Komunikaty PR

Samsung rozszerza współpracę z Google w obszarze inteligentnego domu

2022-10-19  |  10:00
Biuro prasowe

W ramach współpracy firmy rozwijać będą możliwości standardu Matter, dzięki któremu zarządzenie inteligentnym domem stanie się łatwiejsze. Elastyczność i lepsza współpraca pomiędzy poszczególnymi ekosystemami w ramach smart home to większa wygoda dla użytkowników rozwiązań oferowanych przez Samsung i Google.   

 

Firmy Samsung i Google dążyć będą do przeniesienia interoperacyjności inteligentnego domu na całkowicie nowy poziom. W najbliższych miesiącach użytkownicy telefonów i tabletów Samsung Galaxy będą mogli w prosty sposób dodawać urządzenia kompatybilne z protokołem Matter do swoich ekosystemów opartych na platformach SmartThings oraz Google Home.

 

Do tej pory korzystanie z poszczególnych urządzeń działających w wielu różnych ekosystemach nastręczało sporo trudności. W celu ich skonfigurowania niezbędne było wykonanie licznych działań w wielu aplikacjach, by połączyć różne konta, a komunikacja i tak często nie przebiegała pomyślnie w obydwu kierunkach. W związku z tym użytkownicy musieli pamiętać, za pomocą jakich aplikacji lub interfejsów mogą obsługiwać poszczególne urządzenia. Możliwość skonfigurowania wielu administratorów, jaką daje standard Matter stanowi podstawę rozwiązania pozwalającego na bezpośrednie podłączenie poszczególnych urządzeń do różnych aplikacji i ekosystemów. Dzięki temu użytkownicy mają szerszy wybór, jeśli chodzi o stosowane przez nich rozwiązania i cieszą się wyższym poziomem elastyczności.  Samsung i Google wykorzystują technologię pozwalającą na zarządzanie urządzeniami przez wielu administratorów, umożliwiając użytkownikom wyszukiwanie, podłączanie oraz sterowanie urządzeniami obsługującymi protokół Matter za pomocą działających w systemie Android aplikacji SmartThings lub Google Home.

 

Po uruchomieniu aplikacji SmartThings, użytkownicy zostaną poinformowani, że w sieci pracują urządzenia skonfigurowane za pomocą Google Home i będą mogli w prosty sposób dodać je do systemu SmartThings (i odwrotnie). Dzięki takiemu rozwiązaniu, domownicy będą mogli sterować wszystkimi urządzeniami działającymi w ramach inteligentnego domu z jednego miejsca - czy to z poziomu aplikacji SmartThings, czy też Google Nest Hub. Wyeliminowana zostanie konieczność ręcznego dodawania każdego urządzenia. Nie trzeba będzie również pamiętać, do którego z ekosystemów zostało ono dodane w pierwszej kolejności.

 

Z aplikacją Samsung SmartThings telewizor, taki jak np. Neo QLED QN91B, staje się centralnym hubem, który pozwala wygodnie sterować innymi urządzeniami domowymi z jednego punktu. Obecnie platforma współpracuje z około 40 urządzeniami gospodarstwa domowego. Należą do nich pralki, suszarki do ubrań, zmywarki do naczyń, klimatyzatory, oczyszczacze powietrza, odkurzacze, piekarniki, okapy, płyty kuchenne i kuchenki mikrofalowe.

 

Rozszerzenie SmartThings Cooking możemy zintegrować z piekarnikiem parowym, lodówką i płytą indukcyjną[1], Aplikacja wyszuka i zarekomenduje wyjątkowe przepisy, a następnie przygotuje listę niezbędnych zakupów i zaleci odpowiednie plany żywieniowe. Dzięki rozszerzeniu SmartThings Energy konsumenci mogą obniżyć koszty zużycia energii w domu, automatycznie przełączając kompatybilne inteligentne urządzenia w tryb oszczędzania[2].

 

 

„Jako największy deweloper systemu Android, Samsung ceni sobie bliską współpracę z firmą Google. Zwiększając poziom elastyczności za pomocą nowej funkcjonalności pozwalającej na obsługę urządzeń przez wielu administratorów naturalnie wchodzimy w kolejny etap naszej współpracy. Dzięki takiemu podejściu możemy wspierać liczne grono zarówno aktualnych, jak i przyszłych użytkowników produktów oferowanych przez Samsung i Google” - powiedział Jaeyeon Jung, Wiceprezes i Dyrektor ds. SmartThings w Dziale Urządzeń Mobilnych eXperience Samsung Electronics. „Twórcy platform SmartThings i Google szanują wybory dokonywane przez konsumentów i starają się zapewnić im wszelkie narzędzia niezbędne do sterowania poszczególnymi urządzeniami. Nasza współpraca potwierdza zaangażowanie obydwu firm, zwiększając jednocześnie poziom komfortu użytkowników oraz promując transparentność pomiędzy obydwoma ekosystemami”.

 

„Jesteśmy przekonani, że uruchomienie protokołu Matter spowoduje wśród konsumentów wzrost oczekiwań związanych z elastycznością systemów obsługujących inteligentne domy. Jesteśmy dumni z możliwości współpracy z firmą Samsung, a także z tego, że dajemy aktualnym i nowym użytkownikom inteligentnych domów wgląd w rozwiązania przyszłości, pozwalając im jednocześnie cieszyć się łatwością i komfortem eksploatowania nowych systemów” - dodał Matthew McCullough, Wiceprezes ds. Zarządzania Produktami w Dziale Rozwoju Systemu Android firmy Google.

 

 

 

 

 

Oferowana przez Samsung i Google funkcja pozwalająca platformie Matter zarządzać urządzeniami działającymi w ramach różnych ekosystemów zadebiutuje na rynku w najbliższych tygodniach. Dodatkowe informacje dotyczące systemu SmartThings można uzyskać na stronie www.smartthings.com.

 

 


[1] SmartThings Cooking i każde podłączone urządzenie muszą być zarejestrowane na jednym koncie Samsung Account.

 

[2] SmartThings Energy i każde podłączone urządzenie muszą być zarejestrowane na jednym koncie Samsung Account.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st Biuro prasowe
2024-11-20 | 09:40

Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st

Seria NXTFRAME PRO – Twoja prywatna galeria sztuki Dzięki swojej atrakcyjnej formie, która płynnie integruje się z wnętrzem, telewizor NXTFRAME (A300 PRO) nie tylko sprawdzi
AGD i RTV Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
2024-10-31 | 10:45

Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych

Bieganie jest świetne zarówno dla ciała jak i umysłu. Nie ma lepszego sposobu na jogging niż słuchanie ulubionych piosenek lub najnowszego odcinka wciągającego podcastu. Słuchanie
AGD i RTV Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
2024-10-24 | 15:20

Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu

Dzięki eleganckiej formie oraz wymiennym, magnetycznym ramkom w różnych kolorach, TCL NXTFRAME uatrakcyjni każde wnętrze. Najlepsi eksperci w dziedzinie projektowania wnętrz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.