Komunikaty PR

Analiza Igrzysk 2021. SentiOne pokaże, kto ma największy wpływ w Internecie

2021-08-16  |  11:20
Biuro prasowe

Polacy kochają Igrzyska Olimpijskie - wypowiedzi na ich temat w ostatnim miesiącu odnotowały w Internecie ponad miliard wyświetleń, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Najwięcej pozytywnych emocji wzbudziło złoto mieszanej sztafety 4 × 400 m, a negatywnych - błąd proceduralny Polskiego Związku Pływackiego. W mediach społecznościowych największą popularnością i wpływem cieszyły się posty autorstwa Przeglądu Sportowego. Dzięki relacjom z Igrzysk bardzo wzrosły zasięgi TVP Sport i Eurosportu.

 

W ramach testowania funkcji Influence Score, SentiOne, polska firma zajmująca się monitoringiem Internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, sprawdziła, czyje wypowiedzi na temat Igrzysk Olimpijskich w Tokio, liczyły się w polskim Internecie najbardziej. Z analizy SentiOne wynika, że hasła związane z tegorocznymi Igrzyskami w ciągu ostatniego miesiąca odnotowały w polskim Internecie ponad miliard wyświetleń. Dla porównania - w tym samym czasie hasło „polski ład” miało 301 mln wyświetleń, a „lody Ekipy” w kwietniu, czyli w okresie swojej największej popularności, 145 mln wyświetleń.

 

Jak działa i do czego służy analiza Influence Score?

Do analizy Internetu SentiOne wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję, która każdego dnia gromadzi i analizuje ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Pozwala to stwierdzić m.in. jaki był zasięg danej kampanii marketingowej, jak często rozmawiano na dany temat, jak procentowo wypowiedzi rozkładały się pomiędzy kobiety i mężczyzn, a nawet jakie emocje dany temat czy marka wzbudza w sieci. Funkcja Influence Score pomaga odkryć wypowiedzi, autorów i portale, które są najpopularniejsze i najbardziej wpływowe.

 

Dzięki Igrzyskom rosną zasięgi TVP Sport i Eurosport

Pod względem zasięgu zazwyczaj w wiadomościach sportowych przoduje Przegląd Sportowy, jednak tym razem znacząco zyskały dwa główne portale mające prawa do emisji Igrzysk: TVP Sport, której udział w zasięgach wśród polskich mediów sportowych wzrósł z 12 proc. do 25 proc., oraz Eurosport, którego udział w zasięgach wzrósł z 10 do 23 proc. Jeśli chodzi o media społecznościowe, to na 20 najpopularniejszych postów pięć było autorstwa Przeglądu Sportowego, pięć TVP Sport, trzy WP Sportowe Fakty i dwa TVN24. Pojedynczy post z najwyższym Influence Score należał do Przeglądu Sportowego, a jego treść dotyczyła złotego medalu dla Anity Włodarczyk. Zdobył ponad 19 tys. polubień, dotarł do 852 tys. Internautów i został skomentowany 775 razy.

 

Najbardziej cieszy złoto mieszanej sztafety, złoszczą błędy PZP i przegrana siatkarzy

Polscy zawodnicy zdobyli w sumie 14 medali - 4 złote, 5 srebrnych i 5 brązowych. Który z nich ucieszył internautów najbardziej? Najwięcej pozytywnych wzmianek zebrało złoto mieszanej sztafety 4 × 400 m - 6 tys. serduszek, 12 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń. Na drugim miejscu znalazł się srebrny medal kobiecej sztafety 4 × 400 m - 5 tys. serduszek, 13 tys. polubień, 300 komentarzy i 800 tys. wyświetleń - a na trzecim złoty medal chodziarza Dawida Tomali - 7 tys. serduszek, 11 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń.

 

Negatywne emocje wzbudziły natomiast tylko dwa wydarzenia. Pierwszym był błąd proceduralny Polskiego Związku Pływackiego, w wyniku którego sześcioro reprezentantów nie zostało dopuszczonych do udziału w Igrzyskach i wróciło do kraju jeszcze przed ich rozpoczęciem. Drugie to przegrana polskich siatkarzy w ćwierćfinałowym meczu z Francją.

 

Kontrowersja z medalami dla zwycięzców w sztafecie mieszanej budzi największe emocje

Co ciekawe, największy wzrost liczby wzmianek na temat Igrzysk przypadł pod ich koniec, w okolicach 3 sierpnia. Największe zaangażowanie Internautów spowodowały cztery informacje. Pierwsza to ta, że w czasie ceremonii nagradzania zwycięzców w sztafecie mieszanej 4 × 400 m na podium stanął tylko skład finałowy. Późniejsza informacja, że zawodnicy startujący w eliminacjach również otrzymali złote krążki, wzbudziła wiele radości.

 

Nasz system analizuje każdą wzmiankę, portal i autora znalezione w Internecie i nadaje mu ocenę od 1 do 10 w oparciu o dwie kwestie - jakie jest prawdopodobieństwo, że wzmianka zostanie zauważona, oraz to, ile razy była czytana lub udostępniana - wyjaśnia Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Sprawdzanie Influence Score jest bardzo przydatne, gdy mamy do czynienia z potencjalną sytuacją kryzysu PR i chcemy dowiedzieć się, który komentarz lub post wywołał największy szum w internecie. Można także filtrować wyniki według wybranego poziomu wpływu, co ułatwia szukanie influencerów do kampanii reklamowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Internet Czy Internet 5G jest dostępny dla wszystkich? Biuro prasowe
2024-04-15 | 13:10

Czy Internet 5G jest dostępny dla wszystkich?

Zacznijmy od podstaw Internet 5G to piąta generacja technologii sieci komórkowych. Oferuje szereg korzyści i ulepszeń w porównaniu do swoich poprzedników, takich jak 3G
Internet Routery ZTE w czerni i bieli – dopasuj kolor do wnętrza
2024-03-20 | 15:00

Routery ZTE w czerni i bieli – dopasuj kolor do wnętrza

ZTE T5400 – designerski, elegancki i zaawansowany ZTE T5400 Wi-Fi 6 to router, który pracuje w bardzo szerokim bo 160MHz paśmie częstotliwości co przekłada się na maksymalną
Internet Pierwsza kampania fundraisingowa na GGwallet. Dla logopedów
2024-03-05 | 09:07

Pierwsza kampania fundraisingowa na GGwallet. Dla logopedów

Wielkie rzeczy buduje się z małych cegiełek. Tak działa również program Logopeda w każdej szkole i przedszkolu (https://operator.edu.pl/logopeda), prowadzony przez fundację

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.