All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii

Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Kampania pod hasłem “All you need is… OZE” została zapoczątkowana zielonymi akcentami, które 14 lutego pojawiły się w wybranych miejscach Krakowa. Twórcy kampanii przekonują, że odnawialne źródła energii (OZE) są nam dzisiaj potrzebne do życia tak samo jak miłość.
14 lutego w kilku miejscach Krakowa (na terenie Miasteczka Studenckiego AGH, na Plantach, pod Collegium Maius, w okolicy Paderevianum, na ul. Św. Anny) pojawiły się zielone napisy “All you need is… OZE”, a od zmierzchu kładka Ojca Bernatka i wieża telewizyjna na krakowskich Krzemionkach (od Emitel) świeciły się na zielono.
W taki sposób zainicjowano kampanię edukacyjną, której autorami są portal Świat OZE, krakowska fundacja Carbon Footprint Foundation i firma Columbus Energy. Organizacje połączyły siły, żeby jeszcze mocniej przebić się do świadomości społecznej z informacjami o odnawialnych źródłach energii i płynących z nich korzyściach.
Jak zapewniają twórcy kampanii, do podświetlenia miejsc na zielono nie zużyto więcej energii niż zwykle, natomiast napisy zostały wykonane za pomocą zmywalnych sprayów kredowych, które zostaną usunięte do końca tygodnia.
Oprócz zielonej akcji w Krakowie, stworzono specjalny serwis z materiałami multimedialnymi, który zawiera m.in. spot kampanijny.
- Odnawialne źródła energii to nie tylko ekologiczna technologia, wspierająca zieloną transformację Polski i ograniczająca ślad węglowy. Inwestycja w technologie dla klimatu to także wyraz troski o naturę i naszą przyszłość na Ziemi. To one pomagają nam w łagodzeniu zmian klimatu. To dzięki nim będziemy mogli zdrowo żyć, rozwijać się, tworzyć - wyjaśnia Joanna Korgul, redaktorka naczelna Świata OZE. -To dlatego w naszej kampanii zestawiliśmy odnawialne źródła energii (OZE) z miłością (LOVE), bo uważamy, że w równorzędnym stopniu zapewniają nam bezpieczną przyszłość, dobrą energię, pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, dodają sił i witalności, zmieniają świat na lepsze.
Ambasadorami kampanii są pracownicy redakcji Świata OZE, fundacji Carbon Footprint Foundation i Columbusa, którzy w krótkich filmach wyjaśniają, czego potrzebują do szczęścia.
W ramach kampanii organizatorzy przeprowadzili wśród mieszkańców Krakowa sondę na temat OZE. Wynika z niej, że świadomość na temat odnawialnych źródeł energii jest dość niska.
- Najchętniej życzymy sobie i innym tego, czego najbardziej potrzebujemy: zdrowia, szczęścia, pomyślności. Rzadko jednak wymieniamy te wartości, które łączymy z dobrem wspólnym - naszą planetą, dzięki której korzystamy ze wszystkich dobrodziejstw i zasobów praktycznie bez ograniczeń. Już dziś natura, w różnych częściach świata, bez względu na szerokość geograficzną, poglądy, styl życia, sytuację gospodarczą i społeczną - wystawia nam rachunki. Zmiany klimatu i ich skutki, zanieczyszczenia wód, powietrza, mikroplastik w naszym krwioobiegu - to dziś nasze troski i realne problemy, z którymi albo już się mierzymy, albo za chwilę będziemy mierzyć. Żyjemy na kredyt, nadmiernie eksploatujemy zasoby naszej planety, pozostawiając przyszłe pokolenia bez rezerw. Dzień długu ekologicznego (dzień w roku kalendarzowym, po którym ludzkość wykorzystuje więcej surowców niż Ziemia jest w stanie odnowić) z roku na rok przypada coraz wcześniej. Dlatego rozwijajmy i wykorzystujmy te technologie, które potrafią dostarczać czystą i zieloną energię z nielimitowanych zasobów, jakimi są odnawialne źródła energii: wiatr, słońce, woda - mówi Agnieszka Rozwadowska, prezeska Carbon Footprint Foundation.
Jak podkreślają twórcy, działania realizowane w ramach kampanii mają zachęcić Polki i Polaków do zmiany nawyków w codziennym życiu, m.in. do świadomych wyborów konsumenckich, oszczędzania wody i energii, zmiany środków transportu, segregowania odpadów itp. Kampania będzie też popularyzować inwestycje w rozwiązania z zakresu OZE, tj. fotowoltaikę, pompy ciepła, magazyny energii, dzięki czemu zwiększy się nasz realny wpływ na łagodzenie zmian klimatu.
- Jak pokazują nasze ostatnie badania postaw konsumenckich, aż 87 proc. Polaków uważa, że powinniśmy inwestować w odnawialne źródła energii, aby zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne kraju. Jest to o tyle istotne, że równocześnie blisko połowa Polaków (44 proc.) ocenia, że Polska jest dzisiaj źle zabezpieczona pod kątem dostaw energii. Niech nas nie zwiedzie termin realizowanej kampanii, nie ma tutaj miejsca na energetyczny romantyzm. Aby w pełni zbudować niezależność energetyczną, potrzebujemy nie tylko inwestycji w mikroinstalacje prosumenckie czy duże źródła wytwórcze oparte o OZE, ale również poprawy infrastruktury i uzupełnienia całego systemu energią z atomu - twierdzi Beata Kunc, dyrektorka marketingu Columbus Energy S.A.
Ciekawym elementem kampanii jest konkurs, który twórcy ogłosili 15 lutego w kanałach społecznościowych. Aby wziąć w nim udział, wystarczy przesłać swoją kreację (zdjęcie lub film) na temat OZE (szczegóły konkursu na stronie Świata OZE). Na trzech zwycięzców konkursu czekają atrakcyjne nagrody: gościnny udział w podcaście rOZEznanie, wsparcie w realizacji własnego projektu społecznego z zakresu ochrony klimatu oraz lunch z Prezesem Columbus.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.