AIP Seed i Simpact Ventures inwestują w start-up Stimy AI
AIP Seed, polski fundusz venture capital, oraz Simpact Ventures, czołowy inwestor z obszaru impact investing w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłaszają inwestycję w Stimy AI. To innowacyjna platforma edukacyjna wykorzystująca sztuczną inteligencję, która ma zrewolucjonizować naukę matematyki. Łączna inwestycja w rundzie pre-seed o wartości niemal półtora mln zł. ma na celu wsparcie globalnej ekspansji Stimy AI oraz rozwój zaawansowanych funkcji edukacyjnych.
Stimy AI stawia sobie ambitny cel wsparcia ponad 400 milionów dzieci na całym świecie w wieku od 10 do 18 lat, które zmagają się z trudnościami w nauce matematyki. Aplikacja, dostępna w siedmiu językach, wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję, aby zapewnić spersonalizowane wsparcie w nauce, pomagając uczniom w odrabianiu prac domowych i przygotowaniu do testów.
Stimy AI. Aplikacja, która dostosowuje poziom do ucznia
Stimy AI wyróżnia się na tle konkurencji dzięki własnej, autorskiej technologii AI, stworzonej specjalnie z myślą o edukacji matematycznej. - Nasza aplikacja nie tylko rozwiązuje skomplikowane problemy matematyczne, ale także uczy poprzez angażujące i spersonalizowane podejście – mówi Mark Zollner, CEO Stimy AI. Jak przekonuje, dzięki unikalnym algorytmom AI, aplikacja dostosowuje materiały edukacyjne do potrzeb i umiejętności każdego ucznia, czyniąc naukę matematyki efektywną i przyjemną.
- Cieszymy się, że możemy współpracować nie tylko z jednym z najlepszych inwestorów pre-seed w Polsce, AIP Seed, ale także z wiodącym inwestorem impact w regionie CEE, Simpact. Jesteśmy dumni, że mamy odpowiednich partnerów, którzy pomogą nam osiągnąć sukces i realnie wpłynąć na przyszłość edukacji matematycznej na świecie – dodaje Zollner.
Dariusz Żuk, Partner Zarządzający w AIP Seed, przekonuje, że powodów do zainwestowanie w Stimy AI nie brakuje. - Po pierwsze, Mark Zollner to wyjątkowy przedsiębiorca z bogatym doświadczeniem, zarówno z udanych projektów startupowych, jak i tych, które nie odniosły sukcesu – co także jest cenną lekcją. Jego globalne doświadczenie w mentoringu startupów daje mu unikalne spojrzenie na biznes – ocenia Żuk, podkreślając też wiedzę i umiejętności w dziedzinie rozwiązań AI Wojciecha Drężka, co-foundera i CTO Stimy AI.
Stimy AI chce zainwestować 1,5 mln w rozwój. Nowe wersje językowe i funkcje
Żuk zapewnia, że potencjał rynkowy w segmencie edukacji matematycznej jest ogromny, globalny i dynamicznie rośnie. Jak jednak zauważa, dotychczasowe rozwiązania często są zbyt proste lub nieefektywne. - Stimy AI ma potencjał, by nie tylko rozwiązywać skomplikowane zadania matematyczne, ale także pokazywać uczniom poszczególne etapy rozumowania. To pierwszy krok do stworzenia kompleksowej aplikacji edukacyjnej, która w przyszłości może wykroczyć poza samą matematykę – przewiduje.
- Miliony dzieci mają trudności z nauką matematyki. Problem ten jest szczególnie widoczny w społecznościach o ograniczonym dostępie do edukacji, ale dotyka uczniów na całym globie – mówi Krzysztof Grochowski, partner w Simpact Ventures. Jak przekonuje, AI to to jedno z najbardziej skalowalnych rozwiązań, które może wspierać nie tylko rozwój biznesu, ale także tworzenie pozytywnych zmian społecznych. - Dzięki personalizacji nauki AI pomoże każdemu, niezależnie od miejsca zamieszkania i zasobów – dodaje.
Stimy AI planuje przeznaczyć pozyskane 337 000 USD (prawie półtora miliona złotych) na:
- wejście na nowe rynki udostępniając aplikację kolejnym 100 milionom użytkowników dzięki kilkunastu nowym wersjom językowym,
- przyspieszenie rozwoju swojego unikalnego systemu AI do nauki matematyki,
- wprowadzenie dodatkowych funkcji, zwiększających zaangażowanie i efektywność nauki.
Stimy AI działa na szybko rozwijającym się rynku aplikacji edukacyjnych, którego wartość szacowana jest na 11,7 miliarda dolarów. Firma ma ambicje stać się jedną z wiodących platform edukacyjnych, oferując narzędzia do edukacji matematycznej, które nie tylko pomagają w bieżącej nauce, ale również przygotowują dzieci do przyszłości w zawodach STEM.
O AIP Seed
AIP Seed był jednym z pierwszych funduszy inwestycyjnych w Europie, skupiających się na wspieraniu start-upów we wczesnych fazach rozwoju. Do tej pory wsparł 111 projektów, osiągając ponadtrzykrotny zwrot CoC (Cash-on-Cash), z portfolio obejmującym takie firmy jak CallPage, Plenti, Foodsi, Glov, Sidly i Qpony-Blix. W ramach funduszu AIP Seed 2.0 do 100 kolejnych startupów z Polski i polskiej diaspory trafi w najbliższych latach 25 milionów euro.
O Simpact Ventures
Simpact Ventures to wiodący polski fundusz venture capital oparty na idei impact investing. Skupia się na regionie Europy Środkowo-Wschodnie (CEE) i wspiera od wczesnej fazy rozwoju startu-py, które mają na celu zmianę świata na lepsze. Simpact oferuje szerokie możliwości inwestycyjne (ticket size do 2 milionów euro). Fundusz poszukuje zaangażowanych założycieli z pomysłami zweryfikowanymi rynkowo oraz ambicjami międzynarodowego rozwoju.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.
Konsument
Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.