Alu-frost podąża za rynkiem samochodowym
Od początku roku alu-frost, firma z Sowlan, produkująca akcesoria samochodowe, wprowadziła do oferty ponad 20 nowych nakładek progowych i na zderzak, w tym do premierowych modeli. Pokazuje to, że właściciele aut nastawiają się na ich długie użytkowanie i chcą zachować je w dobrej kondycji do momentu ponownej sprzedaży.
Stalowe nakładki są elementem tuningu optycznego, ale także chronią newralgiczne elementy samochodu, szczególnie narażone na zniszczenie, takie jak np. szybko ulegające zarysowaniom i wgnieceniom progi czy zderzak. Do tego typu akcesoriów zalicza się także podstopnice, służące oparciu stopy, po jej zdjęciu ze sprzęgła lub - w przypadku automatu - hamulca.
- Zauważalne jest, że ostatnio z większym szacunkiem podchodzimy do wysłużonych aut. Przyczyna jest banalna, o nowy samochód jest trudno, a ceny pojazdów bardzo podskoczyły, także na rynku wtórnym – mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost.
Poszukiwane są akcesoria samochodowe do sprawdzonych marek. W tym roku najwięcej nakładek progowych alu-frost sprzedało do takich aut jak: Nissan Qashqai, Toyota Yaris oraz Suzuki Vitary. Jeśli chodzi o zderzak to największym zainteresowaniem klientów cieszyły się nakładki do Mercedesa Klasy V, Peugeota Experta III oraz VW T5. Od początku roku firma rozprowadziła ponad 2000 nakładek do tych właśnie modeli, najwięcej za granicę: do Niemiec, Holandii, Rumunii i Słowacji, ale także polski rynek jest coraz bardziej chłonny.
- Koszt kompletu nakładek wynosi ok. 300 zł. Jednak progi czy zderzak bez skazy, jak fabryczne, zazwyczaj robią dobre wrażenie na kupujących. Dlatego jest to wydatek, który się opłaca. Coraz więcej kierowców to rozumie i decyduje się na taką inwestycję – dodaje prezes alu-frost.
Firma z podbiałostockich Sowlan śledzi rynek motoryzacyjny i na bieżąco wprowadza do oferty akcesoria do premierowych modeli. W tym roku w polskich salonach samochodowych Toyoty pojawił się nowy model – Aygo X, zaś w Volkswagenie Taigo i elektryk ID.5. Alu-frost rozpoczęło produkcję akcesoriów tych nowości i można je już znaleźć w firmowym sklepie internetowym.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje
Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Transport
Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie

870 inżynierów w Częstochowie opracowuje, buduje i testuje zaawansowane komponenty dla motoryzacji, szczególnie w obszarze elektroniki i systemów wspomagania kierowcy ADAS. Jednym z nich jest superszybki komputer dla funkcji zautomatyzowanej jazdy. Centrum Inżynieryjne Elektroniki to część Grupy ZF, która jest jednym z największych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. To oznacza, że z rozwiązań opracowywanych przez polskich inżynierów korzystają producenci aut na całym świecie. Przed branżą stoi szereg wyzwań związanych m.in. z sytuacją geopolityczną i trendami, które definiują kierunek jej rozwoju.
Transport
Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.