Komunikaty PR

Twój dom może być bardziej smart niż myślisz – sprawdź nieznane rozwiązania

2023-08-29  |  10:00
Biuro prasowe

Aż 79%[1] Polaków deklaruje, że zna pojęcie smart home, czyli inteligentnego domu. To pokazuje, że nie jest to dla nas odległa przyszłość, a obowiązująca rzeczywistość. Urządzenia, w tym także te z kategorii AGD, pracujące w sposób automatyczny, które mogą się ze sobą komunikować lub być zdalnie sterowane, są łatwo dostępne w różnych przedziałach cenowych. Sprawdź, jakie sprzęty i ich funkcje sprawią, że dom w prosty sposób stanie się inteligentny.

Czy Polacy wiedzą, na czym polega inteligentny dom?

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Whirlpool Corporation, pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje[2]” z pojęciem smart home spotkała się zdecydowana większość Polaków. Tylko 11% badanych nie zna tego stwierdzenia i nie ma z nim skojarzeń.

Dla odpowiadających, to przede wszystkim możliwość sterowania urządzeniami podczas nieobecności w domu, a także znaczna oszczędność czasu oraz synonim wygody. Ankietowani utożsamiają również pojęcie inteligentnego domu z kwestiami ekologicznymi, dlatego idea ta jest bardziej znana i rozpoznawalna wśród osób aktywnych i zaangażowanych ekologicznie, dla których troska o planetę jest sprawą istotną. – Szybkie tempo dzisiejszego życia sprawia, że ciągle szukamy rozwiązań, które ułatwią nam naszą codzienność. W Whirlpool wierzymy, że sprzęt AGD, który wypełnia nasze domy i mieszkania, powinien jak najlepiej spełniać te potrzeby – być energooszczędny, cichy, intuicyjny, a przy tym także zdalnie sterowalny. To daje konsumentom nie tylko dużą swobodę, ale także poczucie bezpieczeństwa – mogą sterować swoimi urządzeniami nawet na odległość – wyjaśnia Andrea Riggio, Whirlpool Corporation.

Nie tylko brama, alarm i żaluzje

Jak wynika z badania, rozwiązania z zakresu smart home można podzielić na trzy główne grupy. Pierwsza z nich jest związana z szeroko pojętym bezpieczeństwem – monitoringiem, systemami alarmowymi. Druga z nich obejmuje użytkowanie systemów obejmujących cały dom lub mieszkanie, takich jak ogrzewanie, czy oświetlenie. Ostatnia z nich to zbiór wszelkich urządzeń stosowanych na co dzień.

Polacy kojarzą szereg rozwiązań związanych z ideą bycia smart. Te najpopularniejsze to sterowanie bramą za pomocą smartofna, które wskazało aż 69% badanych. Na drugim miejscu znalazły się samodzielnie zasuwające i rozsuwające się osłonny okienne (63%).

- Jak wynika z przeprowadzonego badania, dla Polaków inteligentny dom, to taki, w którym znajdują się urządzenia sterowane za pomocą smartfona, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz mieszkania. Dla 61% respondentów znanym aspektem są również urządzenia AGD, takie jak pralka, suszarka, zmywarka, lodówka czy piekarnik, którymi można sterować zdalnie – mówi Andrea Riggio, Whirlpool Corporation.

Znamy, ale niekoniecznie stosujemy

Stosunkowo niewielka liczba Polaków korzysta z rozwiązań typu smart home związanych z urządzeniami dużego AGD. Funkcje, takie jak zdalne sterowanie, są użytkownikom znane, ale rzadko wykorzystują te możliwości. Niewiele osób wie, że bycie smart w przypadku sprzętów AGD to nie tylko obsługa za pomocą smartfona, to także szereg innych funkcji, które sprawiają, że urządzenia dopasowują się do naszych potrzeb.

- Znając potrzeby Polaków i chcąc spełniać ich oczekiwania, stworzyliśmy linię urządzeń Whirlpool 6th sense. Tytułowy szósty zmysł to szereg innowacji, które zastosowaliśmy w sprzętach codziennego użytku. Nowoczesna technologia zdecydowanie ułatwia codzienne funkcjonowanie, a wykorzystane rozwiązania to dużo więcej niż zwykła automatyka. Urządzenia dopasowują się do preferencji i stylu życia. Technologia ta obejmuje całą gamę sprzętów domowych, a jej cele to maksymalne ułatwienie codziennych obowiązków, zaoszczędzenie czasu, pieniędzy oraz zadbanie o środowisko naturalne – tłumaczy Andrea Riggio, Whirlpool Corporation.

Chęć korzystania z rozwiązań z zakresu smart home w obszarze sprzętu AGD jest niższa niż w przypadku obszaru systemów bezpieczeństwa czy techniki grzewczej, ale jak pokazuje badanie, istnieje duży potencjał dla inteligentnych rozwiązań dla domów, bo Polacy, choć jeszcze rzadko z nich korzystają, to chcieliby to zmienić. ​

Jak sprawić, by dom był bardziej smart?

Czy piekarniki może być smart? Tak! Na rynku dostępne są urządzenia, które nie tylko zapamiętują najczęściej stosowane ustawienia, ale np. sugerują odpowiednią temperaturę pieczenia, pozwalają zanotować przepisy z indywidualnymi notatkami, zawierają instrukcje video czy nie mieszają aromatów przy przygotowywaniu nawet 3 potraw jednocześnie. W przypadku pralek te najbardziej smart dynamicznie dostosowują parametry prania do załadunku pralki, decydując o czasie i temperaturze prania. A to przekłada się na oszczędność wody, energii czy detergentu nawet o 50%. Natomiast inteligentne lodówki stale czuwają nad poziomem temperatury i wilgotności wewnątrz i regulują je tak, by warunki do przechowywania żywności były zawsze idealne, a produkty dłużej zachowywały świeżość. Posiadają także funkcje pozwalające na zmniejszenie zużycie energii urządzenia podczas dłuższej nieobecności w domu, np. wyjazdu wakacyjnego, a także alarmują sygnałem dźwiękowym, gdy wykryją, że drzwi urządzenia nie są domknięte.

Smart home – dlaczego warto?

Badanie przeprowadzone na zlecenie Whirlpool Corporation pokazało, że Polacy w rozwiązaniach typu smart home przede wszystkim cenią wygodę (54% respondentów) oraz oszczędność czasu (44% badanych). Co czwarta osoba docenia je również ze względu na łatwość korzystania, a co trzecia zauważa oszczędność pieniędzy, jaką niesie ze sobą dane rozwiązanie.

- Choć kwestie środowiskowe są na ten moment mniej uświadomione i mają dla badanych drugorzędne znaczenie – to Polacy zaczynają dostrzegać, że oprócz wygody, oszczędności czasu czy pieniędzy, to wybór rozwiązań smart, ma też pozytywny wpływ na naszą planetę. W przypadku nowoczesnych urządzeń AGD aspekt ekonomiczny nierozerwalnie łączy się z tym ekologicznym. Sprzęty o najwyższych klasach energetycznych pozwalają na znaczne obniżenie zużycia energii, a co za tym idzie ograniczenie kosztów. To z jednej strony ważne dla naszego portfela w dobie inflacji i rosnących cen energii, ale też niezwykle ważne dla środowiska w czasach, w których znacząco rośnie zapotrzebowanie np. dużych miast na energię elektryczną – wyjaśnia Andrea Riggio, Whirlpool Corporation.


[1] Na podstawie badania zrealizowanego na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023 r.

[2] Tamże.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach. Biuro prasowe
2024-12-09 | 14:30

Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.

ROZSIĄDŹ SIĘ WYGODNIE PRZY ULUBIONYM FILMIE Niech Twój salon stanie się sercem domu dzięki 115-calowemu telewizorowi QD-Mini LED, który szczyci się tytułem
AGD i RTV EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
2024-11-28 | 11:00

EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!

Marka EZVIZ, lider w dziedzinie inteligentnych rozwiązań dla domu, z przyjemnością ogłasza szeroką gamę promocji z okazji Black Week. Wyjątkowe okazje będą dostępne do 8 grudnia 2024
AGD i RTV Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
2024-11-27 | 16:00

Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024

W tym roku Black Friday 2024 wypada 29 listopada. Dla łowców okazji Jabra przygotowała atrakcyjne promocje na słuchawki true wireless z serii Elite. Zakupowe święto potrwa aż do 3

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Branża cementowa pracuje nad technologią wychwytywania CO2. Bez zielonej energii i wsparcia publicznego projekt może się nie udać

Branża cementowa nie jest w stanie produkować bez emisji dwutlenku węgla, dlatego szuka sposobów, by ograniczyć jej wpływ na środowisko. Jedynymi znanymi technologiami walki z tzw. emisją procesową są technologie CCS, czyli wychwytywania i składowania CO2. Producenci pracują nad ich rozwojem, ale problemem są koszty instalacji, ich energochłonność, a także infrastruktura do transportu i składowania dwutlenku węgla. Bez pomocy państwa i UE może się to nie udać.

Farmacja

Ten rok ma być przełomowy dla sektora biomedycznego. Badania kliniczne znacząco przyspieszą

Ponad 1,14 mld zł trafi na badania w obszarze biomedycznym z Krajowego Planu Odbudowy. Agencja Badań Medycznych w styczniu i lutym rozstrzygnęła wszystkie konkursy, które powierzyło jej Ministerstwo Zdrowia, w tym ostatnio na badania w obszarze innowacyjnych terapii, leków przyszłości i bezpieczeństwa lekowego. Dla całego sektora biomedycznego najbliższe miesiące mogą być czasem przełomowym, bo środki z KPO trzeba wykorzystać do połowy 2026 roku. To przyspieszenie to korzyść nie tylko dla firm i instytucji naukowych, lecz również dla pacjentów i gospodarki.

Transport

Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku

Z początkiem lutego ruszył program NaszEauto, w ramach którego na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych trafi łącznie 1,6 mld zł. Maksymalna kwota wsparcia wynosi 40 tys. zł, a mogą z niego skorzystać wyłącznie osoby fizyczne i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Eksperci przestrzegają, że wyłączenie z niego firm może spowodować, że nie przyniesie on spodziewanych efektów. – Dopłaty powinny być mechanizmem towarzyszącym szerszym zmianom systemowym opartym przede wszystkim na zmianie przepisów podatkowych – ocenia Aleksander Szałański z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.