Komunikaty PR

Przyszłość technologii jest eko. Samsung prezentuje nowe rozwiązania

2021-01-29  |  01:00
Biuro prasowe

Podczas targów CES2021 wypełnionych innowacją i urządzeniami, które mają za zadanie podnosić komfort naszego życia, dało się zauważyć jeden bardzo istotny trend. Firma Samsung w swoich planach na rozwój bierze pod uwagę dobro naszej planety i zrównoważony rozwój. Oto szereg rozwiązań, które wyznaczają kierunek rozwoju całej branży.

Recykling w produktach

W trosce o środowisko Samsung zmniejsza ślad węglowy w procesie produkcji oraz na etapie projektowania urządzeń. W 2021 roku firma skupiła się na wdrożeniu tej technologii w najnowszych telewizorach zmierzając do zmniejszenia zużycia energii i wykorzystania większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu w oferowanych produktach. Doskonałym tego przykładem jest nowy pilot, zasilany energią słoneczną. Pilot będzie można ładować za pomocą oświetlenia wewnętrznego, światła naturalnego czy USB. Dzięki temu w ciągu 7 lat pozwoli to wyeliminować odpady pochodzące z ok. 99 milionów baterii AAA, które normalnie byłyby użyte do obsługi pilotów. Ponadto do produkcji pilota wykorzystano innowacyjny proces przetworzenia plastikowych butelek, w tym 24 proc. materiałów pochodzących z recyklingu. Najnowsze pralki i suszarki Samsung z technologią AI Control, niemal w całości wykonano z części nadających się do recyklingu. Oznacza to, że gdy sprzęt się zużyje i nie będzie nadawał się do naprawy, pralkę lub suszarkę można rozebrać na części i zutylizować bez obaw o niekorzystny wpływ na środowisko. Inteligentne technologie pozwalają na optymalizowanie ustawień prania, a także zużycia wody i detergentu. Użytkownicy otrzymują także raporty o błędach i mogą monitorować zużycie energii w czasie.

Większy dostęp do technologii

Inżynierowie i projektanci starają się także zwiększyć dostępność produktów dla osób  niedosłyszących, niesłyszących, niedowidzących i niewidomych. Z myślą o tej grupie odbiorców, modele telewizorów w 2021 roku zostały uzupełnione o nowe rozwiązania, takie jak przenoszenie napisów, powiększenie wyświetlania języka migowego i dźwięk z wieloma wyjściami, dając możliwość dogodnego przystosowania dźwięku i obrazu do potrzeb oraz preferencji widza. Z kolei Aplikacja SeeColors pomoże osobom dotkniętym zaburzeniem rozpoznawania barw dostosować ustawienia tegorocznych telewizorów QLED tak, by mogły cieszyć się lepszymi wrażeniami z oglądania. Ponadto do 2022 roku Samsung rozszerzy funkcję przewodnika głosowego, dzięki czemu wskazówki głosowe dla osób z zaburzeniami widzenia będą dostępne w większej liczbie urządzeń.

Drugie życie opakowań i produktów

Nowe produkty to też opakowania. Samsung w znacznym stopniu zmniejszył ilość plastiku również w tym obszarze zastępując go papierem pochodzącym z recyclingu*. Niektóre pudełka służące wcześniej za opakowania urządzeń o dużych gabarytach z powodzeniem mogą być wykorzystywane jako elementy wyposażenia wnętrza mieszkania. W tym roku Samsung rozszerzył projekt „Ekoopokowanie”, który z kartonów po telewizorach z linii Lifestyle oraz niektórych modeli Neo QLED, pozwala stworzyć domek dla kota, gazetnik, stolik kawowy. W tekturze opakowania znajduje się  teraz mniej tekstu i grafiki, co przyczynia się do wyeliminowania farby drukarskiej tworzonej na bazie oleju.

Poza drugim życiem opakowań firma wykorzystuje obieg zamknięty w podejściu produktowym. Samsung znalazł rozwiązanie na ponowne wykorzystanie urządzeń tym samym wspomagając długoterminowy program zrównoważonego rozwoju.

Przykładem tego typu działań jest program Galaxy Upcycling at Home. Zapewne większość z nas ma gdzieś w szufladzie nieużywane od kilku lat smartfony. W ramach programu Samsung chce pokazać, że telefonom można dać „drugie życie”, zamieniając je w szereg wygodnych urządzeń IoT, takich jak chociażby czujnik oświetlenia. Celem programu jest zredukowanie trafiających na wypiska elektrośmieci oraz wsparcie ruchu less waste.

Wizja firmy, zaprezentowana na targach CES2021 opiera się na pewności, że technologia może umożliwić postęp i budowanie lepszego jutra dla wszystkich. Dlatego Samsung koncentruje się na trzech kluczowych obszarach, które w największym stopniu mogą czerpać korzyści z rozwoju innowacji. Są to zrównoważony rozwój, edukacja i dostępność.

 

 

*dotyczy wybranych produktów Samsung

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Premiery dystrybutora 4cv z okazji zbliżających się komunii Biuro prasowe
2024-04-18 | 17:45

Premiery dystrybutora 4cv z okazji zbliżających się komunii

Co szósty Polak planuje na prezent komunijny przeznaczyć od 700 do 1000 zł  Z badania „Polaków Portfel Własny: Wiosenne Wyzwania 2023” wynika, że 13 proc.
AGD i RTV EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza
2024-04-09 | 12:00

EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza

EZVIZ, czołowy producent inteligentnych rozwiązań do domu, z dumą ogłasza otrzymanie prestiżowego certyfikatu Złotego Lauru Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządzanie
AGD i RTV Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży
2024-04-05 | 01:00

Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży

Marka Roborock, globalny lider w produkcji inteligentnych robotów sprzątających, już dziś wypuszcza na polski rynek swój najnowszy flagowy produkt - Roborock S8 MaxV Ultra. Ten

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.