Ambitniejsze cele Komisji Europejskiej w sprawie OZE: komentarz Otovo
- 30 marca 2023 roku Komisja Europejska osiągnęła porozumienie w sprawie podniesienia celu udziału energii odnawialnej w miksie energetycznym w Unii Europejskiej do minimum 42,5%.
- Nową regulację komentuje Paulina Ackermann, dyrektor generalna polskiego oddziału firmy Otovo – międzynarodowej firmy oferującej fotowoltaikę dla domów. Otovo pochodzi z Norwegii, działa na 13 rynkach w całej Europie.
Porozumienie w sprawie podwyższenia minimalnego celu UE dotyczącego energii odnawialnej do co najmniej 42,5% do roku 2030 oraz dążenie do osiągnięcia 45% źródeł odnawialnych do roku 2030 jest ambitnym krokiem i pokazuje determinację UE w osiągnięciu celów redukcji emisji gazów cieplarnianych.
Jeżeli uda się zrealizować cel ambitny (a więc dodatkowe 2,5%, do poziomu 45% udziału), na samym imporcie gazu Europa zaoszczędzi ponad 200 mld euro. Dlatego jest to niewątpliwie krok w kierunku osiągnięcia niezależności energetycznej UE i zmniejszenia zależności od importowanych paliw kopalnych. Przyspieszanie wdrażania energii odnawialnej w przemyśle, budownictwie i transporcie nie tylko zmniejszy koszty energii, ale również przyniesie korzyści dla środowiska.
Ta regulacja będzie miała również znaczenie dla Polski. Dzięki niej rozwój fotowoltaiki w naszym kraju powinien dodatkowo przyspieszyć. Będzie to wymagało jednak nie tylko technicznej zdolności branży do zaspokojenia popytu, ale także upowszechnienia się nowych modeli biznesowych, takich jak np. leasing konsumencki lub zakup fotowoltaiki w modelu „self service” - bez kontaktu ze sprzedawcą. To dwa rozwiązania, na które bardzo mocno stawia Otovo i widzimy, że rośnie liczba klientów zainteresowanych takimi produktami.
Paulina Ackermann jest dyrektor generalną w Otovo – norweskiej firmie, która oferuje wysokiej jakości instalacje fotowoltaiczne. Odpowiada za funkcjonowanie całej spółki w Polsce oraz za rynki w Szwecji i Norwegii.
Otovo to najprostszy sposób na zakup fotowoltaiki na dachu lub na gruncie i magazynu energii dla domu. Firma zrzesza sieć setek lokalnych, wysokiej jakości i dokładnie sprawdzonych instalatorów energetycznych. Wykorzystuje autorską technologię do analizy potencjału każdego domu i precyzyjnie doradza w zakresie montażu fotowoltaiki, aby w kilka sekund przedstawić klientom ofertę.
Otovo założone zostało w Oslo w 2016 roku. Jest wiodącą firmą na rynku energii słonecznej w Europie. Sprzedała i zrealizowała tysiące projektów fotowoltaicznych na całym kontynencie. Jej zespół tworzą inżynierowie, programiści i konsultanci techniczni z całej Europy.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.