposób można rozpocząć karierę w świecie Web3.
– Naszą misją realizowaną poprzez Binance Charity i Akademię Binance jest wsparcie kobiet w zrozumieniu potencjału Web3 oraz technologii blockchain. Przygotowane przez nas programy edukacyjne i stażowe mają na celu zwiększenie wiedzy i umiejętności młodych kobiet, dzięki którym będą mogły skutecznie zmieniać branżę – mówi Yi He, współzałożycielka Binance i Chief Marketing Officer. – Wierzymy, że każdy, kto ma pomysły, może mieć wpływ na świat – niezależnie od płci. Mamy nadzieję, że nasze zobowiązania poskutkują zwiększeniem liczby kobiet na pierwszych liniach innowacji kryptowalutowych, co przełoży się na wiatr zmian w sektorze.
[1] TripleA.io: Global Crypto Ownership
[2] CoinJournal.net: Women in crypto statistics 2022
[3] BCG.com: Gender Diversity in Web3

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.