Komunikaty PR

Bezpieczeństwo najważniejsze dla osób decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

2025-01-14  |  14:00
Biuro prasowe

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Pacjenci rozważający zabiegi korekcji wad wzroku mają obawy, które często wynikają z braku wystarczającej wiedzy. Samemu pacjentowi ciężko jest ocenić, czy jego stan zdrowia i wada wzroku pozwalają na przeprowadzenie zabiegu. Chorzy obawiają się powikłań, utraty wzroku, bólu oraz długiego czasu rekonwalescencji. Możliwość rozmowy z lekarzem chirurgiem przed wykonaniem zabiegu jest kluczowa dla poczucia bezpieczeństwa pacjenta.

– W Optegra stawiamy właśnie na bezpośrednią komunikację pacjenta z lekarzem chirurgiem, która ma miejsce w trakcie wizyty kwalifikacyjnej do zabiegu. Takie spotkanie i rozmowa pozwalają rozwiać wszelkie wątpliwości pacjenta, zbudować zaufanie i pewność co do efektów planowanego zabiegu – mówi Agnieszka Szpara, prezes zarządu sieci klinik Optegra.

Bezpieczeństwo to priorytet

Zabiegi z zakresu laserowej korekcji wzroku oferuje dziś wiele placówek. Eksperci radzą, aby przed jej wyborem zapoznać się z tym, co konkretnie ona oferuje, m.in. z technologiami i urządzeniami, jakie stosuje w zabiegach, oraz akredytacjami, jakie posiada. Chodzi m.in. o certyfikat spełnienia wymagań normy ISO 9001, który świadczy o wysokiej jakości oferowanych usług, oraz normy ISO/IEC 27001, który potwierdza, że w placówce funkcjonuje System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. W klinikach Optegra przyznane certyfikaty obejmują następujące obszary: świadczenie usług okulistycznych dla dorosłych pacjentów w zakresie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz lecznictwa szpitalnego i chirurgii jednego dnia, kwalifikację i wykonywanie zabiegów: laserowej korekcji wzroku, korekcji starczowzroczności, stożka rogówki, iniekcji doszklistowych oraz innych drobnych zabiegów okulistycznych.

 Przy okazji kwalifikacji do zabiegu korekcji wzroku warto poprosić o pokazanie urządzeń i gabinetu zabiegowego, zapytać o sprzęt, personel medyczny lub obsługę placówki. Pamiętajmy, że zgodnie z wytycznymi Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich lasery powinny być stacjonarne, zarejestrowane dla danego ośrodka. Cała aparatura technologiczna musi być prawidłowo konserwowana, a platformy laserowe regularnie serwisowane przez producenta i kalibrowane zgodnie z procedurami użytkowania. Wymagane jest także posiadanie zasilania rezerwowego dla lasera. Wszystko to jest potrzebne, by zapewnić pacjentowi bezpieczeństwo – podkreśla Agnieszka Szpara.

Kompetencje chirurga na wagę złota

O jakości wybranej placówki medycznej świadczy również to, czy spełnia ona standardy branżowe, takie jak nowe Wytyczne Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich. Kilka z nich dotyczy chirurgów refrakcyjnych, którzy powinni być zarejestrowani w profesjonalnych stowarzyszeniach krajowych (Sekcji Chirurgii Refrakcyjnej Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich lub Polskiego Towarzystwa Okulistycznego) lub międzynarodowych (np. ESCRS, Europejskim Towarzystwie Chirurgów Zaćmy i Refrakcji).

Zgodnie z wytycznymi chirurg powinien posiadać kompetencje teoretyczne i praktyczne, które zostały potwierdzone certyfikatami ukończonych szkoleń chirurgicznych z technik refrakcyjnych oraz zatwierdzone przez dyrektora medycznego danego ośrodka refrakcyjnego. Dodatkowo według standardów branżowych chirurg powinien podejmować ustawiczne kształcenie medyczne teoretyczne i praktyczne w zakresie chirurgii refrakcyjnej w ramach kursów doszkalających i konferencji naukowych.

Optegra

Nowoczesne technologie gwarancją bezpieczeństwa

Równie ważne jak przygotowanie kadrowe jest także wyposażenie kliniki. Wszystkie ośrodki Optegra wyposażone są w dwa lasery, co daje możliwość przeprowadzania zaawansowanych technologicznie procedur, w tym Smile® i Presbyond® w każdej z klinik. Te najnowsze metody zabiegów laserowych to efekt inwestycji poczynionych przez firmę zarówno w sprzęt i oprogramowanie, jak i szkolenie personelu medycznego.

Zabieg Smile® (Lenticule Extraction Small Incision) to metoda uznawana za złoty standard chirurgii refrakcji. Zaawansowane lasery femtosekundowe zapewniają pacjentom większe bezpieczeństwo oraz skracają czas rekonwalescencji. Charakteryzuje je minimalna inwazyjność: wystarczą 2–4-milimetrowe nacięcia i minimalne naruszenie powierzchni rogówki. To szczególnie korzystne dla pacjentów, którzy chcą szybko wrócić do aktywności po zabiegu. Ta technologia minimalizuje także ryzyko wystąpienia powikłań, w tym np. zespołu suchego oka. Według firmy Zeiss do tej pory na całym świecie wykonano już ponad 10 mln takich zabiegów. Z metody Presbyond mogą skorzystać pacjenci powyżej 40. roku życia, którzy zmagają się już ze starczowzrocznością i chcą zrezygnować z okularów do dali i bliży.

 Spełniamy rygorystyczne normy ISO, a nasze procedury i opieka nad pacjentem odpowiadają wytycznym Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich. Gwarantujemy precyzję, bezpieczeństwo i doskonałe rezultaty, co potwierdza stale utrzymująca się wysoka, 95-proc. satysfakcja pacjentów. Z dumą możemy powiedzieć, że oferujemy pacjentom złoty standard w chirurgii refrakcyjnej – mówi prezes zarządu klinik okulistycznych Optegra. – Tak rozumiemy naszą rolę jako lidera, a wyznaczanie kierunków i standardów w branży to nasza aspiracja – dodaje.

Cały sprzęt diagnostyczny i zabiegowy w sieci klinik Optegra jest pod stałym nadzorem inżynierów firmy Zeiss. Zespoły medyczne zaś na bieżąco korzystają z dostępu do najnowszej międzynarodowej wiedzy medycznej i badań naukowych Zeiss, które potwierdzają skuteczność metod zabiegowych.

 Firma Zeiss od ponad 170 lat zajmuje się optyką i urządzeniami do pomiaru ostrości wzroku. To czołowy producent w sektorze optycznym, aktywnie kształtujący rynek sprzętu medycznego oraz wytyczający kierunki jego rozwoju. Od grudnia 2022 roku wszystkie Kliniki Optegra otrzymały status Centrów Referencyjnych Zeiss w zakresie chirurgii refrakcyjnej – mówi Agnieszka Szpara.

Źródło: Biuro Prasowe Newseria

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe Biuro prasowe
2025-06-23 | 23:00

Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe

Emitel S.A., operator infrastruktury nadawczej w Polsce realizuje kolejne projekty wspierające cyfryzację polskich samorządów i przedsiębiorstw wodociągowych. W Bytomiu
Mlekpol oszczędza ponad 4 mln zł rocznie dzięki instalacji fermentacji beztlenowej od SEEN Technologie.
2025-06-17 | 12:00

Mlekpol oszczędza ponad 4 mln zł rocznie dzięki instalacji fermentacji beztlenowej od SEEN Technologie.

Energia, zysk i przewaga konkurencyjna. Trzy filary sukcesu Mlekpolu, możliwe dzięki innowacyjnej instalacji fermentacji beztlenowej w Grajewie, zrealizowanej przez SEEN
Torby na wino z nadrukiem – eleganckie opakowanie z potencjałem reklamowym
2025-05-29 | 11:00

Torby na wino z nadrukiem – eleganckie opakowanie z potencjałem reklamowym

Opakowanie to dziś nie tylko sposób na zabezpieczenie produktu. To również forma komunikacji, narzędzie budowania wizerunku marki i często pierwszy punkt kontaktu

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.