Komunikaty PR

Wyjątkowy iRobot Roomba - sztuka w szlachetnym celu

2020-01-12  |  12:00

Pionier w dziedzinie domowej robotyki – amerykańska firma iRobot – połączyła siły z Mateuszem Sudą – polskim ilustratorem modowym. W ramach projektu powstał jedyny w swoim rodzaju egzemplarz iRobota Roomba i7+ z ręcznie wykonanymi przez grafika zdobieniami. Dedykowana projektowi sesja zdjęciowa miała miejsce w jednej z warszawskich kamienic. Kolekcjonerska wersja robota została przekazana na aukcję, z której środki trafią na cele charytatywne.

Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży w 2002 roku pierwszego robota odkurzającego Roomba, iRobot rozpoczął rewolucję w podejściu do domowych obowiązków. Oto bowiem odkurzanie stało się czynnością, którą z minimalnym zaangażowaniem użytkownika, robot wykonywał sam. Na przestrzeni lat produkt zmieniał się w zakresie technologicznym, jak również designu. Do tego drugiego elementu oraz jakości materiałów iRobot przykłada ogromną wagę. Efektem tego są nagrody w dziedzinie wzornictwa, które produkty tej marki otrzymały (np. Red Dot Design Award).

W swoich działania iRobot wspiera i edukuje młodych ludzi, jak również nie pozostaje obojętny wobec akcji dobroczynnych. Tak powstała idea stworzenia unikatowego w skali światowej projektu artystycznego. W jego ramach iRobot za sprawą autoryzowanego importera i dystrybutora w Polsce – firmy DLF – podjął pracę z Mateuszem Sudą – cenionym polskim grafikiem, ilustratorem modowym i malarzem. Tak powstała artystyczna wersja modelu iRobota Roomba i7+, która przekazany zostanie na cele charytatywne.

Mitologiczne warszawskie wieczory

Projekt iRobota Roomba i7+ w wykonaniu Mateusza Sudy, nawiązuje do mitologii greckiej i modnych kolorów neonowych. Jak określa sam autor:

„W projekcie tym miłość otulona jest ostrym kolorem i ma charakter abstrakcyjny, a dodatkowo idealnie nawiązuje do indywidualnego stylu odbiorcy. Wizerunek robota Roomba i jego stacji został osadzony w abstrakcji, charakteryzującej emocjonalne zaangażowanie bohaterów.”

Użyte kolory, motywy przewodnie oraz kompozycja podyktowane są bieżącymi trendami w modzie i sztuce, a sama wizja artysty przeniesiona została na urządzenia techniką malowania. Dopełnieniem projektu jest wyjątkowa modowa sesja inspirowana nocnym życiem i światłem neonów, z kolei pozy biorących w nich udział wzorowane są greckimi rzeźbami. Fotografowane postaci otoczone są scenografią nowoczesnego apartamentu. Wyjątkowość planu zdjęciowego podkreślała wielkomiejska wieczorowa atmosfera.

Ozdobiony przez Mateusza Sudę iRobot Roomba i7+ został przekazany na rzecz jednej z największych akcji dobroczynnych w Polsce - https://allegro.pl/oferta/unikatowy-irobot-roomba-z-grafika-mateusza-sudy-8824201858.

Roomba i7+ to nowa jakość sprzątania

iRobot Roomba i7+ jest jednym z najbardziej zaawansowanych modeli w gamie producenta. Jak każdy model Roomba posiada 3-stopniowy system sprzątania, którego efektywność zwiększa wyposażenie tego modelu w system AeroForce ze dwiema specjalnie zaprojektowanymi  gumowymi szczotkami. Robot uczy się rozkładu pomieszczeń i można wysłać go do pracy we wskazanych pomieszczeniach poprzez aplikację iRobot HOME lub z użyciem asystenta głosowego. Roomba i7+ optymalizuje cykl sprzątania, aby wykonać zadanie jak najbardziej dokładnie oraz jak najszybciej. Z kolei dzięki technologii Imprint Link może stworzyć doskonały duet z mopującym robotem z najnowszej linii Braava m6, aby automatycznie rozpocząć cykl mopowania po odkurzaniu. iRobot Roomba i7+ posiada stację Clean Base, która oprócz funkcji ładowania robota po każdym cyklu automatycznie opróżnia jego zbiornik („+” w nazwie urządzenia oznacza właśnie stację ładowania i czyszczenia w zestawie). Charakterystyczny układ tego zestawu wykorzystał Mateusza Suda w swoim projekcie.

 

Projekt artystyczny: Mateusz Suda

Organizator projektu: DLF Sp. z o.o. – autoryzowany importer i dystrybutor iRobot w Polsce

Produkcja: Krzysztof Malcher i Dariusz Zieliński/Rumour Public Relations

Fotograf: Anna Pabijańczyk

Modelka: Kamila Kobus/WAVE Models Managment

MUA: Inga Wójcicka

Fryzjer: Maciej Kubuj/Excellent Q

Stylizacja: Justyna Siekierko/ANOIRE

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Tragiczna jakość powietrza w Polsce. Jak sobie z tym radzić? Biuro prasowe
2021-01-22 | 01:00

Tragiczna jakość powietrza w Polsce. Jak sobie z tym radzić?

Z niepokojem śledzisz informacje o fatalnym stanie powietrza w Polsce? Martwisz się o samopoczucie Twoje i Twoich bliskich? Nie wiesz, jakie działania podjąć, żeby chronić się przed
AGD i RTV Maksimum korzyści. Kup pralkę oraz suszarkę Samsung i odbierz prezenty
2021-01-21 | 08:00

Maksimum korzyści. Kup pralkę oraz suszarkę Samsung i odbierz prezenty

Coraz częściej wybieramy urządzenia smart AGD, które zapewniają intuicyjną obsługę i sprawiają, że obowiązki domowe stają się łatwiejsze i wygodniejsze. Z myślą o wygodzie
AGD i RTV NEC MultiSync® EA242F i NEC MultiSync® EA272F - nowe, jednoprzewodowe monitory
2021-01-21 | 01:00

NEC MultiSync® EA242F i NEC MultiSync® EA272F - nowe, jednoprzewodowe monitory

Dzięki wbudowanemu portowi USB-C użytkownicy monitorów NEC MultiSync® EA242F i NEC MultiSync® EA272F  mogą zaspokoić wszystkie potrzeby związane z danymi, obrazem,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Technologie

Powstaje biała księga polityki przemysłowej. Stawia na cyfryzację i automatyzację w przedsiębiorstwach

Ruszyły prace nad Polityką Przemysłową Polski. Jedną z jej osi ma być cyfryzacja, która usprawni działalność przemysłową, ma być rozumiana jako zaawansowany technicznie proces wykorzystania dużych zbiorów danych. Zgodnie z założeniami zmiany mają pozwolić na rozwój polskiego przemysłu, zwiększyć jego innowacyjność, a przy tym poprawić konkurencyjność naszej gospodarki i uodpornić ją na wstrząsy. – Stawiamy przede wszystkim na cyfryzację wśród przedsiębiorców. Chcemy przygotować pakiet szkoleń, jak również środków finansowych do wykorzystania m.in. na systemy informatyczne – zapowiada Olga Semeniuk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.

Robotyka i SI

Nowe mapy wspierane przez sztuczną inteligencję pozwalają śledzić sytuację epidemiologiczną w Polsce. W przyszłości mogą być pomocne podczas powodzi lub suszy

Interaktywne mapy pozwalają lepiej zrozumieć rozprzestrzenianie się choroby i przewidzieć jej dalszy rozwój. Mapy internetowe pozwalały śledzić już rozprzestrzenianie się wirusów Eboli i Ziki, a ostatnio systemy informacji geograficznej stanowią kluczowe narzędzie do walki z koronawirusem. W Polsce, na podstawie systemu informacji geograficznej ArcGIS, Esri Polska opracowała dwie interaktywne mapy, które pokazują sytuację epidemiologiczną w kraju. W przyszłości mogą okazać się pomocne także przy powodziach czy suszach.