Bezpieczna migracja end-to-end przy współpracy firm Tameshi oraz GFT
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Organizacje mogą dziś rosnąć znacznie szybciej niż w przeszłości. Wdrożenie chmury w polskich firmach i instytucjach publicznych może przynieść polskiej gospodarce dodatkowo 121 mld zł w 2030 roku. To nadprogramowe 4 proc. PKB*. Nie jest to jednak proces łatwy. Według badania EY: „Transformacja cyfrowa firm”, tylko 27% respondentów nie dostrzega żadnych barier dotyczących wykorzystywania chmury. Firmy potrzebują zaufanego partnera technologicznego, który pomoże im skonfigurować odpowiedni model chmury, zabezpieczyć punkty końcowe, zoptymalizować sieć i centrum danych oraz wykorzystać nowe technologie.
Z tego powodu Tameshi, firma specjalizująca się w migracjach do chmury AWS dla dużych przedsiębiorstw i sektora finansowego oraz GFT, pionier transformacji cyfrowej, rozpoczęły współpracę, której celem jest umożliwienie wykorzystania pełnego potencjału biznesowego chmury AWS (Amazon Web Services) w zakresie skalowania biznesu, szybszego dostarczania innowacji i optymalizacji kosztowej.
Firmy oferują kompleksową usługę migracji, która będzie oparta o zrozumienie kontekstu biznesowego klienta – od doradztwa w zakresie najlepszych rozwiązań migracyjnych, aż po ich skuteczne i sprawne wdrożenie.
– Jesteśmy idealnymi partnerami do współpracy, bo wspólnie możemy zaoferować organizacjom kompleksową obsługę migracji end-to-end. Zespół Tameshi to eksperci w zakresie migracji. Modernizacja zmigrowanych usług tak, aby obniżyć koszty i w pełni wykorzystać potencjał chmury, to z kolei domena GFT. Dzięki temu, klienci otrzymują nie tylko zmigrowane, ale również zoptymalizowane pod chmurę rozwiązania, zgodne z filozofią „cloud native”, podsumowuje Tomasz Smoleński, Head of Growth w GFT.
– Tameshi i GFT posiadają doświadczenie i ekspertyzę w pracy z organizacjami z sektorów wysoko regulowanych, zwłaszcza finansowego. Taka synergia pozwala połączyć wszystkie fazy współpracy i od początku przygotować się do spełnienia wymogów regulacyjnych w chmurze – dodaje Maciej Cetler, CEO w Tameshi.
Wśród klientów Tameshi z sektora finansowego znajduje się m.in. Bank Pocztowy. W ramach współpracy eksperci wdrożyli m.in. rozwiązanie continuous compliance, zapewniające zgodność z wymogami regulacyjnymi po migracji do chmury, a także przeprowadzili testy wydajności, aby potwierdzić najwyższy standard usług dla klientów bankowości elektronicznej. Bank Pocztowy jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który podjął decyzję o migracji do chmury AWS.
W ramach współpracy Tameshi będzie wspierać klientów w zakresie wszystkich etapów migracji do chmury AWS. Obejmują one fazę assesmentu, w czasie której budowany jest business case, przygotowania organizacji do migracji, jak również samej migracji infrastruktury. GFT wykorzysta z kolei swoje kompetencje w tworzeniu i modernizacji oprogramowania.
*McKinsey & Company „Chmura 2030. Jak wykorzystać potencjał technologii chmurowych i przyspieszyć wzrost w Polsce”.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.